Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Manual på hvordan få oversikt over ladestasjoner / fotobokser i Discover Pro

Startet av mihkku, tirsdag 17. mars 2015, klokken 23:23

« forrige - neste »

hottentott33

Sitat fra: jan-c på fredag 15. mai 2015, klokken 12:01
Sitat fra: mihkku på torsdag 14. mai 2015, klokken 22:57
Og takk til alle dere som holder dette gående. Ser ut til at mange drar nytte av denne også i tanke på at filene faktisk blir lastet ned :)
Ja, det er hyggelig at folk prøver. Mangler bare en tilbakemelding om det faktisk funker. Eller kan vi konkludere med at "no news is good news"?

Noe småting er det med de forskjellige variantene. Men det er vel helst en selv som gjør feil, vil jeg anta, med ting som kommer dobbelt osv :)
Men for mitt vedkommende var det egentlig greit nok, for da jeg fant ut litt på veien som jeg ikke hadde funnet ut hvis ikke :) Bl.a. skal en ha inn flere kategorier, så må en lage en ny fil på Volkswagen-siden som nevnt i topp for å lage en ny mappe som lastes til Discover pro, også tidligere POI, for hvis ikke forsvinner det hadde fra før. Så da fant man plutselig ut at det mest praktiske var å ta gpx-filen (alt i ett) fra Odin sin siden, gpx-filen fra www.ladestasjoner.no samt gpx-filen som Carboncarsten laget, og da funket alt som gull. Veiledningen fra mikkhu var til uvurderlig hjelp til dette :)

Edit: Rettet opp mindre ting som kunne misforstås.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

odin


hottentott33

Sitat fra: odin på mandag 18. mai 2015, klokken 23:09
Oppdatert ATK NO SE til 18.05.15.
Oppdatert Svenske og retta feil opplasting i Streknings fila.
https://sites.google.com/site/odingpsm/fotobokser

Helt hundre, da kom ikke fotoboksene inn dobbelt lenger. Lå nok en bug i strekningsfilen.

Takk skal du ha! Det er moro med folk som går skikkelig inn for ting :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

mihkku

Ferdig fil for nedlasting oppdatert i første post. Har tatt med strekningsmåling her :)

Evt så kan det lastes ned her: http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=20232.0;attach=30926

sjeverni

Tusen takk til alle (spesielt til mihkku) for innstillingen.
Har et spørsmål.
Hvorfor kan jeg ikke lagre endringer av stasjoner navn?
Jeg vil helst ha på første plass sted navn ("Danmarksplass BKK ...." eller "Etne Grøn kontakt"...)
e-Golf bestilt 03.10.'14. Levering tid ca. Mars 2015
Night Blue m. Shetland beige interiør, VP+++

EspenT

Sitat fra: mihkku på tirsdag 19. mai 2015, klokken 22:30
Ferdig fil for nedlasting oppdatert i første post. Har tatt med strekningsmåling her :)

Evt så kan det lastes ned her: http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=20232.0;attach=30926

Takk til alle som har bidratt. Føltes litt tryggere å kjøre Gjerdrum-Fredrikstad med oppdatert kart over ladere(trengte ikke bruke noen)

mihkku


odin

Den ligg i fila og heiter 80-219N Strekning E6 Fåvang-Ringebu og 80-219S Strekning Ringebu-Fåvang

mihkku


odin

Eg lasta ned fila fra sida mi i går, både strekning og samla for å sjekke og begge strekningane låg i begge filene. Det er ein å i navnet og det kan ofte lage krøll ved søk. Fila er lagra i Utf8 meiner eg.

robinbj

Hei
Jeg har litt problemer med å finne ladestasjonene.
Gjorde importen i går, etter ferdig metoden. Den så ut til å gå greit.
Jeg sitter ikke i bilen nå så beklager om uttrykk er feil, håper dere forstår hva jeg mener.

Jeg prøver å finne nærmeste ladestasjon. Vil tro det burde fungere å trykke på spesialmål og velge ladestasjoner.
Når jeg gjør det får jeg kun beskjed om at den ikke finner noen ladestasjoner. Er den stilt inn på å søke innenfor et begrenset areal(er det isåfall noe jeg kan utvide?), eller er det et annet sted jeg skal gå for å søke opp ladestasjoner?
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

mihkku

For å søke opp stasjonene går du bare inn på: Spesialmål - Flere Spesialmål - Søk etter spesialmål og velg navnet du har gitt POI filen din.

robinbj

Takk for svar. Det fungerte. Men går det ann å få de css ladestasjonene til å være et av de tre hurtigvalgene under spesialmål? Hadde også vært greit om bilen hadde søkt blant disse laderne når jeg har lite strøm og bilen spør om den skal finne lader. Går det ann?
2015 VW e-Golf, Hvit, Har alt untatt Lane assist, Ambient lys og innfellbare speil.

2017 Hyundai Ionic, Svart, Teknikk, Skinn

kristoffer

Sitat fra: robinbj på onsdag 03. juni 2015, klokken 12:38
Takk for svar. Det fungerte. Men går det ann å få de css ladestasjonene til å være et av de tre hurtigvalgene under spesialmål? Hadde også vært greit om bilen hadde søkt blant disse laderne når jeg har lite strøm og bilen spør om den skal finne lader. Går det ann?
Det lurer jeg på også...  :o
eGolf 2014
ModelX 90D

anorway

Har fått opp fotobokser på navigasjonen min. Men vet noen om det i det hele tatt er mulig å få til varsling når man kommer i nærheten av fotoboksene som er lagt inn??

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA