Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Firmware 6.2

Startet av Hyperstress, torsdag 19. mars 2015, klokken 18:51

« forrige - neste »

Leaf_2014

Når det gjelder avstand har jeg begynt å tenke helt annerledes etter at jeg ble påkjørt bakfra selv for noen år siden:
- Bilen foran deg kan kjøre inn i en bil som står stille og stoppe nesten momentant.
- Mens en person mesteparten av tiden kan se mer enn en bil fremover og vurdere sikt/trafikk er (såvidt jeg vet) automatikken i dagens biler kun opptatt av bilen foran. Så selv om den i teorien er raskere, så er den også dummere

Hadde det vært en Tesla med ACC bak bilen som kjørte på meg og mindre enn 3s avstand ville den nesten garantert kræsje inn i rekken av biler som stod stille.
Leaf 2014

hookmaker

Drop a pin er lenge ventet - nesten den beste endringen! 8)

Thor2014

Det vil jeg også tro, men bilen bør rekke å stoppe.
Brenselengde ved 80 km/t er ca 28m.
Dersom din bil er 3 sekunder unna den andre når den bråstopper, vil du være 66 meter unna. I tillegg vil nok bilen ikke stå bom stille, men dytte den andre forover.

Jeg fikk pre krasj warning i dag når to biler foran meg plutselig bremset brått.

satheesh.net

Sitat fra: hookmaker på tirsdag 31. mars 2015, klokken 00:25
Drop a pin er lenge ventet - nesten den beste endringen! 8)

Denne funksjonen fungerer også for samtlige, selv uten Autopilot hardware. Veldig god nyhet!

christian1986

Du vet du er nerd når du:

Våkner på denne tiden, sjekker telefonen og blir superbegeistret for å se at 6.2 er klar til installasjon. Så glad at du står opp, tar turen ut til bilen og starter oppdateringen. Alt for at 6.2 skal være klart når turen går mot fjellheimen om to timer :P!

Men nå, god natt :)

edorf

Min kom også nå. Er det raskere ut rulling en vi er vant med? Eller bare jeg som var lucky denne gangen, og noen andre stakkarser som må vente i 3-4 uker til?

satheesh.net

Sitat fra: edorf på tirsdag 31. mars 2015, klokken 07:50
Min kom også nå. Er det raskere ut rulling en vi er vant med? Eller bare jeg som var lucky denne gangen, og noen andre stakkarser som må vente i 3-4 uker til?

Jøss?? Har de begynt å oppgradere koner også nå?? ::) Har ikke sett denne featuren nevnt i noen release notes ... :P

Pompel

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 31. mars 2015, klokken 08:02
Jøss?? Har de begynt å oppgradere koner også nå?? ::) Har ikke sett denne featuren nevnt i noen release notes ... :P
Rimshot
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

satheesh.net

Sitat fra: Pompel på tirsdag 31. mars 2015, klokken 08:05
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 31. mars 2015, klokken 08:02
Jøss?? Har de begynt å oppgradere koner også nå?? ::) Har ikke sett denne featuren nevnt i noen release notes ... :P
Rimshot

Hehe... Jeg er sikker på jeg leste kone der tidligere @edorf? Tidlig på morgen altså... :)

Dennis

Fikk oppdateringen i kveld jeg også :) står å oppdaterer utafor jobben nå. Så kan jo helt klart virke som oppdateringer rulles ut kjappere enn tidligere.

D.O

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 31. mars 2015, klokken 08:19
Fikk oppdateringen i kveld jeg også :) står å oppdaterer utafor jobben nå. Så kan jo helt klart virke som oppdateringer rulles ut kjappere enn tidligere.
Oppdatering på jobb kan medføre mobbing... Bilen har noen gang en tildens til å bli hjernedød og gjøre mye rart(blinke med lys o.l)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cirys1

Fikk den i natt jeg og, tror de pusher mye kjappere enn før. Selv Tesla trodde ikke denne kom til Norge før et godt stykke ut i april.. :)

Kanskje p.g.a. de nye serverne jeg har hørt om som får VT til og krasje..??

Elbilist79

Sitat fra: hookmaker på tirsdag 31. mars 2015, klokken 00:25
Drop a pin er lenge ventet - nesten den beste endringen! 8)

Men det er fortsatt ikke mulig å velge alternative ruter og/eller mellomstopp i navigasjonen slik en kan på for eksempel google maps. Den er mer etterlengtet for min del...
S85, Sølv

smurf

Sitat fra: Elbilist79 på tirsdag 31. mars 2015, klokken 09:18
Sitat fra: hookmaker på tirsdag 31. mars 2015, klokken 00:25
Drop a pin er lenge ventet - nesten den beste endringen! 8)

Men det er fortsatt ikke mulig å velge alternative ruter og/eller mellomstopp i navigasjonen slik en kan på for eksempel google maps. Den er mer etterlengtet for min del...
Kjipt, håpet de kom med alternative ruter ala Google når de lovet forbedret navigasjon...
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Dag A.

Da var 6.2 klar for installering  :D

Dagens dilemma:

Oppdatering skal ta 1t 40min.
Vi skal ombord på ferje til Danmark kl 16:40 idag.

Er disse oppdateringene problemfrie?

Bør jeg utsette hele oppdateringen til jeg kommer hjem?
Er det dristigt å starte oppdateringen ombord på ferjen (overfarten tar 3t 40min)?

Skulle gjerne hatt rekkeviddefunksjonen på langtur i Danmark/Tyskland.
Blindsonefunksjon er sikkert også greit på de veiene m.m

Har veldig lyst å kjøre oppdatering på båten, men har ingen erfaring med oppdateringene og bare 3 dagers erfaring med bilen totalt.

Er det noen ekspertråd på området ??
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA