Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tillegg i pris for montering av 11kW wall box

Startet av THE, onsdag 04. mars 2015, klokken 18:09

« forrige - neste »

THE

Da har installatør tatt kontakt for å avtale montering av wall box. Installatør skal ha 7500,- kroner ekstra for montering for å dekke reiseutgifter. Synes det er en hårreisende pris.

Er det noen andre som har fått store tillegg for montering av wall box? Kan det eventuelt være andre løsninger som blir rimeligere, tenker på om det er mulig å ta wall box ut av kontrakten med Renault for å få kjøpt og montert wall box via annen installatør? Totalt må jeg jo ut med over 30000,- for montering av wall box (20000,- i tillegg for 11kW, 7500,- for reise, og jeg estimerer med at det ligger inne ca 7000,- for montering av 3,6kW lader for easy charge modellene.)
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Cidsor

Ville forklart dette til forhandleren. Jeg fikk ingen "reiseutgift" fra min montør, selv om det var totalt 2 timers reise for hans del.

7500,- må jo bety cirka 10 timers reis..?

Er det forresten noen som vet om kabel som blir brukt på 3,7kW er samme som til 11kW Pod Pointen? 4mm2 synes jeg var litt drøyt m.t.p. sikringen bare er en 16A.

THE

I dokumentene jeg fikk fra Pod Point står det at det er inkludert 50 km reise, regner med det må være innefor en radius av 50 km fra forhandler, men det står ikke spesifikt hvordan de 50 km beregnes.

Jeg har et stort el-installatørfirma rett over veien fra der jeg bor, så det er helt hull i hodet å bruke en installatør som (i følge Google maps) ligger 260 km fra der jeg bor. For øvrig er det 200 km til nærmeste Renault forhandler.

Får ta en alvorsprat med forhandler i morgen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

elektrolux

Høres ut som instalatøren krever 7500 kr for en 2x210 km reise. Det blir 17 kr/km mot normalt kr 4,10 / Km.

Se: http://www.smartepenger.no/bilokonomi/98-bil/372-kjoregodtgjorelse

Dette blir 5778 kr overprising, og kynisk utnyttelse av situasjonen fra installatøren sin side.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA