Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tre barnestoler i gruppe1 (9 - 25) som passer ved siden av hverandre i baksetet?

Startet av petersv, torsdag 19. mars 2015, klokken 13:26

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

cirys1

Er det noen som har "Britax Kidfix SL SICT" montert i den nye setemodellen på model s?

Bestille kun på grunnlag av tester og ikke en tanke på passform.. :)

Cowboystrekk

Jeg hadde kidfix sict uten sl og det var et monster av en stol. Du må ha en buss for å få tre sånne framovervendt. Trolig går det fint med en smal bakovervendt i midta :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

cirys1

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 26. mars 2015, klokken 23:25
Jeg hadde kidfix sict uten sl og det var et monster av en stol. Du må ha en buss for å få tre sånne framovervendt. Trolig går det fint med en smal bakovervendt i midta :)
Ha ha kanskje jeg for utlevert model (bus)s.. :P
Har bare to barn ennå, det andre er noe maxi-cosi, tenkte på hver side...

Cowboystrekk

Sitat fra: cirys1 på torsdag 26. mars 2015, klokken 23:34
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 26. mars 2015, klokken 23:25
Jeg hadde kidfix sict uten sl og det var et monster av en stol. Du må ha en buss for å få tre sånne framovervendt. Trolig går det fint med en smal bakovervendt i midta :)
Ha ha kanskje jeg for utlevert model (bus)s.. :P
Har bare to barn ennå, det andre er noe maxi-cosi, tenkte på hver side...
det går nok bra, men passasjer i midta sitter nok lite komfortabelt ;) men sikkerhetsmessig er stolen svært bra.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

cirys1

Sitat fra: Cowboystrekk på fredag 27. mars 2015, klokken 07:07
det går nok bra, men passasjer i midta sitter nok lite komfortabelt ;) men sikkerhetsmessig er stolen svært bra.

I midten bak skal IKKE jeg sitte.. lol.. Takk for svar..  :)

Lars-Erik Kjellesvig

Hvordan funker det med tre Adventure i bredden hvis du har valgt det? Går det akkurat eller kan man ha bredere seter på sidene og Adventure i midten?

Lars-Erik Kjellesvig

Sitat fra: petersv på torsdag 26. mars 2015, klokken 10:26
Takk for oppdatering, Adventure er også gruppe 2 (fom. 15kg) så vil gå for de. Selv om de er relativt spinkle i designet, skal de i følge butikken være bra i tester (må sjekke det selv) og så er de kjempebillige. De er de smaleste stolene på markedet i følge de ansatte på barnas hus, og skal gå 3 i bredden på de fleste biler.
Hei, har du testet med 3 Adventure i bredden?

petersv

Nei, ikke testet tre i bredden, men vil tro det går fint. Barnas hus fører de, så du får sikkert låne tre og prøve hvis du stikker innom.

Lars-Erik Kjellesvig

Ja, får gjøre det. Har et Discovery som også er 44 cm bredt, som Adventure. Spørsmålet er om det også går med et av de smaleste i midten og to litt bredere på hver side, eller om tre smale er maks. Eneste måten er vel å teste i praksis. Hvilket oppsett av seter har du nå?

JorgenM

Vi har 3 stoler i den vektgruppen. Opplever ikke bredden som noe problem, men høyden på de ytterste er delvis problematisk da man ikke kan justere nakkestøttene spesielt høyt uten at de tar borti taket. På Viaggio-stolen er dette ikke noe problem (forøvrig den stolen vi er aller mest fornøyd med, Viaggio Surefix), men på de to andre vi har er nakkestøttene mer "ruvende". De minste er under 5 enda, så foreløpig er ikke nakkestøttene justert spesielt høyt.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA