Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SC i Spania

Startet av schweitzeren, tirsdag 24. mars 2015, klokken 17:50

« forrige - neste »

Jejl

#45
Vil bare informere om at navigasjonen i bilen ikke funerer til å vise sc i Tarragona i det hele tatt.

Vi kom sørfra på motorveien og bilen ville at vi skulle ta av fra motorveien, men det fantes ingen avkjørsel der bilen viste.

Vi kjørte 400 meter videre og tok av fra motorveien og kom til en rundkjøring. Siden vi ikke hadde mye strøm på batteriet ringte vi Tesla for at de kunne forklare veien. Navigasjonen ville nemlig ha oss til å kjøre tilbake på motorveien igjen å snu og kjøre tilbake igjen for å kjøre av på avkjørselen som ikke eksisterte.
Men etter nesten en halv times telefonsamtale med Tesla klarte de ikke å forklare veien. Vi bestemte oss for å prøve å følge navigasjonen og kjøre tilbake igjen for så å prøve å kjøre av på avkjørselen før, men også dette viste seg å være feil.

Vi kom så frem til den nevnte rundkjøringen igjen, og bestemte oss for å rygge inn første arm i rundkjøringen som i følge navigasjonen og Tesla var enveiskjørt, for denne veien skulle føre til superladeren. Det viste seg at det var unødvendig for veien var slett ikke enveiskjørt, og vi kom til superladeren etter noen hundre meter.

https://www.google.no/maps/dir/43350+Les+Borges+del+Camp,+Tarragona,+Spania/La+Boella,+Avinguda+de+Tarragona,+43110+La+Canonja,+Tarragona,+Spania/@41.1355715,1.1686644,17z/data=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x12a14e5f39f586fd:0x78a3ed220347d8f!2m2!1d1.0209204!2d41.1702125!1m5!1m1!1s0x12a1570b0bd8ac87:0xf26d00086f0e5eef!2m2!1d1.170397!2d41.136512

Her kan dere se at google maps vil at en skal kjøre av før rundkjøringen, noe som altså ikke er mulig. Kjør til rundkjøringen og ta første avkjørsel (når du kommer sørfra).

Forøvrig så lå denne superladeren ved et hotell som var som hentet ut fra et eventyr.(Må bare sees og oppleves). Vi kom midt på natten og stemningen, naturen og dyrelydene utenfor hotellet var bare var helt utrolig.


laumb

Denne burde du klart å lese selv. :P

Jejl

Største tabben var vel å ringe til Tesla.
Vi sto 5 meter ifra innkjørselen på bilde og hadde akkurat kjørt forbi den når vi ringte til Tesla.

Ved første øyekast når vi kjørte forbi så så denne veien ut til å være enveiskjørt, noe også Tesla bekreftet på telefonen, og det var ifølge dem ikke her vi skulle kjøre inn.



Hodetelefoner


Jejl

Sitat fra: KristofferH på onsdag 19. august 2015, klokken 19:19
Er jo en pil der :p 
Jo da, men i mørke var det innkjøring forbudt skiltet som var mest synlig fra der vi stanset.
Og når også Tesla i tillegg sa på tlf at det ikke var her vi skulle kjøre inn, så prøvde vi heller ikke på det i første omgang.

sven erik

noen som vet når det kommer fler ?  trnger i alle fal 2 til ned langs kysten

Cirion

Sitat fra: sven erik på fredag 28. august 2015, klokken 02:45
noen som vet når det kommer fler ?  trnger i alle fal 2 til ned langs kysten
I følge Supercharger kartet, skal det være godt utbygt i løpet av året. Ser ut som det er lagt opp til at de skal bygge ut spania i løpet av høsten.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

GeirHM

Sitat fra: Cirion på søndag 30. august 2015, klokken 09:00
Sitat fra: sven erik på fredag 28. august 2015, klokken 02:45
noen som vet når det kommer fler ?  trnger i alle fal 2 til ned langs kysten
I følge Supercharger kartet, skal det være godt utbygt i løpet av året. Ser ut som det er lagt opp til at de skal bygge ut spania i løpet av høsten.

Jeg håper du har rett. Men hvor sannsynlig er det? I følge den samme oversikten skal de øke antallet SC i Finland fra 2 til 6. De skal og gjøre det mulig å kjøre elektrisk helt til Istanbul. Alt dette (og mer til) skal realiseres i 2015.

For min egen del håper jeg på utbygging i Valencia innen jeg drar nedover i slutten av oktober. Ellers får jeg satse på denne: http://www.electromaps.com/puntos-de-recarga/7220_hotel-santos-las-arenas-22kw Et tips jeg tror jeg har fra deg Cirion fra i fjor. Eller finnes det bedre alternativer i Valencia?

Jejl

#54
Sitat fra: GeirHM på søndag 30. august 2015, klokken 13:34
Sitat fra: Cirion på søndag 30. august 2015, klokken 09:00
Sitat fra: sven erik på fredag 28. august 2015, klokken 02:45
noen som vet når det kommer fler ?  trnger i alle fal 2 til ned langs kysten
I følge Supercharger kartet, skal det være godt utbygt i løpet av året. Ser ut som det er lagt opp til at de skal bygge ut spania i løpet av høsten.

Jeg håper du har rett. Men hvor sannsynlig er det? I følge den samme oversikten skal de øke antallet SC i Finland fra 2 til 6. De skal og gjøre det mulig å kjøre elektrisk helt til Istanbul. Alt dette (og mer til) skal realiseres i 2015.

For min egen del håper jeg på utbygging i Valencia innen jeg drar nedover i slutten av oktober. Ellers får jeg satse på denne: http://www.electromaps.com/puntos-de-recarga/7220_hotel-santos-las-arenas-22kw Et tips jeg tror jeg har fra deg Cirion fra i fjor. Eller finnes det bedre alternativer i Valencia?
Vi ladet på dette hotellet for halv annen mnd siden, på vei nedover siden den eneste chademoladeren (som jeg kunne finne) i Valencia var i ustand.
Fikk anbefalt denne plassen da vi ringte til Tesla. Vi hadde med solstoler i bilen og la oss ned på stranden mens bilen ladet. Vi ringte til hotellet på forhånd og de holdt da av ladeplassen i 15 minutter til oss slik at vi ikke risikerte å kjøre bomtur. Masse spiseplasser i nærheten var det også.
På vei hjem hadde vi bare 40 mil til laderen i Tarragona så da droppet vi å lade i Valencia.

GeirHM

Hei Jejl, ser du hoppet over Valencia på tilbaketuren. Det er jo et langt strekk fra Alfaz til Tarragona, med en god del høydemeter (opp og ned) og hele strekningen er motorvei. Hvordan løste du det? Hva var marsjfarten din på strekket? Noe annet jeg bør være klar over?  Jeg vurderer om jeg kan hoppe over Valencia på vei ned, men er ikke helt trygg på hva jeg har av lading på destinasjonen (Alfaz). Småskummelt å basere seg på laderen på butikken Carrefour, jeg vil jo komme fram temmelig bunnskrapa. Er denne laderen tilgjengelig også utenfor butikkens åpningstid?

Jejl

Vi startet med å ligge bak en semitrailer på motorveien i 89km/t. Men etterhvert så vi at forbruket var så lavt at vi økte farten til 105km/t. Kom frem til sc med 0%. Vet ikke om laderen på Carrefour er åpen utenfor åpningstid.
Har du ikke en nabo eller noe som du kan avtale med for å lade litt på vanlig stikk når du kommer ned?

Powerflux

Litt på siden men hva ryker man på, sånn omtrentlig hvis man kjører fra SC til SC ned til Alfaz/Benidorm/Alicante området?
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

GeirHM

#58
Til powerflux: I følge www.viamichelin.com koster turen Hirtshals (via Mulhouse) til Benidorm-avkjøringa 132 euro en vei (i bompenger altså...).

Til Jejl: Jeg er lovet nærkontakt med elnettet til et hyggelig pensjonistpar i nærheten. Men det er jo ikke godt å si om det fungerer eller ikke. Og et slikt eksperiment har jeg liten lyst på med 0 % på lader'n.

Powerflux

Tusen takk GeirHM :)
Har en leilighet på Gran Alacant så håper på en SC eller 2 syd for Valencia!!
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA