Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ringeriks-Kraft hurtigladere Hønefoss og Sokna

Startet av Hansi, fredag 13. februar 2015, klokken 16:58

« forrige - neste »

Hansi

Hei

Noen som vet noe om disse? Mener å huske de skulle være ferdig ca. nå (februar 2015), men ser det i hurtigladekartet står antatt klar:blank?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Leon

Nå har Kiwi kommet med et alternativ for både Sokna og Hønefoss, men likefullt er disse laderne velkomne som et ekstra alternativ og sikkerhet.

Vet dessverre ikke noe mer om disse laderne, eller hvem som skal drifte dem, men at februar 2015 har blitt til "blank" høres ut som at det kan ta litt tid...
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Jorgensen

Ringeriks-Kraft sin hurtiglader på Sokna er nå montert ved Rustad Kafe, men jeg er usikker på om denne er satt i drift.
Denne kommer da i tillegg til hurtigladeren ved Kiwi  :)
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Hansi

Sitat fra: Jorgensen på fredag 06. mars 2015, klokken 10:18
Ringeriks-Kraft sin hurtiglader på Sokna er nå montert ved Rustad Kafe, men jeg er usikker på om denne er satt i drift.
Denne kommer da i tillegg til hurtigladeren ved Kiwi  :)

Veldig bra, godt med redundans hvis den ene skulle være nede :)
I følge beskrivelsen på hurtigladekartet skal det være:
"2 Chademo, 2 CCS, 1 AC43, 2 AC22", vet du om det stemmer?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Leon

#4
Sitat fra: Hansi på fredag 06. mars 2015, klokken 11:12
Sitat fra: Jorgensen på fredag 06. mars 2015, klokken 10:18
Ringeriks-Kraft sin hurtiglader på Sokna er nå montert ved Rustad Kafe, men jeg er usikker på om denne er satt i drift.
Denne kommer da i tillegg til hurtigladeren ved Kiwi  :)

Veldig bra, godt med redundans hvis den ene skulle være nede :)
I følge beskrivelsen på hurtigladekartet skal det være:
"2 Chademo, 2 CCS, 1 AC43, 2 AC22", vet du om det stemmer?

Prøvde den nye hurtigladestasjonen bak Rustad Kafe på Sokna i morges, og den er klar til bruk! Den består av to ABB-ladepunkter, der hvert av dem er en kombinert CHAdeMO, CCS og AC43. Med andre ord kan to biler lade samtidig - en på hvert ladepunkt.

Stasjonen driftes av Fortum, liksom stasjonen ved Kiwi på andre siden av veien, det vil si at betaling skjer med SMS eller med bruk av Fortum/Elbilforeningens ladekort for etterskuddsbetaling.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Hansi

Jeg var også innom en tur går og tok noen bilder, ser veldig bra ut :)




Noen som vet status på Røyse?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Jorgensen

Sitat fra: Hansi på tirsdag 17. mars 2015, klokken 20:55
Jeg var også innom en tur går og tok noen bilder, ser veldig bra ut :)

Noen som vet status på Røyse?

Jeg har fått høre fra Ringeriks-Kraft at de har problemer med infrastrukturen på Vik (Røyse), så de flytter plasseringen av denne hurtigladerstasjonen til Hvervenkastet, som er innkjøringen til Hønefoss (ved sykehuset).

Når denne kommer fikk jeg ikke, men jeg tror ikke det tar så veldig lang tid.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

elbil-1

Endelig en skikkelig ladestasjon med tak over, så man kan stå litt tørt og koble til/ordne med rfid brikke etc...

:)

Ferry

Noe nytt om Hvervenkastet? Noen som vet hva som skal settes opp? Blir det flere ladere? Kan vi håpe på noen type 2 i tillegg til hurtiglader(e)?

Jorgensen

Sitat fra: Ferry på tirsdag 07. april 2015, klokken 09:58
Noe nytt om Hvervenkastet? Noen som vet hva som skal settes opp? Blir det flere ladere? Kan vi håpe på noen type 2 i tillegg til hurtiglader(e)?
På Hvervenkastet utenfor lagerdørene til Skeidar, har jeg hørt at det vil komme de samme hurtigladerene som på Sokna, dvs 2 stk ABB-stasjoner, Chademo/CSS/Type2.
Disse skal settes i drift i slutten av mai-måned 2015 :)
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Ferry

Svingte innom Skeidar fredag 1/5. Det var anlagt ei "øy" på plassen der, med noen kabler stikkende opp. Så nå skjer det forhåpentligvis noe snart.

RaBalder

Sitat fra: elbil-1 på onsdag 18. mars 2015, klokken 12:35
Endelig en skikkelig ladestasjon med tak over, så man kan stå litt tørt og koble til/ordne med rfid brikke etc...

:)
Jeg tror også tak over ladestasjonen vil gjøre at ladestasjonen lever litt bedre.

  • Kanskje litt mindre feil
  • Bedre oppetid
  • Lengre levetid på både stasjon og slitedeler som kontakt/kabler

Ser fint ut.

Hansi

Det begynner å komme seg på Hønefoss , noen bilder fra i dag :)


Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Ferry

Dette blir bra! Jeg svingte innom i går kveld, 13/5. Da var det kommet tak over begge laderne. Ferdig i løpet av mai ser ut til å kunne stemme. 2 stk. trippel ABB-bokser. Bare i løpet av ett år så har det nå kommet hele åtte hurtigladere på strekningen Hønefoss - Fagernes. Hvis nå også Hallingby og Bagn kunne få til noe, så ville det se lyst ut. Framtida er elektrisk!

Hansi

Enig, fremtiden er elektrisk :)
Får håpe Enova våkner fra "dvalen" snart og.

Bilde fra i dag
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA