Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

P85D teknisk info

Startet av Havebigfun, lørdag 07. februar 2015, klokken 00:03

« forrige - neste »

jazzwheel

Sitat fra: sigurdi på torsdag 26. mars 2015, klokken 15:48
Det skal da svært mye til at en får treff på max effekt på begge motorer samtidig, så bilen har totalt 700hk men fordelt slik at en har høy effekt over mye større turtall (hastighets) område.

Der er jeg uenig. Du har faktisk ikke 700hk etter normale standarder, blant annet ved at du ikke får det frem i bremsebenk. Du har 224hk+476hk slik de skriver på nettsiden sin.

Det blir litt som å vinne 700 millioner i lotteriet, men at du ikke kan få alle pengene utbetalt samtidig. Du kan få halvparten nå, eller fordelt utover lang tid.

Mange vil mene at det burde vært opplyst om at du ikke kan få alle penga rett på konto når det passer deg.

Dennis

P85D certificate of conformity:
27.2 Maximum hourly output: 66kW
27.3 Maximum net power: 193kW (front), 350kW (rear)
27.4 Maximum 30min power: 79kW (front), 90kW (rear)


http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/44691-P85D-691HP-should-have-an-asterisk-%2A-next-to-it-Up-to-691HP/page19

sigurdi

#257
Oppgradert:

Finn en dyno test som måler alle 4 hjul, så kan en diskutere videre. :-)

Ups har glemt å nevnet en liten viktig detalj med den dyno testen som blir referert til her:

Denne har bare hjelperuller på ene siden og mest sannsynlig får en nesten bare effekten på bakre motor.
Den kan måle 4WD biler, men gir ikke riktige resultater når det mangler drivaksling mellom fremre og bakre hjulsett på bilen.

Så her får en nok ikke ut mer effekt en bakre motor pluss litt, noe som stemmer veldig bra. :-)

Hentet herfra:  http://my.teslamotors.com/fr_CH/forum/forums/tesla-model-s-p85d-dyno
This dyno is AWD but it has dummy rollers on one side. That's why the front rollers are smaller. The dyno used in that test is made by Mustand Dynamometer. Here is an image from their website that explains the structure of those dynos. This is not the same series but it explains the structure better for those smaller rollers:

Bilde 2 er av en benk som kan få litt riktigere resultater, men for å få motor momenter må en få uvekslingen fra Tesla. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

Dennis

#258
Ser at en på TMC forumet fikk svar fra Jerome på om når den selvlukkende ladeluken Tesla sa D bilene skulle ha kommer på euro biler. Dessverre dårlig nytt.
Så da er det bare å gjøre klar silikon og bankkort for å kunne åpne den gode gamle luka til vinteren, selv de som bestiller nå.
Fikk heldigvis varme i ratt, så får i det minste varma fingra når man har stått å knota ferdig med luka i -20. :)

SitatThank you for your note. The power charge port door is not yet available in Europe. It will not be ready for several months. This is not a retrofittable feature.

I understand that this might be disappointing news. The designs are not compatible.

Many thanks for your continued support.

Edit: kan jo være at dette ikke er et veldig stort problem, men har fått inntrykk av at mange sliter med den gamle luka på vinteren, og var derfor et stort + at D bilene skulle ha motorisert ladeluke slik Tesla skrev.


frosken

Vanvittig skuffende. Det var lovet på P85D.

Ekstra synd når ladeporten min krever at man presser på baksiden nøyaktig når man hører klikket ved åpning. Ellers går den ikke opp.

mr.rs4

Gikk det ikke an å åpne lage luka med FOB'en/nøkkelen? Er ikke hjemme så får ikke teste ut.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

satheesh.net

Angående motorisert ladeluke; er muligens pga at selve ladeporten i USA er mindre enn Type 2 kontakten vi bruker her i EU. Og resulterer derfor i mindre plass til plassering av en motor på innsiden.

Kan ikke forstå at det kan være noen annen praktisk eller lovregulert grunn for at dette ellers er fraværende.

Sandvika

Og dette betyr veldig lite i dag. Om x år når SC får robotarm og skal finne "hølet"selv derimot...

sigurdi


Sitat fra: Sandvika på lørdag 28. mars 2015, klokken 07:37
Og dette betyr veldig lite i dag. Om x år når SC får robotarm og skal finne "hølet"selv derimot...
Akkuratt på SC betyr det lite å plugge inn kabel de gangene en er innom.
At bilen kan kjøre inn i garasjen hver dag, plugge seg til og lukke døra bak seg og motsatt om morgenen er mye mer praktisk i trange garasjer. :-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

Teslanewbie

Når jeg bestilte bilen så solgte tesla bilen med motorisert ladeluke . Jeg ser dette som misvisende reklame og at de har solgt meg en produkt på falske premisser . Det sto ikke noen sted at dette ikke kom på euromodeller !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Krishell

Stod ikke den kom på euro biler heller...  Uansett har de lov å gjøre endringer. Men du har sikkert en skjermdump ifra den norske siden hvor det står at ladeluken er automatisk

Teslanewbie

Ene dagen jeg skulle lade sto det 3 teslaer parkert uten å lade . Nå jeg åpnet ladeporten  til min fra UMC  så åpnet jeg også ladeportene til bilene rundt meg...
Har savnet automatisk ladeport og dette var også en av flere argument for meg til å skifte bil. Så ja , jeg er skuffet .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 28. mars 2015, klokken 17:36
Nå jeg åpnet ladeporten  til min fra UMC  så åpnet jeg også ladeportene til bilene rundt meg...
Hmm...da kan det tenkes at det snart blir et og annet tilfelle av eder og bannskap i oppkjørselen hos meg når det står to Model S der...

Amoss

Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. mars 2015, klokken 18:07
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 28. mars 2015, klokken 17:36
Nå jeg åpnet ladeporten  til min fra UMC  så åpnet jeg også ladeportene til bilene rundt meg...
Hmm...da kan det tenkes at det snart blir et og annet tilfelle av eder og bannskap i oppkjørselen hos meg når det står to Model S der...

Så lenge bilene er låst skal den vel ikke sprette opp?
Model S 85D

Dennis

#269
Ser nå ut til at P85D og 85D endelig kan kjøre i 250 med siste oppdatering. Da trenger man ikke lengre bli frakjørt av Golf med liten motor på Autobahn :P

Han som har tatt bilde sier det er bra aks til 220 og ok til 250. Bilde ser ut til å være fra en 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA