Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilket stereoanlegg valgte du til e-Golfen?

Startet av Sirup, søndag 26. april 2015, klokken 01:02

« forrige - neste »

jonste

Er veldig fornøyd med valget av dynaudio. Hadde lånebil med standard, og det var ikke noe å rope hurra for etter min mening. Synes dynaudio er hakket bedre enn Audi consert i min gamle A4, og A5'en til kona.
Selv med Dynaudio får vi grei plass til barne-trille og evt annet barneutstyr man "må" ha med.

I A4'en jeg hadde, satte jeg inn ny/bedre forsterker på de orginale elementene(ikke Bose). Der ga denne oppgraderingen en stor forbedring. Såpass at jeg faktisk droppet å sette inn nye elementer.

Spennende å høre om forbedring ved bytte av elementer.
Noen som vet hva som finnes av forsterker i standard?

Sirup

Sitat fra: elektro på søndag 24. mai 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Askøy på onsdag 20. mai 2015, klokken 23:16
Er såpass misfornøyd at jeg har bestilt nye høytalere foran. Skal sette inn Focal PS165F Flax Cone høytalere, og håper lyden blir markant bedre.

Originalanlegget er ikke bra...

Blir spennende å høre hvordan monteringen går og hvordan resultatet blir. Hva betalte du?

Høytalerene mener jeg koster ca 2300kr, monteringen kommer på litt i overkant av 2000kr. Totalt blir prisen ca 4500kr.
Jeg har bestilt høytalerene på Bilradiospesialisten, de vil og stå for monteringen.
VW e-Golf
Tesla Model X75

elektro

Sitat fra: Askøy på mandag 25. mai 2015, klokken 01:04
Sitat fra: elektro på søndag 24. mai 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Askøy på onsdag 20. mai 2015, klokken 23:16
Er såpass misfornøyd at jeg har bestilt nye høytalere foran. Skal sette inn Focal PS165F Flax Cone høytalere, og håper lyden blir markant bedre.

Originalanlegget er ikke bra...

Blir spennende å høre hvordan monteringen går og hvordan resultatet blir. Hva betalte du?

Høytalerene mener jeg koster ca 2300kr, monteringen kommer på litt i overkant av 2000kr. Totalt blir prisen ca 4500kr.
Jeg har bestilt høytalerene på Bilradiospesialisten, de vil og stå for monteringen.

Ikke så ille! Ingen ekstra forsterker altså? Det er i så fall positivt om det ikke er nødvendig, jeg vil gjerne prøve å unngå for store inngrep. Vet du om de legger noen form for demping i dørene?
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

mihkku

Synes Dynaudio er konge, så er usikker på hvor mye det er å hente på Focal sitt sett.

Noen her som har prøvd Focal sitt sett eller noe annet med DSP og forsterker?

Sirup

Da er de nye Focal høytalerene på plass. Merker allerede nå, før de er spilt inn at disse er betydelig bedre enn e-Golfen sine standardhøytalere.
Mere punch og klarere lyd er resultatet av skiftet.

Det er ikke mulig å se at noe er skiftet, alle originale deksler er i bruk.

VW e-Golf
Tesla Model X75

mihkku


Sirup

Sitat fra: mihkku på tirsdag 26. mai 2015, klokken 18:10
Testet dette opp mot dynaudio?

Har ikke testet mot Dynaudio. Regner med at Dynaudio gir bedre lyd, og at det er betydelig bedre valuta å bestille med kontra å oppgradere i etterkant.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Capt

#37
Dynaudio er gode greier. Det eneste problemet er at om man skal ha god lyd må man ha god kilde. FM og DAB er ikke optimalt og man får heller ikke utnyttet kapasiteten til Dynadio. CD går greit, men hvem kjøper Cd'er? Hvem orker å sette seg inn i allverdens formater laste ned til SD kort osv? Det eneste jeg vil er å styre min iPhone via USB, men det går ikke. Bluetooth er dårlige greier, skurrer gjør det og. Ville ikke bestilt Dynadio igjen uten IPhone USB styring. . Forstår 2016 modell har slik USB IPhone styring.
E golf med v/pumpe mai 2015
Outlander HPEV feb 2017

elektro

Sitat fra: Askøy på tirsdag 26. mai 2015, klokken 19:10
Sitat fra: mihkku på tirsdag 26. mai 2015, klokken 18:10
Testet dette opp mot dynaudio?

Har ikke testet mot Dynaudio. Regner ;) med at Dynaudio gir bedre lyd, og at det er betydelig bedre valuta å bestille med kontra å oppgradere i etterkant.

Men vi uten Dynaudio kan trøste oss med at vi har litt bedre plass i bagasjen da.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

hottentott33

Sitat fra: elektro på lørdag 30. mai 2015, klokken 08:48


Men vi uten Dynaudio kan trøste oss med at vi har litt bedre plass i bagasjen da.

Spesielt plassen til begge ladekablene skulle jeg gjerne hatt. Jeg får bare plass til en av dem.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Råde

e-Golf | X75D

hottentott33

Sitat fra: Råde på lørdag 30. mai 2015, klokken 15:17
Med litt kløkt får du nok plass til begge ;)

Mulig, men da får jeg problemer med å få plass til dekkreperasjonsettet :)



Jekken får akkurat plass i rommet til høyre helt bakerst i trunken, så den pleier å ligge der, den havnet oppå type 2-kabelen på bildet for å få av platen da den var litt i veien :)

Men jeg tar gjerne imot tips for hvordan en kan gjøre dette smartere enn jeg har gjort. Jeg har nå sånn sett ikke prøvd så hardt skal jeg påstå, frem til nå har jeg helst kjørt når jeg har vært i bilen :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Råde

Aha. Jeg har ikke bilde eller bil tilgjengelig, men har følgende:

Der du har dekkrep: type2-type2.
Der du har kladden: det samme i tillegg til Clas ohlson skjøtledning
CEE/schuko adapter ligger helt innerst i midten.

Jekk har jeg hivd ut siden jeg ikke har reservehjul. Dekkrep veska har jeg stappet ned i hullet i høyre side av trunken.

Ikke verdens beste løsning (trøblete når kladd skal ned igjen), men da ligger alt der (bortsett fra jekken, da. Men så har vi viking).
e-Golf | X75D

Audigaudi

Jeg har den siste tiden kjørt fire andre biler og må si meg veldig mye mer fornøyd med Dynaudio-anlegget etter å ha prøvd anlegget i de andre bilene. Den eneste bilen som kunne måle seg var en Opel med Infinity-oppgradering. De to andre nyere BMW´ene og B-klasse når ikke opp til knærne av Dynaudio-anlegget i min bil. Likevel har jeg planer om å installere ny forsterker.

zapateria

Min vurdering av Dynaudio anlegget er som følger: Veldig bra bass, eksempel Clint Eastwood/Gorillaz, første del av sangen har en del korte dype "dunk" som kommer hardt og tydelig frem, andre del har en dyp og tung vedvarende bass som høres (og kjennes) veldig fyldig ut, uten noe som helst slags skurring eller ulyder. Diskanten er skarp uten å bli skjærende ved litt høyt volum. Mellomtonen er vel der svakheten ligger. Noe av musikken får en litt typisk "høy lyd ut av liten høyttaler" klang, men sammenlignet med f.eks. Bose anlegget i en Audi A6 så er mellomtonen bedre, og diskanten mindre overdrevet.

Er veldig fornøyd med lyden, har for det meste brukt SD som kilde (veldig fint med 2 slotter slik at du kan ha med en inn og fylle på mens en annen sitter igjen i bilen), men også bluetooth med android telefon og Google Play Music fungerer veldig bra (ingen skurring, noe dårligere kvalitet på lyden selvsagt, og kun en gang har jeg opplevd et hakk i streamingen da kanskje pga. dårlig dekning på telefonen).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA