Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Software versjoner

Startet av LMOR, lørdag 28. mars 2015, klokken 14:07

« forrige - neste »

LMOR

Er det er annen tråd som egner seg bedre?
Det blir litt tungt å lese slik tråder senere, når det står mye om veihjelp under software versjoner?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

Fikk ny software versjon, og rekkevidden spratt opp 10-15km ved samme temperatur, og uten forvarming i dag.
Men det vil vise seg om det kun er historikken som er slettet, eller om det faktisk har skjedd noe.
Siste gjennomsnittet på 13,3 med Comfort og bare 9km og kald bil er også det beste så langt i år. Det er ca 8-10 grader i løpet av turen. Men det kan være tilfeldigheter og andre faktorer også.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Olemann


Har du fått tilbake den "gamle gode" regen også med siste SW?  Jeg mistet den etter en oppdatering ca i fjor høst.


Sitat fra: LMOR på onsdag 22. april 2015, klokken 21:04
Fikk ny software versjon, og rekkevidden spratt opp 10-15km ved samme temperatur, og uten forvarming i dag.
Men det vil vise seg om det kun er historikken som er slettet, eller om det faktisk har skjedd noe.
Siste gjennomsnittet på 13,3 med Comfort og bare 9km og kald bil er også det beste så langt i år. Det er ca 8-10 grader i løpet av turen. Men det kan være tilfeldigheter og andre faktorer også.

LMOR

#48
Sitat fra: Olemann på torsdag 23. april 2015, klokken 08:43
Har du fått tilbake den "gamle gode" regen også med siste SW?  Jeg mistet den etter en oppdatering ca i fjor høst.
Jeg mistet den også, men fikk det meste tilbake i jan/feb versjonen.
Har tro på at den er enda bedre nå, men har ikke fått kjørt bilen selv enda. Jeg skal rapportere så snart jeg har fått testet.
Jeg gjør alle testene rundt oppvarming remote, med lab-assistenter på stedet  :)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

Da har jeg testet akselerasjon og regenerering. Jeg kan ikke huske at jeg har hatt noen versjon som er bedre enn denne siste på noen av delene.
Ville teste varming av batteriene under kjøring, så det ble ny rekord på regenerering på en strekning jeg kjører ofte.
Nesten like mye regenerering som jeg har hatt som forbruk på det beste...
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ali_ben

Dere som har fått oppgradert SW-versjon - har dere bare troppet opp hos forhandler og krevd oppgradering?
BMW i3 levert 2. mai 2014

LMOR

Sitat fra: ali_ben på fredag 24. april 2015, klokken 07:55
Dere som har fått oppgradert SW-versjon - har dere bare troppet opp hos forhandler og krevd oppgradering?
Tror det er lurt å ta kontakt først. Det tar noen timer, og ofte er det en del som skal byttes el.l.
Ta kontakt og spør om ikke det snart er på tide med ny software.
De sjekker mot "noen i BMW" som godkjenner jobben eller ikke.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Olemann

Flott, takk for svar!  Håper de legger denne inn på neste oppmøte på BMW og ikke legger inn noen eldre versjon, men tipper ny SW betyr det siste automatisk.

Sitat fra: LMOR på torsdag 23. april 2015, klokken 22:43
Da har jeg testet akselerasjon og regenerering. Jeg kan ikke huske at jeg har hatt noen versjon som er bedre enn denne siste på noen av delene.
Ville teste varming av batteriene under kjøring, så det ble ny rekord på regenerering på en strekning jeg kjører ofte.
Nesten like mye regenerering som jeg har hatt som forbruk på det beste...

crusader78

Må dere betale for oppgraderingene? I så fall hvor mye må dere betale?
En kollega av meg som ba om å få en nyere software når norsk språk ble tilgjengelig, han fikk beskjed om at det kostet, husker ikke helt hva summen var men mener de sa et par tusen og etter en del diskusjoner så halverte de prisen.
Sist oppdatering på min bil var i August/September.

LMOR

Sitat fra: crusader78 på fredag 24. april 2015, klokken 12:56
Må dere betale for oppgraderingene? I så fall hvor mye må dere betale?
En kollega av meg som ba om å få en nyere software når norsk språk ble tilgjengelig, han fikk beskjed om at det kostet, husker ikke helt hva summen var men mener de sa et par tusen og etter en del diskusjoner så halverte de prisen.
Sist oppdatering på min bil var i August/September.
Norsk språk er ikke en del av normal oppgradering, så derfor tar noen betalt for det. Men ikke alle gjør det hvis du likevel er inne...
Men det er bare å ta kontakt. Jeg har ikke betalt noe noengang, på noen av BMWene. Men de må få det godkjent, og det er nok avhengig av produksjonsdato, eventuelle problemer som angår deg osv.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ali_ben

Sitat fra: LMOR på fredag 24. april 2015, klokken 08:23
Sitat fra: ali_ben på fredag 24. april 2015, klokken 07:55
Dere som har fått oppgradert SW-versjon - har dere bare troppet opp hos forhandler og krevd oppgradering?
Tror det er lurt å ta kontakt først. Det tar noen timer, og ofte er det en del som skal byttes el.l.
Ta kontakt og spør om ikke det snart er på tide med ny software.
De sjekker mot "noen i BMW" som godkjenner jobben eller ikke.

Jeg har koblet saken opp mot feil jeg opplever i bilen - som kan knyttes til software.
Så da er det reklamasjon og gratis. ;)

BMW i3 levert 2. mai 2014

LMOR

Men ikke forvent så mye, avhengig av hvilken versjon dere har i dag. Regenerering+litt mer er bedre, og mer maks kapasistet, hvis sw er gammel i dag, forhåpentligvis mer dynamisk og riktig rekkeviddeberegning, men praktisk rekkevidde er tilbake til normalen etter at den har fått litt erfaringsdata.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ali_ben

Sitat fra: LMOR på fredag 24. april 2015, klokken 13:48
Men ikke forvent så mye, avhengig av hvilken versjon dere har i dag. Regenerering+litt mer er bedre, og mer maks kapasistet, hvis sw er gammel i dag, forhåpentligvis mer dynamisk og riktig rekkeviddeberegning, men praktisk rekkevidde er tilbake til normalen etter at den har fått litt erfaringsdata.

For min del håper jeg å få fikset feil på hurtiglading. Bilen min funker ikke med de nye Fortum-laderne som de plasserer ut på Kiwi rundt om i landet. Andre Fortum hurtigladere fungerer fint.
BMW i3 levert 2. mai 2014

Trond.m

Sitat fra: ali_ben på fredag 24. april 2015, klokken 19:55
For min del håper jeg å få fikset feil på hurtiglading. Bilen min funker ikke med de nye Fortum-laderne som de plasserer ut på Kiwi rundt om i landet. Andre Fortum hurtigladere fungerer fint.
Det samme opplevde jeg med en helt ny demobil. Ladingen stoppet etter noen få sekunder. Forsøkte 2 ganger på hurtigladeren på KIWI Billingstadsletta

østfolding


Har opplevd det samme på en rekke Fortum-ladere i det siste.

Har rapportert feilmeldingene til dem og fått svar på det meste. De jobber iherdig med saken, men skylder på at leverandørene av stasjonene bruker litt for langt tid å komme med en oppdatering. De klarer ikke helt å følge godt nok med på det BMW, VW og andre bilprodusenter gjør, visstnok...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA