Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Car-Net oppvarming frontrute

Startet av ArTa, mandag 02. mars 2015, klokken 16:57

« forrige - neste »

DrNox

Har ikke fått min bil enda, og har aldri hatt med Møller å gjøre. Håper verkstedet gir like bra service som selgerene..

Når det gjelder frontrute-oppvarming. Er det ikke tilstrekkelig å varme opp bilen med Car-Net? Om bilen blir varm fra innsiden så skulle vel dette varme opp alle vinduene?

Virker Car-Net slik at jeg kommer ut til varm bil er jeg veldig fornøyd :) Men om man vil bruke varmetrådene i frontruta, kan man da gjøre dette ett minutt før man dra ut lade-kontakten?

Er kanskje litt for positiv jeg?

DagRune

Sitat fra: DrNox på tirsdag 03. mars 2015, klokken 11:57
Virker Car-Net slik at jeg kommer ut til varm bil er jeg veldig fornøyd :) Men om man vil bruke varmetrådene i frontruta, kan man da gjøre dette ett minutt før man dra ut lade-kontakten?

Er kanskje litt for positiv jeg?

Neida, sånn er frontruteoppvarmingen min. Nå har jeg ikke fått testet på stålis i -20 C, men varmetrådene er så effektive at det tar ett minutt, så kan det kostes av. Jeg kan starte via appen, men det er ikke noe problem å starte manuelt. Du skal vel også skrape siderutene, og innen det er gjort, er frontruta klar.

Hoover

Fikk min bil tidlig i november. Ikke mulig å styre frontrutetråder eller avgangstid fra app.
I følge instruksjonsbok så virker glødetrådene i frontruta kun når tenningen er på. Trådene slår seg automatisk på ved bruk av defrosterknappen og slår seg av igjen etter 8 minutter eller slår av defroster knappen. I dag startet jeg oppvarming via app i 2 minus. Etter 30 minutter var det fremdeles is på mesteparten av frontruta. Ikke bra. måtte lese litt nøye i boka og forstod det sånn at fjernstart av varme må settes opp til maks temperatur (over 29,5 grader) i appen for å få full effekt på varmeapparatet ved bruk av app. Dette skal testes i morgen. 

Råde

Jeg stiller forvarming til "Hi" og har isfri rute etter 5 min (-2 grader).
e-Golf | X75D

Sidewinder

Min bil er produsert i uke 6...
Finner ikke noen plass i appen for aktivering av
Varme i frontruta

Råde

Sitat fra: Sidewinder på tirsdag 03. mars 2015, klokken 22:33
Min bil er produsert i uke 6...
Finner ikke noen plass i appen for aktivering av
Varme i frontruta
e-Golf | X75D

Sidewinder

Det er allered gjort  :(

Er det ikke mulig å stille inn avgangstid i app eller på car-net ?

ArTa

Sendte mail til Møller sentralt angående problemet med manglende funksjonalitet på Car-net inkludert chassis nummeret på bilen. Fikk svar fra Møller idag, dem var usikre på hvorfor denne funksjonaliteten ikke virket for bilen min, skal levere bilen til verksted for ytterligere info Møller trenger. Så det kan hende det er håp, foreløpig så kan det også sies at Møller responderte kjapt  :)
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

nilskt

@ArTa
Samma her. Høres ut som om vi fikk akkurat samme beskjed!

Kommer akkurat hjem fra denne informasjonsinnhentingen hos Møller nå. Det eneste de gjorde var å resette Car-net modulen i bilen. Det hjalp selvsagt ikke, så det var en bortkastet tur.

Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

cavallino

Jeg har heller ikke varme i frontruta eller avgangstider på appen. Har aldri tenkt på at jeg kunne klage på det siden jeg ikek kan huske å ha blitt fortalt at jeg skulle hatt det... Men bør jeg også klage på det?

Sidewinder

Kan noen som har mulighet for oppvarming av frontrute legge ut en screenshot av hvordan det ser ut i appen?

tegolf

#26
Her er rutevarme i iPhone-appen. Felles knapp for front- og bakrute.

Sidewinder

Hmm.
Møller kunne jo selvfølgelig ikke hjelpe, måtte kontakte verksted...
Spent hva de kan gjøre.? Kan ikke stille avgangstid på carnet heller..

ArTa

Har vært hos Møller Bil Kaldbakken, må si at er imponert over servicenivået hos dem iallfall, dem har tatt ut dataene dem trengte for videre feilsøking. Fikk forklart at bilen min var produsert i starten av uke 45, så det var meget gode sjanser for at det kan aktiveres. Fikk også vite at biler produsert før uke 45 vil ikke få denne funksjonaliteten i det hele tatt, mens biler produsert mellom uke 45 og uke 47 kan ha problem med at det må aktiveres i serveren manuelt. Dem visste ikke på nåværende tidspunkt om fra hvilket dag i uke 45 dem kan fikse for, derfor var det 50/50 for bilen min.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Sidewinder

Sitat fra: ArTa på torsdag 05. mars 2015, klokken 10:50
Har vært hos Møller Bil Kaldbakken, må si at er imponert over servicenivået hos dem iallfall, dem har tatt ut dataene dem trengte for videre feilsøking. Fikk forklart at bilen min var produsert i starten av uke 45, så det var meget gode sjanser for at det kan aktiveres. Fikk også vite at biler produsert før uke 45 vil ikke få denne funksjonaliteten i det hele tatt, mens biler produsert mellom uke 45 og uke 47 kan ha problem med at det må aktiveres i serveren manuelt. Dem visste ikke på nåværende tidspunkt om fra hvilket dag i uke 45 dem kan fikse for, derfor var det 50/50 for bilen min.

Kanskje jeg må høre med din forhandler selv om jeg holder til laangt fra der du bor :) min er produsert i uke 6 og jeg kan ikke stille avgangstid eller oppvarming av frontrute. Min forhandler forsto ikke problemet. Møller sentralt mente bilen måtte diagnotiseres. Når jeg spurte ang uke 45 problematikken fikk jeg et politikersvar. Slitsomt opplegg...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA