Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utstyr og kjøpe/lease i3

Startet av Håpløs, torsdag 26. mars 2015, klokken 13:16

« forrige - neste »

Håpløs

Hei alle sammen!
Har i det siste begynt å få litt sansen for elbil da jeg bor og ferdes for det meste i og rundt Oslo.
Har hatt en superkort prøvetur i en Leaf, synes den virket ganske grei, har kun vært passasjer de fleste gangene. Hvordan er komforten i i3 vs andre elbiler?(dere som har prøvd andre)

er vel som å banne i kirka det her, men har selvfølgelig vurdert leaf og e-golf.
Leaf synes jeg er direkte stygg, om det er lov å si og e-golf synes jeg blir for kjedelig.
Tesla model S blir i det dyreste laget, trillingene, e-up og andre knøttebiler er også utelukket.

Derfor har snuten begynt å styre seg mot i3, men er usikker på hvilket ekstrautstyr som er et nødvendig?
funnet her på forumet at disse 4 er viktige:
1. Hurtiglading (dette er VIKTIG slik jeg har forstått det)
2. Komfortpakke (hva inngår i denne?)
3. Interiør loft og driving assistance plus (liker standard interiøret best, så kommer suite(?) det med brunt skinn+tre)
4. Connect Drive Services (dette er styring via app?)
hva er utstyrskodene for disse 4?

vil også ha muligheten til å spille musikk fra mobilen gjennom bluetooth, hvilken utstyrskode er dette?

tenker å kjøpe brukt evt å kjøpe gjennom BMWs eSelect-lån med "gjenkjøpsgaranti" ?
gjenkjøpsgarantien tenker jeg blir en sikkerhet for meg for å bli kvitt bilen om 3år, da den mest sannsynlig har hatt et verditap på oppmot 50% om ikke mer! har det i tillegg kommet noe ny batteriteknologi el.l, så kan man jo bare glemme å få solgt disse bilene? eller er jeg litt pessimistisk her nå?
Har: Honda e Advance grå - 2020
Ex: BMW i3 grå - 2014

Klykken

Hei!
Mange av spørsmålene angående utstyrspakkene er senest besvart her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20302.0.html

I tillegg er det mye informasjon å finne om man søker på frasene man lurer på i forumet, samt i Wikien til bilen: http://www.elbil.no/wiki/BMW_i3

Ellers er det noen som synes i3-en er litt stiv og "stump" i forhold til hva de er vant med, og at den er snerten i både styring og gassrespons. Smak og behag. Jeg liker det i  alle fall.

Blåtann og avspilling av musikk fra telefon får du som standard i bilen, men velg med H/K-anlegget hvis du er opptatt av bedre lyd. Styring via app er også standard.

JEG ville styrt unna eselect-lånet. Høyst sannsynlig er det du som blir sittende med sorteper.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

bromm

#2
Sitat fra: Klykken på torsdag 26. mars 2015, klokken 15:46
Hei!
Mange av spørsmålene angående utstyrspakkene er senest besvart her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20302.0.html

Styring via app er også standard.

Du bør lese den tråden som Klykken linker til, ja - der er det meste forklart for bare noen dager siden. Når det gjelder "Styring via app" så er det viktig å merke seg at det er 2 forskjellige apper som benyttes sammen med i3.

Den ene heter iRemote og lar brukeren overvåke bilens ladestatus og nåværende (parkerte) posisjon, samt kontrollere forvarming, avreise-tidspunkt, send destinasjon til bil og tut/lys/låsing av dører, utenfra bilen via Internett - den er standard på ALLE i3, så her behøves ikke noe ekstrautstyr.

Den andre appen heter BMW Connected, og her kreves opsjonen "6AK ConnectedDrive Services" for at telefon-appen skal kunne bli fjernstyrt og levere alt av Internett-basert underholdningsinnhold til iDrive-systemet, altså inne i bilen - se nærmere forklaring i omtalt tråd. 6AK koster 2.400 kr hvis prisen er som den var - og dette er verdt hver bidige krone ;)

Ellers ser jeg at du ønsker å bli kvitt bilen etter 3 år - du verden, det er vel det siste jeg tenker på  ;D Er det noen bil jeg skal beholde lengst mulig, så er det nettopp denne - jeg vil nok heller undersøke muligheten for å bytte til ny batteripakke, og det tror vi vil komme om få år. i3 har ikke sunket i pris mer enn noen andre biler det første året den har vært ute - på http://www.finn.no/finn/car/used/result?carmodelmake=0%2F749&carmodelmake=1%2F749%2F2000264&sort=0 så ser man at så godt som alle er lagt ut til tilnærmet samme pris som det de ble solgt for ny. Du bør derfor passe deg for en avtale om gjenkjøp til mye mindre verditap enn en vanlig bil ihvertfall, for da blir DU sittende med tapet  :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA