Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bil i transitt, hvilket skip?

Startet av Snefall, fredag 13. februar 2015, klokken 11:58

« forrige - neste »

Epleskreller

Min bil ble ferdig ca 20. Juni. DS og mytesla sier i slutten av juli. Er ikke det litt optimistisk?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ctr46

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 01. juli 2015, klokken 21:48
Min bil ble ferdig ca 20. Juni. DS og mytesla sier i slutten av juli. Er ikke det litt optimistisk?

Ja det høres ut til å være litt vel optimistisk.. Men om den akkurat kom med båten sammen med bilen til tkjoerlaug og meg så kanskje  :)
.

tkjoerlaug

Sitat fra: ctr46 på onsdag 01. juli 2015, klokken 22:08


Ja det høres ut til å være litt vel optimistisk.. Men om den akkurat kom med båten sammen med bilen til tkjoerlaug og meg så kanskje  :)

ctr46 - har du hørt noe mer om levering? Har du trua på juli?

ctr46

Sitat fra: tkjoerlaug på onsdag 01. juli 2015, klokken 23:09
Sitat fra: ctr46 på onsdag 01. juli 2015, klokken 22:08


Ja det høres ut til å være litt vel optimistisk.. Men om den akkurat kom med båten sammen med bilen til tkjoerlaug og meg så kanskje  :)

ctr46 - har du hørt noe mer om levering? Har du trua på juli?

Nei ikke hørt noe mer. Hadde jeg gjort det ville jeg postet det her ettersom jeg vet at i alle fall du også sitter og tvinner tommeltotter og venter på mer info. Jeg har trua på juli fortsatt ja. Har ikke noen grunn til å ikke gjøre det føler jeg.. Har sendt en mail med forespørsel om mer info men ikke fått noe svar.

Tenker å høre med en annen person i Tesla systemet da jeg mistenker at det er ferieavvikling om dagen :)
.

70D

Hei
Jeg har en grå 70d med det meste av utstyr inkl. interiør pakken. Min var vel ferdig produsert 15. mai og etter litt dialog frem og tilbake nevnte min ds at den var forventet klar rundt 13. juli. Jeg drar på ferie 12. juli :(

Har avtalt dato med ds til å være 20. juli (kommer hjem natt til 20 og vil ikke vente lenger enn nødvendig). Levering er i Drammen.

ctr46

Sitat fra: 70D på torsdag 02. juli 2015, klokken 07:14
Hei
Jeg har en grå 70d med det meste av utstyr inkl. interiør pakken. Min var vel ferdig produsert 15. mai og etter litt dialog frem og tilbake nevnte min ds at den var forventet klar rundt 13. juli. Jeg drar på ferie 12. juli :(

Har avtalt dato med ds til å være 20. juli (kommer hjem natt til 20 og vil ikke vente lenger enn nødvendig). Levering er i Drammen.

Det betyr sånn i utgangspunktet at for oss som har bil produsert  ca 14 dager etter deg ligger an til levering i slutten av juli. Det er klart ikke helt eksakt å regne sånn men det kan virke til å bli noe rundt der et sted.

Det er gode nyheter :D
.

xref

Sitat fra: 70D på torsdag 02. juli 2015, klokken 07:14
Hei
Jeg har en grå 70d med det meste av utstyr inkl. interiør pakken. Min var vel ferdig produsert 15. mai og etter litt dialog frem og tilbake nevnte min ds at den var forventet klar rundt 13. juli. Jeg drar på ferie 12. juli :(

Har avtalt dato med ds til å være 20. juli (kommer hjem natt til 20 og vil ikke vente lenger enn nødvendig). Levering er i Drammen.

Interessant. Min gikk inn i produksjon 15 Mai og det tar jo ikke mange dagene før bilen er ferdig. Jeg har fått leveringsdato 21 juli fra ds. Skulle egentlig tro at min bil kom på samme båt som din. Forøvrig er også min en Grå 70D med det meste av utstyr :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

ctr46

Kjoerlaug - Snakket med Tesla i Drammen idag. Fikk ikke snakket med min DS men fikk beskjed om at jeg ville bli kontaktet neste uke med eksakt leveringsdato. Hun antydet "helt i slutten av juli". Håper så klart at jeg kan få den fremskyndet litt men vi får nå se.

Det tyder uansett på at ting virker til å være noenlunde i rute og det er gode nyheter ;D
.

70D

Min var vel i produksjon 5-7 dager. Jeg tror jeg havnet på "melkeruta" over havet da jeg fikk intrykk at frakt nesten tok/tar to måneder. Jeg er også en av de som ikke klarer å spore opp bilen på trackingen til wilhelmsen ships.

Tentativ dato hos meg var satt til å være i slutten av juni. Forstod etterhvert at det ikke ville la seg gjøre og valgte den velprøvde taktikken å mase ;D

Funka det.. Har ikke fått endelig faktura enda men det nærmer seg vel.

tkjoerlaug

Sitat fra: ctr46 på fredag 03. juli 2015, klokken 18:18
Kjoerlaug - Snakket med Tesla i Drammen idag. Fikk ikke snakket med min DS men fikk beskjed om at jeg ville bli kontaktet neste uke med eksakt leveringsdato. Hun antydet "helt i slutten av juli". Håper så klart at jeg kan få den fremskyndet litt men vi får nå se.

Det tyder uansett på at ting virker til å være noenlunde i rute og det er gode nyheter ;D

Flott, takk for oppdatering! Skal gi beskjed jeg også dersom jeg hører noe, men siden jeg bor i Trondheim så ligger jeg nok noen dager ekstra bak skjema. Drar til Thailand 30. juli, så dersom jeg ikke får bilen før da er neste sjanse 18. august. Så da har jeg peilet meg inn på enten 30. juli eller 18. august.

Epleskreller

#85
Sitat fra: ctr46 på onsdag 01. juli 2015, klokken 22:08
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 01. juli 2015, klokken 21:48
Min bil ble ferdig ca 20. Juni. DS og mytesla sier i slutten av juli. Er ikke det litt optimistisk?

Ja det høres ut til å være litt vel optimistisk.. Men om den akkurat kom med båten sammen med bilen til tkjoerlaug og meg så kanskje  :)

Klarte å søke opp VIN-nummer hos Wilhelmsen.  Viser seg at den be lastet på båt i Long Beach 30/6 og estimerer Bremerhaven 1/8. Så tviler på levering sent i juli slik som Tesla sier :-P
På denne båten (Oberon):
http://www.2wglobal.com/webapps?url=http%3A%2F%2Fsagaweb.2wglobal.com%2FAppSchedules%2FvoyageSearch.do%3FactionType%3DsearchVoyage%26searchVoyageString%3DUF520-OBE

Vil 2-3 uker fra Bremerhaven til utlevering være et greit estimat?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ctr46

Sitat fra: Epleskreller på fredag 03. juli 2015, klokken 23:02
Sitat fra: ctr46 på onsdag 01. juli 2015, klokken 22:08
Sitat fra: Epleskreller på onsdag 01. juli 2015, klokken 21:48
Min bil ble ferdig ca 20. Juni. DS og mytesla sier i slutten av juli. Er ikke det litt optimistisk?

Ja det høres ut til å være litt vel optimistisk.. Men om den akkurat kom med båten sammen med bilen til tkjoerlaug og meg så kanskje  :)

Klarte å søke opp VIN-nummer hos Wilhelmsen.  Viser seg at den be lastet på båt i Long Beach 30/6 og estimerer Bremerhaven 1/8. Så tviler på levering sent i juli slik som Tesla sier :-P
På denne båten (Oberon):
http://www.2wglobal.com/webapps?url=http%3A%2F%2Fsagaweb.2wglobal.com%2FAppSchedules%2FvoyageSearch.do%3FactionType%3DsearchVoyage%26searchVoyageString%3DUF520-OBE

Vil 2-3 uker fra Bremerhaven til utlevering være et greit estimat?

Prøvde å søke opp min bil også, men ingen funn. Vet ikke om det finnes andre søkesider hvor man kan evt finne bilen sin?

Må innrømme at jeg ikke har finkjemmet denne tråde så sorry om det står lenger bak.

Tar gjerne imot noen linker til steder å søke  ;)
.

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)


thoru

Har også en s85D på vei.
Bestilt 26 april, bekreftet 4.mai, tildelt vin 8mai, i prod 4 juni, i transitt 10 juni.
Levering sent i juli.

Snakket med DS i forrige uke. Mener han sa at bilen var i Houston Texas, og at den blir sendt med båt derfra, men at den ennå ikke var dratt fra havna. Har ikke helt trua på sent i juli egentlig. men lov å håpe. Klarer ikke å søke opp vin-nummeret noen plass. Hvilke sider er det man kan søke opp på? Har prøvd https://www.2wglobal.com/

Levering i Trondheim etter at Ren bil har klargjort den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA