Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvorfor lader ikke Tesla?

Startet av mr.rs4, søndag 29. mars 2015, klokken 01:34

« forrige - neste »

mr.rs4

Har parkert på Sola flyplass, og bilen ser ut som den ikke lader. Jeg er ute å reise, så får ikke sjekket
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

mr.rs4

Står jo at den ikke er tilkoblet, men det var den når jeg reiste...
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Brede

Du sjekket at kabel låste seg i bilen og at lading startet?

Kan jo dessverre være at noen har dratt ut kabelen..

mr.rs4

Ja sjekket og så den ladet. Og på Android app så har jeg i ettertid sett den har ladet. Merkelig at andre har dratt den ut, for det er plass på siden av min bil og ladepkt til og. Men brukte tesla sin egen lader med vanlig stikk i andre enden.
Slik jeg ser det så kan den ha bli dratt ut, og i verste fall "forsvunnet"
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

joda

Laderen skal være låst i kontakten på bilens side, så det mest sannsynlige er vel at noen "bare" har koblet den ut av stikkontakten.

Tviler på at de har "røsket" den låste delen ut av bilen...
TMS 85D

mr.rs4

Fikk tesla service ifra annen her på forumet. Lade luken var åpen.
Og da skal alle deler være på plass. Men vil ikke starte lader via Android app. Men har ca 300km igjen på batteriet og kommer hjem kommende torsdag. Så da skal det gå.
Supert med medlemmer som gir tesla service
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Brede

Om noen andre passerer der så ville jeg fått de til å dra ut stikkontakten og satt den inn igjen for å se om det restarter lading på noen måte.

mr.rs4

Hun kjørte ut der bilen sto parkert og sjekket. Det kaller jeg Super Tesla service
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

mr.rs4

Brede, hun var der for ca 1t siden, og luket lade luken. Står nå på tesla Android app at jeg kan lade, men den vil ikke starte å lade. Sikkert noe feil på bilen nå?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Brede

Sitat fra: mr.rs4 på søndag 29. mars 2015, klokken 18:46
Brede, hun var der for ca 1t siden, og luket lade luken. Står nå på tesla Android app at jeg kan lade, men den vil ikke starte å lade. Sikkert noe feil på bilen nå?

Muligens akkurat samme som skjedde for noen uker siden på vår bil, den stod parkert på Gardemoen mens vi var på ferie og ville ikke starte lading.

Tesla kjørte først oppover med ny UMC, men da heller ikke det hjalp så måtte de bytte ut hele laderen som viste seg å være defekt.

De gjorde alt dette mens bilen stod på flyplassen, kjempeservice!

pagal

Grunnen til at bilen ikke ladet var at luken på ladestolpen ikke var lukket.
Etter at luken ble lukket lyste UMC grønt, ladeporten på bilen blått.
Altså ingen røde lys. Regnet med at alt var OK og at lading ville starte når SOC ble lavere.
Mulig at bilen må resettes eg. ta ut plugg lukke ladeluken trå på brems for å slette eventuelle feilmeldinger i liten skjerm. Plugge i på nytt.
Tviler på at noe er røket siden ladningen ble avbrutt pga. at ladestolpen ikke leverte strøm.
Early CHAdeMO adapter Jæren

mr.rs4

Takker så mye pagal :-)
Da må noe ikke lukket lade luken etter de har stått der.

Jeg har satt opp SOC til høyere batteri %, da jeg kommer hjem på torsdag.

Så må nok gjøre det pagal skriver.

Ikke lett å være ny el bil eier, og få med seg alt :-)

Greit da med hjelp / info ifra dere erfarne elbil eiere :-)
Super Tesla service ifra pagal som kjørte ut og så på min bil :-)
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

mr.rs4

Hentet bilen idag, og lading virket ikke. Det var litt fuktighet i mellom leddet i støpselet. Og kanskje litt i kontakten i bilen.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

mr.rs4

Tok noen tørke timer så fungerte det
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA