Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Senkefjærer

Startet av phingoc, torsdag 29. januar 2015, klokken 17:41

« forrige - neste »

mihkku

Sitat fra: Råde på søndag 15. februar 2015, klokken 20:39
EL-John: dette var kjapt og så veldig bra ut. Jeg er ikke i tvil, de skal på når de kommer. Jeg var litt i tvil når det gjelder komfort, men nå får det stå sin prøve. Argumentet i heimen får være redusert luftmotstand og forbruk. Etter mitt syn ble det veldig harmonisk. Flott!

Sitat fra: mihkku på søndag 15. februar 2015, klokken 20:02
Er bare spent hvor mye lavere bilen blir med R-line skjørtene
Har du bestilt R-line utenom? Ved øyesyn blir den ikke veldig mye lavere. Jeg tror nesten ikke de gjør bilen lavere i det hele tatt.
Vurderer, derfor jeg er litt skeptisk. Må nesten se bilen senket en dag slik at jeg kan bestemme meg. 

poskare

Her er kravene fra biltilsynet i Tønsberg:

Tar en litt generell forklaring på hva vi kontrollerer.

1. At dokumentasjonen stemmer overens med riktig bil og påmonterte fjærer.
2. Kontrollerer at de forutsetningene som er beskrevet i for eksempel en TUV godkjenning er oppfylt.
3. Du må fremvise en 4-hjuls kontroll hvor de målte verdiene ligger innenfor spesifikasjoner som er satt av fabrikant.
4. Bilen prøvekjøres.  Ingenting skal "subbe/ta imot ved fullt rattutslag og full nedfæring.
5. Kontrollen koster pr. dd 530kr.

poskare

Her er 2 sett Eibach fjærer ankommet! :)

EL-John

Grattis! Det er bare å få det på
VW e-Golf 2014 uten VP
-Med Eibach Pro-Kit senkesett
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul
-VW Astana 16" felger med GY 205/55-16 UltraGrip 2 på vinterhjul.

Land Rover Discovery 3 HSE PP 2007 - Familiens turbil.

poskare

Man kjøper jo to e-Golfer, en for jobbpendling, og en for søndagsturene!! ;)
Neida, gikk sammen med en annen på forumet her, slik at vi fikk en bedre pris på fjærene og frakten, samt da deler vi tollgebyret....

-Aleks

Hvor mye kom det på om jeg kan spørre ? :)

Sonus

Sitat fra: -Aleks på fredag 20. februar 2015, klokken 09:25
Hvor mye kom det på om jeg kan spørre ? :)

Jeg kjøpte ett sett fra Tunershop

Sitat
SitatBut her is the ideal price for you: It is VAT free 152,94 EUR plus 15,- EUR shipping/handling to norway. The total is 167,94 EUR.

Så kommer fortllingsgebyr og moms på toppen. (jeg betalte 336NOK for dette)

poskare

Jeg handlet på PBT-Racing.
Send de en epost på info@pbt-racing.de , så får du et tilbud fra de.
Når jeg gikk sammen med noen andre, fikk vi 2 sett for €310, inkl frakt.
Så kommer fortollingsgebyr og moms i tillegg da.


Kjelliken

 :o utfra bilder fra dette senkesettet håper jeg at bilen vil se noenlunde slik ut til sommeren...
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

mihkku

Er så usikker at man går gærn. Senk eller ikke senk, det er spørsmålet. Liker at bilen er lavere, men dersom denne skal kjøres litt utpå en humpete vei, så er det jo fort gjort å smelle nedi.

poskare

Valgets kvaler, ikke lett. Men vet om en her på forumet som sikkert legger ut bilder av sin til helgen, for da er den senket. Jeg får bilen min til uka, og da går det vel en ukes tid til før jeg får senket min...kommer selvsagt bilder da også! :)

mihkku

Får gruble enda mer. Har jo 18" felger, men planen er å fikse fronspoiler, bakspoiler og sideskjørt. Ikke noe ekstremt, men bare noe som gir bilen litt mer sportslig følelse. Disse gjør jo også at bilen oppleves lavere.

Kjelliken

 ;D Da var Senke settet bestilt.. Da er det bare og glede seg til sommeren... :D
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Råde

Jeg var veldig i tvil, for jeg er egentlig en mann som liker ting originalt. Det har jeg sluttet med nå...

Eibach senkesett er montert, og jeg er veldig overrasket. Ikke bare ser det bra ut men bilen ble bedre å kjøre.

Jeg var redd for å miste komfort. I steden har jeg fått bedre komfort. Understellet er nå bedre avstemt. Borte er den litt nervøse småsprettingen man kan oppleve på ujevn vei.

Selvsagt krenger den mindre og det er spesielt merkbart ved brems og aksellerasjon. Men, den er etter min mening også bedre i fartshumper og skarpe ujevnheter. Returdempingen er også bedre, selv om det er en karakter som skal følge støtdemperene (som er originale)

De eneste gangene jeg har merket at den er mindre komfortabelt er ved høy fart over feks fartshumper. Da er den stiv. Men til normal kjøring føles den ikke stiv i det hele tatt.

Beklager skitne bilder. La oss håpe på bedre vær og mer tid:
e-Golf | X75D

mihkku

17"? Så veldig bra ut! Legger inn bestilling selv!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA