Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Charge cable fault. Trenger lading Asap!

Startet av Beachboy, lørdag 31. januar 2015, klokken 22:52

« forrige - neste »

Beachboy

Hei,

Får rødt lys på kabelen når jeg prøver å lade, samtidig som at det står "charge cable fault".
Trenger å få ladet bilen til imorgen, har heller ikke SC på bilen.
Har noen en kabel eller lading å tilby? :)

Bor ved Kolbotn,  Oslo
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

Teslaeier

Bor for lagt unna til å bidra med lånekabel, men hadde samme problem for en stund siden. Det skjedde bare ved enkelte av stikkontaktene jeg brukte (garasjen og en av kontaktene på jobben).

Regner med du har forsøkt å dra ut kabelen fra stikket i veggen og sette den inn igjen? Det hjalp for meg. Ellers kan du også prøve å lade fra en annen stikkontakt.

albino

Har du prøvet å sette deg inn i bilen å tråkke på bremsepedalen, dette kan resette ladefeilmeldingen din.

Thor2014


Beachboy

Har prøvd de fleste tilgjengelige stikkontaktene, men får fremdeles samme feil :/
Prøvd også resette kabel og bilen uten at det hjalp.

Ifølge tesla support så skyldes feilen adapteren, men de kunne ikke bidra med noe mer hjelp før mandag.

Må nok nesten vurdere en leiebil imorgen. :/
Merker hvor utsatt vi er dersom ladekabelen skulle streike.
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

albino

Hvis ikke Siggerud er for langt unna, så har jeg 32 KW lademulighet her (enfas).

albino


Cobos

Jeg burde kunne få til lading i Oslo sentrum hvis du trenger litt lading, hvor mye strøm trenger du?
Ta kontakt på PM for kontaktinfo.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Beachboy

Hei alle sammen:)

Tusen tusen hjertelig takk til enhver av dere for at dere har tatt dere tid til å hjelpe meg denne lørdagskvelden:) Det betyr utrolig mye, og jeg føler meg stolt over å ha slike Tesla-venner  8)

Problemet mitt har heldigvis løst seg. Ble kontaktet av Service Manager Ole Torbjørn som byttet ut min ladekabel med en helt ny. Utrolig kult at han tok seg tid til å stikke innom Servicesenteret og hjelpe meg:)

Nå lader Teslaen i garasjen på 12kmt, dette bør holde frem til jeg skal dra imorgen. :)

Igjen tusen takk alle sammen for at dere tok dere tid :D
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

jkirkebo

Sitat fra: awaisaziz på lørdag 31. januar 2015, klokken 23:15
Ifølge tesla support så skyldes feilen adapteren, men de kunne ikke bidra med noe mer hjelp før mandag.

Merker hvor utsatt vi er dersom ladekabelen skulle streike.

En Type 2 kabel er ihvertfall en stor fordel å ha liggende i bilen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Longice

Det er Tesla service det! Blir så glad når jeg hører sånt! :)

Øyvind.h

Sitat fra: awaisaziz på lørdag 31. januar 2015, klokken 23:15
Må nok nesten vurdere en leiebil imorgen. :/
Merker hvor utsatt vi er dersom ladekabelen skulle streike.
Og derfor har man minst to ladekabler, spesielt på langtur :)

Men bra det ordnet seg!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Beachboy

Må vel bare få kjøpt en type 2 kabel :)

Vet noen om Tesla selger slike?
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

B_Tesla

Tesla solgte meg en type 2 kabel når jeg fikk bilen. Virkelig ingen upris de tok. Har tenkt å kjøpe en ekstra UMC, da min henger en del ute, og sjansen for skade over tid da er ganske til stede.

Men må legge til at Tesla har utrolig god service. Min erfaring ved små problemer også.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Tuxedo

Sitat fra: B_Tesla på søndag 01. februar 2015, klokken 18:05
Har tenkt å kjøpe en ekstra UMC, da min henger en del ute, og sjansen for skade over tid da er ganske til stede.
Men får man kjøpt ekstra, da?  Mener å huske noen forsøkte, men fikk svar fra Tesla at dette var noe de ikke solgte, men UMC ville bli erstattet ved feil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA