Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tre barnestoler i gruppe1 (9 - 25) som passer ved siden av hverandre i baksetet?

Startet av petersv, torsdag 19. mars 2015, klokken 13:26

« forrige - neste »

petersv

Jeg fikk plass til 2 stk. Maxi Cosi Cabriofix (ett med isofix, den andre med belte) + ett Cybex Sirona ved siden av hverandre i baksetet.

Nå som ny bil er på vei inn med nye seter og ungene har vokst seg større må jeg få på plass tre stoler i størrelsen Gruppe 1 (9 - 25 kg.)

Noen som har erfaring med dette og hvilke stoler som passer best? Fortrinnsvis bakovervendte. Skulle gjerne sjekket selv, men er mellom biler så det blir litt vanskelig atm. På forhånd takk!


Kristian O

Har ikkje testa tre bilstoler nei, men har hatt Cybex Sirona og Britax Multitech + en voksen i midten. Ser at TMS er en god del smalere i baksetet enn f.eks Ford S Max. Der trur eg dei fleste kombinasjoner av 3 bilstoler går bra.
Kan du legge ut bilde av baksetet ditt?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Kimpala

Jeg er også nå på to stk sånne seter og ett bakovervendt og lurer på det samme. Men hvis du starter med å måle bredden på seteryggen bak mellom dørene, og så måler bredden på ryggen på ett sete så ... Ser dårlig ut for mine seter :/
X
3

petersv

Sitat fra: Kristian O på torsdag 19. mars 2015, klokken 20:37
Har ikkje testa tre bilstoler nei, men har hatt Cybex Sirona og Britax Multitech + en voksen i midten. Ser at TMS er en god del smalere i baksetet enn f.eks Ford S Max. Der trur eg dei fleste kombinasjoner av 3 bilstoler går bra.
Kan du legge ut bilde av baksetet ditt?

Jeg venter enda på nybilen, og den gamle er S-en solgt, så kan dessverre ikke det. Men skal være ganske mange bilder av baksetet på model s på nettet vil jeg tro, så skal prøve å finne et bra et og poste her.

petersv

Da har jeg fått testet litt hos Barnas hus, med god hjelp fra de ansatte.

Det setet som passer for tre barn i baksetet fra 4 år er Britax Adventure. Dette er veldig smalt og går fint sammen men andre isofix-stoler også siden det er beltestol med smal passfor.

Min plan er å bruke følgende oppsett:


Først:

  • Sirona
  • Cabriofix
  • Cabriofix

Deretter:

  • Sirona
  • Sirona
  • Adventure

Til slutt:

  • Adventure
  • Adventure
  • Adventure

B_Tesla

Forsøkt 2x Cybex solution x2 med 40% slått ned sete bak. Funket dårlig. Hadde riktignok ikke helt tid til å prøve så mye, så kastet bare ut skiene, og satt ungene på hver side. Men tror de er lovlig store for å ha 3. Men disse er vel gruppe 2.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

petersv

Takk for oppdatering, Adventure er også gruppe 2 (fom. 15kg) så vil gå for de. Selv om de er relativt spinkle i designet, skal de i følge butikken være bra i tester (må sjekke det selv) og så er de kjempebillige. De er de smaleste stolene på markedet i følge de ansatte på barnas hus, og skal gå 3 i bredden på de fleste biler.

Cowboystrekk

Cybex solution X fungerer fint sammen med en ganske smal bakovervendt stol :) Vi har brukt 2 stykk solution x sammen med en besafe bakovervendt nå, men ingen av dem med ISO.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

petersv

Fint med flere erfaringer, skal oppdatere førsteposten med "verifiserte" kombinasjoner senere slik at det blir enklere for folk i framtiden.

Cowboystrekk

Verdt å merke at Adventure ikke er et spesielt sikkert sete (finner ikke tester, men svært lav pris er ofte en dårlig indikator), det ligger nok et stykke bak de dyrere setene. Sirona er derimot et sete som skårer veldig bra.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

petersv

Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 26. mars 2015, klokken 15:00
Verdt å merke at Adventure ikke er et spesielt sikkert sete (finner ikke tester, men svært lav pris er ofte en dårlig indikator), det ligger nok et stykke bak de dyrere setene. Sirona er derimot et sete som skårer veldig bra.

Jeg spurte om det samme i butikken, de sa det var relativt nytt, men hadde scoret veldig bra på produsentens egne tester. Så å forskuttere at det er dårlig, eller bra for den saks skyld, ville jeg ikke gjort.

Cowboystrekk

Sitat fra: petersv på torsdag 26. mars 2015, klokken 15:04
Sitat fra: Cowboystrekk på torsdag 26. mars 2015, klokken 15:00
Verdt å merke at Adventure ikke er et spesielt sikkert sete (finner ikke tester, men svært lav pris er ofte en dårlig indikator), det ligger nok et stykke bak de dyrere setene. Sirona er derimot et sete som skårer veldig bra.

Jeg spurte om det samme i butikken, de sa det var relativt nytt, men hadde scoret veldig bra på produsentens egne tester. Så å forskuttere at det er dårlig, eller bra for den saks skyld, ville jeg ikke gjort.
Britax har noen meget gode stoler (kidfix\kidfix-sict) som koster rundt 2000 og oppover (vi har selv hatt en sånn, men den var bred pga mye sidebeskyttelse), denne koster rundt 700, jeg ville blitt meget overraska om denne stolen er i nærheten sikkerhetsmessig, men for all del, jeg håper den er det! Cybex solution X (koster rundt 1500) er 47 bred og 2 stykk går fint sammen med sirona, ulike babybaser og flere bakovervendte stoler vi har prøvd. 3 x cybex solution X går dog ikke på siden av hverandre. De har fått meget gode resultater i tester og jeg ville frem til det foreligger tester anbefalt dem fremfor adventure, godt mulig adventure er bra, men frem til man vet det bør man ikke anbefale det synes jeg. Man kan gamble med mye, men sikkerheten til ungene og gode vinterdekk er de tingene jeg virkelig legger penger i når det handler om bil ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

petersv

Tror ingen gambler med sikkerheten her, så den ballen kan vi nok legge død med en gang. Vi kjører alle verdens sikreste bil, så det er ikke der motivasjonen ligger, kun å få plass til alle i nettopp verdens sikreste bil.

Problemet er å få plass til to stk. Sirona + et annet i for større barn, går det med Cybex solution X?

Pris er for meg helt uvesentlig.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA