Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp! Får ikke resatt ladekabel.

Startet av Laverda, fredag 01. mai 2015, klokken 20:27

« forrige - neste »

Laverda

Hjelp please.
Samboer får ikke ladet og selv er jeg i Nordsjøen.
Hun har forsøkt alle "triksene" beskrevet her på forumet med å holde 0 så 1
Og begge samtidig.
Lyser fremdeles rødt i "ladekladd symbolet" og ingen lading.
Merker heller ingen klikking i rele'er i kladden.
Forslag mottas med takk.

Laverda

Elmo

Først 0 til det klikker, og så 1 igjen til kladden lyser = RESET.
Kan hende det hjelper å plugge kabelen ut av både bilen og veggkontakten etterpå.

Jeg har også opplevd at den ikke kommer seg før jeg velger "start lading"  fra APPen (men det hjelper neppe hvis kladden viser feilmelding selv etter reset).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Misspusur

Har prøvd alt det der. Kladden lyser rødt om den står i bilen eller ikke.  Får heller ikke resatt den på den måten dere sier eller som står beskrevet i boka  :-\

Tbg

Hadde samme problemet selv. Viste seg å være strømnettet der jeg ladet. Laderen virket ikke i noen stikkontakter på hele tomta, selv fra 2 forskjellige leiligheter. Prøvde den er anner sted og da virker den

Misspusur

Ok. Da skal jeg prøve det i morgen :) Tusen takk :)
Hvis ikke det går drar jeg opp til Møller Gran og snakker med dem :)

jan-c

Sitat fra: Misspusur på fredag 01. mai 2015, klokken 23:17
Ok. Da skal jeg prøve det i morgen :) Tusen takk :)
Hvis ikke det går drar jeg opp til Møller Gran og snakker med dem :)
Bor du i nærheten av Møller Gran, og det ikke er noen der, står det på døra at man kan ringe selger og nummer (tror jeg). Hvis ikke kan du få låne min til søndag kveld. Må ha den på mandag. Ta i så fall kontakt igjen her, så finner vi ut av det i morgen.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

Misspusur

Bor på Gran. Så har tenkt og ta turen til Møller nå om ca 30 min. Kan dra til Roa og hurgiglade i helga også. Og har andre biler. Men dere vet hvordan det er :P

Misspusur

Der var det ikke og få hjelp i dag :( Ringte selgeren han var opptatt i dag og kunne ikke gi meg noen tips heller.

jan-c

Sitat fra: Misspusur på lørdag 02. mai 2015, klokken 11:11
Der var det ikke og få hjelp i dag :( Ringte selgeren han var opptatt i dag og kunne ikke gi meg noen tips heller.
Jeg var litt opptatt på formiddagen. Jeg kan møte på Esso Jaren 12:30.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

Misspusur

Så det ikke før nå. Drar nå tilfelle du er der ennå.

jan-c

Sitat fra: Laverda på fredag 01. mai 2015, klokken 20:27
Hjelp please.
Samboer får ikke ladet og selv er jeg i Nordsjøen.
Hun har forsøkt alle "triksene" beskrevet her på forumet med å holde 0 så 1
Og begge samtidig.
Lyser fremdeles rødt i "ladekladd symbolet" og ingen lading.
Merker heller ingen klikking i rele'er i kladden.
Forslag mottas med takk.

Laverda
Jeg har sjekka den hjemme hos meg, samme atferd. Ser ingen fysiske feil på den.
Håper samboeren Misspusur får litt ladestrøm men min ladekladd.
2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

Misspusur

Ja med din kabel lader den :) Ingen feil meldinger :) Tusen takk for hjelpen :) Da snakket vi i morgen :)

Johnny

TMS og eGolf.

jan-c

2015: e-Golf
2018: e-Golf
2023: ID.5 GTX

Misspusur

Ja har hurtig lading på Roa :)
Var kjempe snilt og låne meg kabelen. Tusen takk :) Da fant vi ut at det var kabelen også. Da blir det Møller Gran mandag morgen :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA