Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tomt 12v batteri..... igjen

Startet av fws, tirsdag 17. mars 2015, klokken 09:54

« forrige - neste »

nr1rayner

Godt at de endelig innrømmer at dette er et kjent problem!  :+1:
Da bør alle forhandlere ha kjennskap til dette, og hvis ikke vet vi da nå at Nissan har det.

Takk  :D
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

nr1rayner

Hot tips om boost-pack  8)

Så en på Europris i dag til 399.
Så ganske kurant ut. 12.000 mAh såvidt jeg husker.
Den jeg kjøpte på ebay var oppgitt til 20.000 eller deromkring, men det var jo kinesiske mAh. Målte den til ca 5-6.000 som nok kan stemme bedre.
Den på Europris var større og tyngre, så det kan vel faktisk stemme at den er på 12.000 og burde klare å starte ganske mye rart.

Fikk prøvd min her om dagen på en moped med startproblemer. Hadde ingen problemer med å få den til å dra rundt starteren temmelig lenge.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Mateusz

Hei,
Eg har også fått 12v problem...6v på ei natt.
Har dokke mer info om dette tenningsrele fiks?
Hva det koster, hvor den sitter og hvem som kan bytte den ut?
Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

lifern

Tomt 12v for endte gang.
En haug med feilkoder i følge leaf spy.
Fikk slettet alle og ladet batteriet.
Da startet den igjen.
Begynner å bli mektig lei dette her nå.
SVART EUROLEAF 2013

Bobbulf

#214
Sitat fra: lifern på torsdag 06. juli 2017, klokken 22:04
Tomt 12v for endte gang.
En haug med feilkoder i følge leaf spy.
Fikk slettet alle og ladet batteriet.
Da startet den igjen.
Begynner å bli mektig lei dette her nå.
Etter at jeg skiftet til Biltema-batteri i august ifjor har jeg ikke opplevd at batteriet har gått tomt en eneste gang.  Vedlikeholdslader det for sikkerhetsskyld ca 1 gang i måneden. Måtte sage litt av en hul kant på siden av batteriet for at det skulle passe perfekt inn  8)   La inn noen bilder her:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,28926.msg498996.html#msg498996
Edit: så nå at det var du Lifern som tipset meg om det Biltema-batteriet ifjor  ;D Er det det som er gått tomt ?
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

lifern

Det er det batteriet ja.
Og det er ikke første gangen det  er tomt.
Står bilen 1 dag uten kjøring er det tomt.
Tror ikke det er batteriet sin feil, men det er noe som tapper det ut.
Jeg pleier å sette på vedlikeholdslader av og til, men har ikke gjort det på en stund nå.
SVART EUROLEAF 2013

lifern

Var ute og sjekket nå.
Bilen startet, men når jeg måler volt på batteriet når bilen er avslått så går det sakte men sikkert nedover.
SVART EUROLEAF 2013

Bobbulf

Sitat fra: lifern på fredag 07. juli 2017, klokken 08:25
Det er det batteriet ja.
Og det er ikke første gangen det  er tomt.
Står bilen 1 dag uten kjøring er det tomt.
Tror ikke det er batteriet sin feil, men det er noe som tapper det ut.
Jeg pleier å sette på vedlikeholdslader av og til, men har ikke gjort det på en stund nå.
Skjønner det er irriterende når det skjer så ofte ja  :(
Husker du om du ladet opp batteriet med vedlikeholdslader når du monterte det?
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

lifern

Ja jeg husker det.
Nei, jeg ladet det ikke opp da.
SVART EUROLEAF 2013

brako79

Er vel normal at volten kryper nedover. Det mest interessanne er hvor mye ampere den drar når bil er lukket og vært låst en stund, type 10-15 min til computerene hviler. Så napper man ut en og en sikring til A synker drastisk, eller måler A-trekk over hver sikring.

Er vant til denne type feilsøking på eldre fossilbiler, skulle vel ikke være noe skumlere nå til dags?

Ble lurt en gang av batteri som var akkurat på grensa. Alt var normalt mht A-trekk, såmanbør sjekke batteri først med belastningstest.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

elekTrond

Jeg legger til grunn at Leaf har mer til felles med en Tesla enn "eldre fossilbiler" og spiller ut denne jokeren:

https://www.youtube.com/watch?v=qjyWRDQGh0Y
'13 Mjau

nr1rayner

Mål Voltage drop (spenningstap) over sikringer!! Finnes mange YouTube med instruksjoner.
Mye enklere og tryggere.
Må finne en tabell for å vite hvor mange A som går..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

nr1rayner

Under forvarming/kjøling lader den 12v. Tåler ikke bilen å stå 1 dag (som jo er latterlig) har den bra høyt trekk. Nissan bør finne en løsning.
En midlertidig løsning kan være å programmere forvarming hver dag, helst på et tidspunkt ca midt mellom siste og første kjøring, normalt vil jo det bli ca midt på natta en gang.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

nr1rayner

Kan det ha noe med parkeringen å gjøre?
Jeg trykker "bestandig" P før jeg slår av, men man kan vel slå av mens bilen står i D,N eller R?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Olee

Det kan du gjøre ja, men ser ikke helt hva forskjellen blir? Den går vel i P uansett om du slår av i D, N eller R.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA