Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skuffet av Tesla (Drammen)

Startet av Isbjørn, søndag 29. mars 2015, klokken 09:55

« forrige - neste »

auduny

Jeg hentet også bilen på Lørdag og hadde også en litt dårlig opplevelse.

1) Bilen kom på sommerdekk selv om jeg ble spurt om den skulle på vinter eller sommerdekk og jeg svarte vinterdekk. Tok 1.5 time ekstra.
2) På vei hjem oppdaget jeg i griseværet at det ikke var vinduspylerveske. Hadde jeg egentlig forventet.
3) Kom hjem og skulle vise barna de ekstra setene bak. Da viste det seg at jeg hadde fått feil type NG-seter på rad 2 som ikke hadde festebraketten i ryggen. Får ikke festet ekstra barneseter bak. Blir nok noen måneder før jeg får dem
4) Bilen kom med stofftak, (her kan det være at jeg har klart å velge det ved en feil på et tidspunkt), men jeg hadde nok som salgs-ansvarlig spurt om det virkelig var meningen siden alacantra er inkludert i P85D. Jeg ble spurt om tak og NG-seter, men altså ikke stofftaket.

Men gladmelding: BeSafe forovervente  seter passer som hånd i hanske :-)

fonberg

Sitat fra: TeslaK på søndag 29. mars 2015, klokken 12:27
Fikk min P85D i går og oppdaget en stor bulk på bakluka og en liten bulk bak ved hjulbrønnen. Anbefaler alle som får bil å sjekke bilen grundig, spesielt lakken/karosseriet. Men bilen er fantastisk - smiler fra øre til øre :D Det som er kjipt er å måtte ta en feriedag og kjøre 3 timer til Drammen for å få dette fikset. Personlig syns jeg de bør dele ut gavekort når slikt skjer, men regner ikke med at det skjer..

Det går jo an å spørre om de kan hente og bringe bilen for deg, og levere deg en loaner mens bilen din er til reparasjon?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

TeslaK

2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

teslanor

Hadde levering av min P85D for litt over en måned siden i Drammen. I forkant dårlig/ingen oppfølging av DES.

Jeg hadde bestilt og fått bekreftet NextGen seter og disse setene har hele tiden vært spesifisert i mottatt bekreftelse fra Tesla, på My Tesla og på sluttfaktura.

Så får jeg vite fra produktspesialisten, etter at jeg hadde møtt opp i Drammen for å hente bilen, at den manglet NextGen-setene... Bilen var utstyrt med vanlige sorte skinnseter. Fikk lovnad om utskiftning til NextGen når de kom til landet, men ingen tidshorisont i det hele tatt. Hun som hadde med levering beklaget det hele og fikk med gummimatter gratis...

Har fortsatt ikke hørt et "pip" fra Tesla - og nå er det slutt på min tålmodighet. Burde man ha rett på noen ytterligere kompensasjon fra Tesla i disse tilfellene der man har bestilt, fått bekreftet og betalt for noe man ikke får når bilen hentes? Er jo ikke akkurat "premium" kundeservice Tesla bedriver - noe det burde være for en bil som nærmer seg 1 MNOK.

ob64

Jeg hentet min P85D i Drammen fredag kveld, har skrevet litt om mine opplevelser her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8491.990.html

Jeg opplevde hele prosessen som særdeles proff. Alt var som det skulle, og hele prosessen var godt planlagt og ble vel gjennomført. Ikke noe preg av stress, og det var en hyggelig stemning blant de jeg møtte. Tatt i betraktning av at de leverte 650 Teslaer fra Drammen i forrige uke (i følge en av de ansatte jeg pratet med), synes jeg dette er veldig imponerende. Tror ikke det er mange andre billeverandører som ville taklet logistikken i dette.

Synd at ikke alle opplever det på samme måte, men hvis det er 649 som fikk bilen slik de skulle er det kanskje ikke så værst?
Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

pej

Sitat fra: ob64 på søndag 29. mars 2015, klokken 22:25
Jeg hentet min P85D i Drammen fredag kveld, har skrevet litt om mine opplevelser her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8491.990.html

Tatt i betraktning av at de leverte 650 Teslaer fra Drammen i forrige uke (i følge en av de ansatte jeg pratet med), synes jeg dette er veldig imponerende. Tror ikke det er mange andre billeverandører som ville taklet logistikken i dette.



Det er jo nettopp dette de IKKE takler. Jeg hadde også en helt elendig utlevering av min bil i mars 2014. Det jeg har lært er at man må ha utlevering rett ETTER en kvartalsrapport. Da har de tid til å gjøre en bedre jobb.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Isbjørn

Sitat fra: ob64 på søndag 29. mars 2015, klokken 22:25
Jeg hentet min P85D i Drammen fredag kveld, har skrevet litt om mine opplevelser her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8491.990.html

Jeg opplevde hele prosessen som særdeles proff. Alt var som det skulle, og hele prosessen var godt planlagt og ble vel gjennomført. Ikke noe preg av stress, og det var en hyggelig stemning blant de jeg møtte. Tatt i betraktning av at de leverte 650 Teslaer fra Drammen i forrige uke (i følge en av de ansatte jeg pratet med), synes jeg dette er veldig imponerende. Tror ikke det er mange andre billeverandører som ville taklet logistikken i dette.

Synd at ikke alle opplever det på samme måte, men hvis det er 649 som fikk bilen slik de skulle er det kanskje ikke så værst?

Som kunde er jeg ikke interessert i hvor mange biler de leverer og heller ikke hvor mye de tjener på dette. Som kunde forventer jeg at jeg får varen jeg har betalt for i avtalt stand og på avtalt dato.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

ob64

Det er faktisk slik at feil kan inntreffe, både teknisk og menneskelig. Enklettilfeller betyr ikke nødvendigvis at leverandøren er inkompetent og ikke gjør jobben sin.

Hvis mange har opplevd liknende problemer er det ikke bra, og hvor mange som er misfornøyd med leveringen vet jeg ikke.

Håper du har en bedre opplevelse når du henter bilen neste gang!
Hvit Model X 100 D 2017
Svart P85D, det meste av utstyr. Levert 27. mars 2015.

teslanor

Sitat fra: ob64 på søndag 29. mars 2015, klokken 23:01
Det er faktisk slik at feil kan inntreffe, både teknisk og menneskelig. Enklettilfeller betyr ikke nødvendigvis at leverandøren er inkompetent og ikke gjør jobben sin.

Hvis mange har opplevd liknende problemer er det ikke bra, og hvor mange som er misfornøyd med leveringen vet jeg ikke.

Håper du har en bedre opplevelse når du henter bilen neste gang!

Er det virkelig enkelttilfeller? Vet ikke om BMW, Audi, Mercedes eller andre "premium"-merke kunder hadde akseptert det flere av oss har opplevd. Jeg er i hvert fall lei - og har ikke fått det jeg er lovet og har betalt for. At Tesla Drammen overhodet ikke følger opp slike saker i ettertid sier vel en del.

Guybrush

At det er en feil med fremre motor kan neppe tilegnes Tesla Drammen. Dette burde jo eventuelt bli avdekket på fabrikken. At de faktisk fant det ut før de ga deg bilen må jo bety at noen rutiner faktisk fungerer. At det går utover deg er selvfølgelig synd, men hva er alternativet?

jazzwheel

Sitat fra: teslanor på søndag 29. mars 2015, klokken 20:20
Fikk lovnad om utskiftning til NextGen når de kom til landet, men ingen tidshorisont i det hele tatt. Hun som hadde med levering beklaget det hele og fikk med gummimatter gratis...

Jeg har ventet i snart 10 måneder på å få byttet til alcantaratak. Tesla har satt opp to servicetimer for meg, men begge(!) gangene har de manglet taket når de skulle gjøre jobben. Siste gangen se de i det minste ifra dagen før så jeg slapp å levere fra meg bilen først. Fortsatt ikke fått bekreftet noe tid for når dette ordnes. De var heller ikke med på å gi meg gummimatter, midtconsol, service eller lignende istedenfor nytt tak... Har egentlig gitt opp hele saken, men om du vil ha byttet setene er det bare å mase. Mitt inntrykk er at den som skriker høyest får fikset ting først.

Sjøhyene

Det som er virkelig bekymringsverdig er at disse problemene har pågått i ca 9mnd nå +/-, med lite eller ingen tegn til forbedring. Hadde noen hoderystende opplevelser i høst og tenkte at jaja, de kan unnskyldes for de vokser jo så fort også var det de DU problemene, etc etc. Men er grenser på hvor tålmodige man skal være nå syns jeg.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

RaBalder

Det burde vært en måte å betale inn sluttsummen etter at man har hatt gjennomgang av bilen.

  • er alt i orden eller man aksepterer noe småtteri, så betaler man inn resten (på en eller annen måte) og drar hjem med ny bil
  • er det mye tull, så ber man tesla ordne opp og avtale en ny dato for utlevering. Og ingen penger overføres.

Uten cashflow for nye biler pga. feil som må rettes, så vil Tesla meget fort få en interesse i å gjøre ting rett.

Og kunden slipper å sitte med følelsen av å ha "kjøpte katta i sekken", dvs. et produkt som ikke holde mål. Han har i hvertfall ikke betalt for det  ;D


petersv

Sitat fra: RaBalder på mandag 30. mars 2015, klokken 08:23
Det burde vært en måte å betale inn sluttsummen etter at man har hatt gjennomgang av bilen.

  • er alt i orden eller man aksepterer noe småtteri, så betaler man inn resten (på en eller annen måte) og drar hjem med ny bil
  • er det mye tull, så ber man tesla ordne opp og avtale en ny dato for utlevering. Og ingen penger overføres.

Uten cashflow for nye biler pga. feil som må rettes, så vil Tesla meget fort få en interesse i å gjøre ting rett.

Og kunden slipper å sitte med følelsen av å ha "kjøpte katta i sekken", dvs. et produkt som ikke holde mål. Han har i hvertfall ikke betalt for det  ;D

Bankremisse.

LFCH

Tydeligvis store variasjoner. Jeg hentet min i begynnelsen av mars. Ble tatt veldig godt i mot av en kar som hadde satt av godt med tid. Bilen var strøken, fulladet og skistativ og gummimatter var på plass.

Alt i alt en super opplevelse.

Det er vel som ellers at det er enkeltpersoner (les ansatte) som ikke er like dedikerte til jobben sin mens andre har høy yrkesstolthet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA