Mulig problem med RATTSTAMME [PG4BR]

Startet av Vikhammer, torsdag 12. februar 2015, klokken 14:17

« forrige - neste »

Vikhammer

Logget meg inn på "You+Nissan" i dag for å se om det tilfeldigvis skulle være noen kampajepriser på service.
Det var det selvfølgelig ikke, men fikk følgende popup;

SitatNissan har identifisert følgende mulige problem(er) som kan påvirke din Nissan Leaf.
RATTSTAMME [PG4BR]

Vennligst ta kontakt med din nærmeste forhandler umiddelbart slik at nødvendige reparasjoner kan utføres gratis av våre profesjonelle teknikere.

Vi ber deg vennligst også om å bekrefte et av alternativene i listen under.
Jeg er allerede oppmerksom på dette og har kontaktet forhandleren [ ]
Jeg kontakter forhandleren selv [ ]

Nissan har som mål å tilby produkter og kundeservice av ypperste kvalitet. Hvis du har noen spørsmål, ta kontakt med din forhandler eller vår kundeservice.

Flere som har fått denne, eller vet noe mer?

EDIT: Har nettopp sendt en eposthenvendelse til Witro Bil, og kommer tilbake med mer info her når jeg har fått svar.
LEAF Acenta 2014 (26/3-14 - 15/3-19)
LEAF Acenta 2019 (15/3-19 ->)

sølv-pilen

hvordan får du det til? Jeg kommer bare inn på Carwings når jeg logger meg på nissans sider.
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Marius Engel

Fikke beskjed når jeg ringte verkstedet. Ikke noe annen informasjon enn det.
Burde vert sendt mail/brev om sånt..

gausel

Sølv acenta. aug-14. Kjører rundt 3000km/mnd. nord for Mjøsa.

X-Trail

Kun en kontroll for de fleste. Bare ei lita uke siden forhandlerne fikk vite det, så eierne får vite det fortløpende nå.
Stolt eier av ELise♡

emil

Denne mulige feilen skal vel bare gjelde euro-leaf (UK produserte) fram til oktober 2014 (og kanskje bare et utvalg av dissen igjen), så 1. gen biler og all USA-import er ikke berørt av denne saken.

Småfly

Fikk brev i går (importbil). Ringte i dag og det var visstnok bare å stikke innom, trang ikke bestille time. Etter det jeg skjønte skulle de bare kontrollere et clips. Ingen stor sak tydeligvis. Men klart blir styringen borte så

Marius Engel


Sitat fra: X-Trail på torsdag 12. februar 2015, klokken 18:43
Kun en kontroll for de fleste. Bare ei lita uke siden forhandlerne fikk vite det, så eierne får vite det fortløpende nå.

Jeg ringte i desember/tildlig Januar. Da fikk jeg beskjed om det.

emil

Sitat fra: Marius Engel på fredag 13. februar 2015, klokken 06:08

Sitat fra: X-Trail på torsdag 12. februar 2015, klokken 18:43
Kun en kontroll for de fleste. Bare ei lita uke siden forhandlerne fikk vite det, så eierne får vite det fortløpende nå.

Jeg ringte i desember/tildlig Januar. Da fikk jeg beskjed om det.

Siden det gjelder biler fram til Oktober 2014 har nok deler av Nissan systemet hatt kjennskap til feilen siden da...

Daeedor

Min ble tatt hånd om i Januar av forhandler..... ;D  Var ikke noe feil , men det skulle jo sjekkes da.

fws

Min bil var inne i Januar pga. av noe annet. Da sa de at de hadde sjekket et eller annet som handlet om det. Slik jeg forsto det var det snakk om å sjekke at en eller flere muttere/deler var skrudd skikkelig til. På min bil var vist alt bra.

Beklager litt unøyaktig info.
Nissan Leaf 2018

Bekkenes

Jeg fikk brevet i posten (sendt den 4) men jeg hadde 1 service den 6 og når jeg sendte de en epost etter jeg fikk brevet (etter service) så hadde de utført dette når min bil hadde vært inne :)
Tesla Model Y LR FSD - venter mottak
BMW i3 94ah FC 11.03.2019 > 14.01.2022 (60500 km)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017 > 23.01.2019 (35,000 km)
BMW i3 94Ah FC 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000 km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016 (58535 km) 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA