Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Borttauing av model S?

Startet av elbilertilalle, mandag 26. januar 2015, klokken 19:08

« forrige - neste »

elbilertilalle

Er det egentlig mulig å fjerne en model S ved feilparkering når den er låst og eieren ikke er tilstede? Uten at bilen ta skade...? Hva om luftfjering står på vert low?

Øggen

Alt er mulig, men alarmen vil nok ule. Kommer litt ann på om den står med fronten eller bakenden ut mot vei. Har du parkert ulovelig og fått kalde føtter??

aryx

15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

Thor2014

Jeg tror nok at dersom du ikke ønsker skader på bilen din sørger du for å parkere slik at den ikke blir tauet. De gutta har ikke akkurat silkehansker

elbilertilalle

Sitat fra: Øggen på mandag 26. januar 2015, klokken 19:17
Alt er mulig, men alarmen vil nok ule. Kommer litt ann på om den står med fronten eller bakenden ut mot vei. Har du parkert ulovelig og fått kalde føtter??

Øggen

Som sagt over her så har disse gutta ingen silkehansker, og bilen blir dradd med stive hjul. Enten med wire eller labb om den kommer under. De tar seg ikke tid til hjultralle.

elbilertilalle

Jeg er ikke så sikker på det. Hvis du for skade som følge av borttauing kan du kreve skaden reparert.

cairnz

Han jeg snakket med som tauet bort en X5 som stod på ladeplass var ikke akkurat den som brydde seg om hjul var låst eller ikke. (Oslo Kommune som ringte inn borttauing). Der ble den dratt med stive hjul (etter hjulene) ut fra plassen (sidelengs), så bort mot tauebilen, og så opp på planet.
Elbilist

krl

Dersom det feilparkeres på et sted med forskriftsmessig skilting, så blir nok bilen tauet til slutt uansett. Om nødvendig med traktor. (Dette har jeg sett i båthavnen flere ganger. Metode: Slepetau gjennom felgen, og dra.. Nå er det nok bedre tilgang på traktor der enn i sentrum, men..).

Tuxedo

Ikke parker slik at man risikerer borttauing.  Eventuelle skader blir det uansett et sånnt slit å få erstattet at det ikke er verdt det.

amund

Jeg hadde en 'strømtjuv' på parkeringsplassen min (fellesgarasje) lenge før jeg vurderte Tesla selv. Ringte de som tauer i garasjen, de kom først med flatvogn, kom ikke inn, så landcruiser med brille. De gikk inn i bilen (krok inn førervinduet og dro i dørhåndtaket - SKREMMENDE lett, tar 5 sekunder), skrudde av alarmen og brekket. De prøvde hjultraller, men pga stolper og vinkler greide de ikke å få bilen mer enn halvveis ut av plassen min. Pluss div problemer med utstyret, ALT de hadde med var ødelagt, både hjultraller, landcruiser, vinsj, brille & hydraulikk. Så det var laber suksess, de satte bilen tilbake og jeg fikk til slutt tak i eier'n (som var en ganske flau ansatt i Tesla med lånebil).

Konklusjon - de gir seg hvis de ikke greier å taue bilen uten å skade den.

På den annen side - det pleier å stå 'borttauing på eiers ansvar og risiko' - jussen der blir nok interessant om skader skulle oppstå. Best å ikke finne det ut?
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

elbilertilalle

Sitat fra: amund på mandag 26. januar 2015, klokken 21:42
Jeg hadde en 'strømtjuv' på parkeringsplassen min (fellesgarasje) lenge før jeg vurderte Tesla selv. Ringte de som tauer i garasjen, de kom først med flatvogn, kom ikke inn, så landcruiser med brille. De gikk inn i bilen (krok inn førervinduet og dro i dørhåndtaket - SKREMMENDE lett, tar 5 sekunder), skrudde av alarmen og brekket. De prøvde hjultraller, men pga stolper og vinkler greide de ikke å få bilen mer enn halvveis ut av plassen min. Pluss div problemer med utstyret, ALT de hadde med var ødelagt, både hjultraller, landcruiser, vinsj, brille & hydraulikk. Så det var laber suksess, de satte bilen tilbake og jeg fikk til slutt tak i eier'n (som var en ganske flau ansatt i Tesla med lånebil).

Konklusjon - de gir seg hvis de ikke greier å taue bilen uten å skade den.

På den annen side - det pleier å stå 'borttauing på eiers ansvar og risiko' - jussen der blir nok interessant om skader skulle oppstå. Best å ikke finne det ut?

Dette var en model S som dem åpnet døren på med en krok????? Uten å lage riper?

amund

Sitat fra: elbilertilalle på mandag 26. januar 2015, klokken 22:20
Dette var en model S som dem åpnet døren på med en krok????? Uten å lage riper?

Jepp. De dro ut vinduet litt øverst.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

laumb

Må jeg teste... *Sette meg inn i bilen, løfte rompa, låse bilen og dra i håndtaket*

Muffinman

Døra åpnes "elektrisk" på første del av vandringen. Trekker du håndtaket helt ut løser den ut mekanisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA