Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Manual på hvordan få oversikt over ladestasjoner / fotobokser i Discover Pro

Startet av mihkku, tirsdag 17. mars 2015, klokken 23:23

« forrige - neste »

kristian86

-2017 Tesla Model X 75D (7-seter, AP2, Luft, Premium) - Levering tidlig desember
x2016 Tesla Model X 60D (7-seter, AP1, Luft, Vinter)
x2014 Tesla Model S 60 (Tech, Luft, Skinn, Pano, Vinter)
x2015 VW e-Golf (Skinn, Ryggekamera, Parksensor, Mørke ruter ++)

sybo

Det var rart. i sommer la jeg inn den versionen som lå ut da. nå tenkte jeg oppgradere, men får melding om at det ikke er noe å oppgradere. ikke i de ordene, men....
Hva har jeg gjort galt? Renamet til zip, pakket ut og lagt på minnepinne.

Cirrisky


kDp

Sitat fra: veronica på fredag 20. november 2015, klokken 14:28
Hei
Jeg er ikke så god på slike "tekniske duppedingser", er det noen I Kristiansandsområdet som kan hjelpe hjelpe? Skulle gjerne hatt fotoboks varsling og oppdatert ladekart for min bil :).
Har en E-golf registrert i august 14. Har ikke gjort noe med den..( annet enn det vanlige som vask, og bruk. . Men fikk beskjed om å komme innom Gumpen for software oppdatering. Vet ikke hva dette innebærer heller...
Fint om noen kan hjelpe. Tar dette lang tid, betaler jeg gjerne. Send meg en PM for eventuell avtale.
Tusen takk!

Du skriver "fotoboks varsling", men jeg tror ikke at det er mulig siden det kun er snakk om POI. Det er vel strengt tatt kun et punkt på kartet som man må følge med på, evt så kan man kanskje legge inn manuelt langs ruten alle fotobokser som stoppesteder(?)

Er det noen her som kan av- eller bekrefte dette?

Cirrisky

Det var en funksjon på den siden til vw hvor du lager POI fila hvor du kan velge å få et lite lydvarsel når du er (veldig) nær valgte liste med POI, f.eks da fotobokser.
Det funker, men du har bare noen sekunder på deg før du evt. Blir tatt bilde av :p.
Waze funker bedre til dette, håper det kommer på android auto snart.

odin

Hei. Satt tilfeldigvis og las litt her .
Er det så at denne Discover pro varsler svært nær fotoboksen ?
Om det er så kan eg lage til eit varsel
20 sekunder tidelegere om dette er ynskjeleg.
Odin.

Cirrisky

Så lenge det ikke blir noe som går på radius så kanskje.

Får veldig mange varsel når jeg kjører gjennom opera-tunnelen, selv om det bare er en fotoboks der. Kommer vel sånn 3-4 ganger, vet ikke om det er fordi det er lagt opp "fotobokser" i hver ende slik at den skal varsle før man kommer inn i tunellen osv.

odin

Tipper problemet ligg i at Discover pro ikkje bruker gpx fila fullt ut med all informasjon.
Det verker ikkje som den bruker informasjon som "Varsel kun langs veg",men bruker radialt varsel. "Proximity"avstanden den skal varsle på eller fartsvarsel som ligg i fila.
Om den bruker radialt varsel kan me ikkje godt legge inn fleire punkt, men kun flytte dei til eit tidelegare punkt for at det ikkje skal bli overstrømma med lyd.Misser då sjølve punktet der boksen står.


odin

Finnest det ingen innstillinger på einheiten som stiller varsels avstand ?

Vronn

Hei, er ny egolf eier og har lest masse interesangt og fått masse tips andre brukere har skrevet på disse sidene. En ting jeg savnet på navigasjonenen var fotoboks varsling, men der er d som sagt ikke noe. Jeg søkte da opp på google play på min mobil og for de som synes d kan være en god ide så ligger tomtom ute med en gratis app på fotoboks varsling. Den kobler seg automatisk opp mot golfen når du har angitt blåtann innstillingene mot den.

sybo


Vronn


sybo

Om du lese første post i denne tråden så finner du hvordan du setter det opp

Vronn

Joda, d leste jeg. Gratis appen til tomtom funker da bedre synes jeg til mitt formål.

mihkku

Ferdig fil oppdatert igjen i første post. All fresh :)
Ligger som .txt så husk å rename det til .zip :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA