Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bytte parklyspære Leaf 2013 Visia

Startet av kristiansander91, søndag 26. april 2015, klokken 13:39

« forrige - neste »

kristiansander91

Hei Godtfolk!

Nå begynner bilen å bli rimelig ferdig med lysoppgraderingen men sliter litt med å bytte parklyset på denne bilen, fra hva jeg kan se må lyktene taes ut da instikket er på undersiden av lykten. For å få ut lykten så må frontfangeren av.

Noen som har byttet dette her som har noen tips?

TorC

Parklys? Eller "kjørelys"/"grøftelys"?

Parklysene sitter i hovedlyktehuset. Bare vri på lokket så skal du ha direkte tilgang.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

lifern

Jeg har byttet parklys på min Visia.
Enkelt.
Åpne panseret, ta av deksel som er festet med plast plugger.Noen plugger i ladeluken.Deksel går over hele fronten under panseret.
SVART EUROLEAF 2013

kristiansander91

Hei,

På visia 2013 er parklyspæren under lykta men tekna har den bak det dekselet.

Skal prøve å ta av det plastdekselet å se, var under der for littsiden men da drev jeg med noe helt annet

lifern

SVART EUROLEAF 2013

kristiansander91

Men jeg må fortsatt under lykten sant? Mine ledninger er tapet med sølvtape her, samme på din også?

lifern

På min er det lett å komme til når dekselet er tatt av.park lyset ligger på siden av lykten.vri og trekk ut.hele det lange dekselet må av.
Jeg har Euroleaf, vet ikke om det har noe å si.
SVART EUROLEAF 2013

kristiansander91

Fant ut av det, de var på sidene og raskt å bytte når dekselet var av :) takk for tips!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA