Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Senkefjærer

Startet av phingoc, torsdag 29. januar 2015, klokken 17:41

« forrige - neste »

Saamodt

Jeg monterte senkefjærene fra Eibach i går. Mine målinger etter et par mils kjøring på de nye fjærene indikerer ca 35 mm senking fremme og ca 25 mm bak.
Lørenskog:
- Model 3 Performance EAP, 25. Februar 2019.
- e-Golf med VP, 27. Januar 2015.

JohnBjørnstøl

Da var endelig senkesettet godkjent etter 3,5 timer hos biltilsynet.......

Bilder kommer :)

PokerFjes

Er det noen som vet om det er alternativer til Eibach 30/20-senk? Skulle gjerne hatt noe mer i retning av 20/15 eller mindre. Tror 30mm blir for lavt for meg.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Råde

Sitat fra: PokerFjes på tirsdag 28. juli 2015, klokken 02:35
Er det noen som vet om det er alternativer til Eibach 30/20-senk? Skulle gjerne hatt noe mer i retning av 20/15 eller mindre. Tror 30mm blir for lavt for meg.
Jeg trodde også det og har lett etter det samme som du etterlyser. Fant det aldri, men det er jo en del måneder siden nå. Jeg vurderte et R-line sett fra VW som senker bilen 10-15 mm, men da får du det ikke godkjent hos biltilsynet. Jeg må imidlertid si at 30/20 er helt perfekt, også siden bilen oppleves høyere foran enn bak både med proginalfjærer og R-line understell.
e-Golf | X75D

gamer73

#139
Jeg har et spørsmål siden jeg er av den oppfattning at ALLE biler burde vært senket for å se bra ut....OG at jeg senket min bmw320si engang...og da ble fronten mye lavere enn baken og DET så skamstygt ut...fikk heldigvis justert..Det var snakk om sikkert 8 cm senking. Etter justering så det skamtøft ut..men det var et helvete på jord å kjøre med!!!...(jeg gadd heller aldri å godkjenne det..og da bilen ble brukt som innbytte sa jeg også ifra om dette)

Så mitt spørsmål:

Vil 30/20 sekning gjøre at E-golfen blir lavere foran enn bak? Mht hvordan den er orginal.. Eller er 30/20 det som skal til for å senke den helt jevnt fremme og bak?


Råde

Originalt synes jeg det er større glippe mellom skjerm og dekk foran enn bak. Med 30/20 så synes jeg det er mer jevnt. Legger ved bilde så får du se selv har dessverre ikke et uten skyggetegnincer her).

Synes bilen er stivere, men det går helt fint å kjøre familieturer på dårlige fjellveier. Kona har ikke merket noe som helst, og senkingen har ikke vært et omsøkt og godkjent prosjekt ;)
e-Golf | X75D

gamer73

Sitat fra: Råde på tirsdag 28. juli 2015, klokken 10:08
Originalt synes jeg det er større glippe mellom skjerm og dekk foran enn bak. Med 30/20 så synes jeg det er mer jevnt. Legger ved bilde så får du se selv har dessverre ikke et uten skyggetegnincer her).

Synes bilen er stivere, men det går helt fint å kjøre familieturer på dårlige fjellveier. Kona har ikke merket noe som helst, og senkingen har ikke vært et omsøkt og godkjent prosjekt ;)
Ser bra ut, men vanskelig å se pga skygger og fargen du har på bilen;) Men det ser ikke feil ut:)

Men jeg vurderer også å bare eventuelt gå for gti senking...er det 1cm? Men dette er kanskje ikke mulig på en E-golf?

PokerFjes

#142
Dette ser ikke feil ut nei. Spørs om jeg skal plukke med meg et senkesett og prøve. Det kan sikkert selges hvis det blir for ekstremt.
Stemmer det at både Eibach og H&R leverer senk til e-Golf? Noen som har tanker om hva som er "best"?

Tror dette er H&R - http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=56714317
De oppgir 970/1040kg aksellast.

Eibach pro oppgis til 1070/1220kg aksellast. Betyr det at eibach er stivere?
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Råde

#143
Nei. Det betyr at eibach er riktigere. Tror ikke HR settet er godkjent (men det kan ha blitt det i det siste, i hvert fall jf annonsen, men dette ville jeg ikke tatt for god fisk). Det er viktig at du leser TUV papirene før kjøp, eGolf skal stå nevnt der. 970 kg foran høres ut som en bensingolf.

HR er visst etter sigende stivere enn eibach, men jeg har ingen erfaring. Kun lest rundt på fora. Bilen som er avbildet er definitivt ikke 30/20. Ser mer ut som 40/40. Kanskje mer.
e-Golf | X75D

PokerFjes

Da er senkesettet (eibach pro) på vei inn dørene snart, men jeg ser at noen (på nett) skriver at alle boltene som man må ha av for å montere fjærene er strekkbolter, noe som gjør at de skal byttes dersom de fjernes.
Dere som har installert selv - har dere byttet bolter?
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

mihkku

Strekkboltene skifter du etter å ha fjernet de 2 ganger:)

mihkku

#146
Men jeg vet at mekanikkere anbefaler å skifte de hver gang. En strekkbolt er jo i utgangspunktet one off, men de ytre er ikke like mye plaget av stress som de indre og jeg mener at to ganger bør være maks på en nybil

Og følg moment anbefalingene! De tre øverste boltene blir fort ødelagte om man strammer for hardt andre gang

Chana

@Pokerfjes.

Jeg har vært i kontakt med de som selger på Finn, den annonsen.
De reklamerer helt feil, det er Eibach sine som er godkjente og det er de dem selger.
HR sine skal ikke være godkjente enda, men ikke ta mine ord som fasitt, kan være oppdatert etter jeg bestilte.
'15 VW e-Golf Limestone Grey
'98 VW Passat R36 (Husbonden sin)
'10 Citroën DS3 150THP Sport - Solgt
'01 Audi S3 - Solgt
'91 VW Corrado G60 - Solgt
'90 VW Corrado G60 - Skrapet

PokerFjes

Sitat fra: Chana på torsdag 20. august 2015, klokken 09:44
@Pokerfjes.

Jeg har vært i kontakt med de som selger på Finn, den annonsen.
De reklamerer helt feil, det er Eibach sine som er godkjente og det er de dem selger.
HR sine skal ikke være godkjente enda, men ikke ta mine ord som fasitt, kan være oppdatert etter jeg bestilte.
Godt jeg har fått hentelapp på et sett Eibach og ikke H&R da ;). I helga blir det senk, og jeg er veldig spent på hvordan det blir å se ut siden jeg har litt større hjul enn orginalt.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

koolart

H&R er også godkjent men som vi skriver er det med maks aksel last framme 970 kilo

samt vi erfarte på en norsk E-golf senket den 5cm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA