Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilken endringer/tillegg i sofware ønsker vi!

Startet av ludo, tirsdag 24. mars 2015, klokken 19:53

« forrige - neste »

ludo

Tenke å starte en tråd om endringer/tillegg i sofware som vi ønsker.
Det er nok vanskelig å få KIA til å gjøre disse endringer/tillegg i software, men det er lov å håpe!  8)

1. Muligheter til å stille inn når bilen skal være ferdig ladet opp til en satt prosent.
    DVS at bilen selv beregner når den skal starte å lade, for å være ferdig ladet til det gitte tidpunktet.
2. Stille inn maksimal ladning på bilen f.eks til 80%
3. Batterikapasitet i prosent vises på display ved rattet.
    Jeg syns dette er mye letter å forholde seg til. Skal jeg kjøre en strekning ved jeg av erfaring hvor mange prosent av batteriet som forsvinner. Syns det er vanskelig å forholde meg til antall km som er igjen, da dette varierer med strekning jeg skal kjøre (oppoverbakker, hastighet osv.....)

Geir81


  • Få bort den forbanna disclaimeren som må godtas hver gang man starter bilen
  • Mulighet for å la bilen seile i D
  • Stille inn maksimal ladning på bilen f.eks til 80% uten å måtte bruke timer
  • Få den nederste knappen på fjernkontrollen til å åpne ladeluka
  • Få kjørehistorikken til å vise forbruk pr 100km på hver enkelt tur, ikke akkumulert forbruk fra forrige reset
  • Se punkt 1!

m0nkey

1. Apple CarPlay støtte
2. Android Auto støtte
3. Fiksing av "15 C forvarming buggen"
4. Fiksing av "radio alltid på buggen"
5. Innstilling av lading til maksimalt 80 % ved hjelp av en enkelt virtuell bryter
6. Kunne bytte DAB radio presets ved hjelp av rattet
7. Automatisk låsing av bil når man har forlatt den etter XX antall sekunder
8. Mulighet for å vise inne på EV menyen hvor lang ladetid som gjenstår til 100 % om man lader på 10 A og 16 A, og ikke bare 32 A slik som i dag.
KIA Soul EV Classic (2015)

K S

Sitat fra: Geir81 på tirsdag 24. mars 2015, klokken 20:56

  • Få bort den forbanna disclaimeren som må godtas hver gang man starter bilen
  • Mulighet for å la bilen seile i D
  • Stille inn maksimal ladning på bilen f.eks til 80% uten å måtte bruke timer
  • Få den nederste knappen på fjernkontrollen til å åpne ladeluka
  • Få kjørehistorikken til å vise forbruk pr 100km på hver enkelt tur, ikke akkumulert forbruk fra forrige reset
  • Se punkt 1!

Vedr pkt 1 så forsvinner den i løpet av maks (?) 10-15 sekunder.

Vedr pkt 2 så lar jeg bilen seile i N, passer på å gi mellomgass når jeg legger den i Drive igjen.

Bakluken åpner en ved å betjene den uten å røre fjernkontrollen når bilen er låst.

Ellers er dette med 15 grader på forprogramering litt irriterende, men ikke krise, da varmepumpen uansett er effektiv og kjip på forbruket....og er det kuldegrader ute og bilen er 15 grader inne, da er mye allerede gjort (selv om jeg foretrekker 25 grader...

moby666

Nå er det vel ladeluka det er ønske om å åpne fra fjernkontrollen, noe som jeg er helt enig i
15 grader bugen er fikset i ny software, som jeg har fått.

Ellers så er appen den største mangelen. Har startet med å lage egen ladekabel med styring av sms/App der det er mulig å starte/stoppe lading samt se hvor mange % det er på batteriet. Vil prøve å få til å bli varslet hvis ladingen blir avbrutt også.

znaky85


jim_smyth

Er det noe sted man kan finne info om oppdateringer, hva de inneholder osv?


znaky85

Stilig, hadde jeg bare hatt nett det hvor garasjen er

bear4x4

#9
Jeg ønske også at det skal bli mulig å velge om en vil ha, på og av hilsen (trudelutt).
At programering for lading og oppvarming kan gjøres i 24t modus ikke bare 12t am\pm.
At det kan velges norsk språk.
Velge om en vil at baklys er på sammen med kjørelys i auto.
De må fikse feilen som resetter temp til 15grader og at en ofte ikke kan skifte kanal på rattet.
Navigasjon\kart som ikke inkluderer veger som er åpnet for bruk for 2 år siden og at hvis en ønsker alltid nord opp på navigasjon så er det det også det på hjem skjerm.
Ønsker også at bilde på dab radio er på hjem skjerm.
Og enig med geir81 :nederste knapp på fjernkontroll åpne LADELUKE.
8)

Kia Soul EV Exclusive Titanium Silver motatt 22 Desember 2014

Ona IX

Grunnen til at man ikke kan skru av åpningsmelodien er for at man ikke skal være usikker på om man har fått skrudd bilen av eller på, og er med vilje at man ikke får skrudd av. Kia har fikset problemet med 15 temp på timer, som da du får oppdatert ved neste service. Navigasjon skal du også få oppdatert hvis du spør. Du har 8 gratis oppdateringer.

heidu

Er det begrenset til 8 (stk) oppdateringer eller er det oppdateringer i 7-8 år? Vesentlig forskjell.

jim_smyth

Ønsker at ladingen fortsetter etter forvarmingen for de dagene man er forsinket ut av huset. Nå trekkes batterikapasiteten ned til 98% ved forvarming (10A kurs).

Hvordan håndteres det ved forvarming som starter før oppnådd 100%? Fortsetter ladingen etter forvarming?

K S

Sitat fra: jim_smyth på fredag 03. april 2015, klokken 11:52
Ønsker at ladingen fortsetter etter forvarmingen for de dagene man er forsinket ut av huset. Nå trekkes batterikapasiteten ned til 98% ved forvarming (10A kurs).

Hvordan håndteres det ved forvarming som starter før oppnådd 100%? Fortsetter ladingen etter forvarming?

Ved forvarming trekker varmepumpen mer enn ladekabelen gir, og tapper derved batteriet. Løsningen er 16 A eller aller helst 32 A ladekabel/stasjon.
Da får du varm bil med 100 % batteri.

Ona IX

Sitat fra: heidu på fredag 03. april 2015, klokken 11:40
Er det begrenset til 8 (stk) oppdateringer eller er det oppdateringer i 7-8 år? Vesentlig forskjell.
8 stk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA