Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har noen prøvd topphastigheten på egolfen ennå?

Startet av grorudklovnen, fredag 23. januar 2015, klokken 19:17

« forrige - neste »

grorudklovnen

Hvordan ligger den i så fall på motorveien? Stabil, behagelig etc?

4Matic Fanatic

... apropos toppfart... noen andre som har lagt merket til hvor sakte den går bakover?

Jeg har en ganske (dritbratt) 20-meters bakke opp til huset, som jeg egentlig har fortrengt som et problem siden jeg har kjørt 4Matic siste 5 år.
Pigg og 4WD er noe HELT annet enn piggfritt og 2WD har jeg funnet ut nå som batterifolkevogna skal opp til ladestasjonen min ved garasjen...
På de bakhjulsdrevne MB'ene jeg har hatt har det dog fikset seg med litt tilfart - men når jeg skal rygge opp med eGolf'en får jeg ikke mer enn - vettasøren - 10km/h eller noe sånt.
Noen få glipptak på isen så står det helt stille og det er bare å skli ned igjen. Forover går det noenlunde greit men da må jeg snu foran huset (som er trangt)...

Tror jeg må høre med VW om de kan patche reversen litt for meg  ;)

phingoc

Kan iallefall bekrefte at den gjør 140km/t forover.
Selvfølgelig ikke forsøkt på norske veier, men med en demobil hos en VW forhandler i stuttgart. :)

Fikk ikke presset den over 140km/t pga en BMW som lå foran meg, og venstre feltet var ganske bra traffikert. Turte ikke å kaste den ut foran Mercedeser som kom i 170++.
2020 Tesla Long Range (levering i September)
----------------------
2009 Audi A3 1,9Tdi (Ventepølse)
----------------------
2015 Tesla S85D (Solgt)

torgrand

Den akselererer helt greit opp til litt over 140 hvor den legger seg til ro på samme måte som på 95km/t i eco+.

Veldig udramatisk og komfortabel selv i denne farta.....

mvh Anonym

Ohm

Snaue 145 ble toppfart på min. Flat vei, sommerføre. Helt grei å kjøre, men GOM gikk nedover som en stoppeklokkes tiendeler i den farten.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

e-Kvaase

Sitat fra: Ohm på mandag 26. januar 2015, klokken 23:33
Snaue 145 ble toppfart på min. Flat vei, sommerføre. Helt grei å kjøre, men GOM gikk nedover som en stoppeklokkes tiendeler i den farten.

Selvfølgelig bare tankespinn, men rekkevidden blir vel så som så i denne hastigheten?
5 - 6 mil? Ok å vite, hvis det gjelder liv og helse osv...

Ohm

Sitat fra: e-Kvaase på tirsdag 27. januar 2015, klokken 09:07
Sitat fra: Ohm på mandag 26. januar 2015, klokken 23:33
Snaue 145 ble toppfart på min. Flat vei, sommerføre. Helt grei å kjøre, men GOM gikk nedover som en stoppeklokkes tiendeler i den farten.

Selvfølgelig bare tankespinn, men rekkevidden blir vel så som så i denne hastigheten?
5 - 6 mil? Ok å vite, hvis det gjelder liv og helse osv...
Ja, rekkevidden blir svært kort. Tipper du har rett i 5-6 mil.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Kent

Sitat fra: Ohm på tirsdag 27. januar 2015, klokken 09:29
Sitat fra: e-Kvaase på tirsdag 27. januar 2015, klokken 09:07
Sitat fra: Ohm på mandag 26. januar 2015, klokken 23:33
Snaue 145 ble toppfart på min. Flat vei, sommerføre. Helt grei å kjøre, men GOM gikk nedover som en stoppeklokkes tiendeler i den farten.

Selvfølgelig bare tankespinn, men rekkevidden blir vel så som så i denne hastigheten?
5 - 6 mil? Ok å vite, hvis det gjelder liv og helse osv...
Ja, rekkevidden blir svært kort. Tipper du har rett i 5-6 mil.
5-6 mil høres veldig rett ut ja, noe slik er oppnådde når jeg testa det ut i sommer.  Muligens noe mindre nå om vinteren.
Sarpsborg -
Night Blue E-Golf - 30.07.14 125kkm solgt 18.10.21
Mars Orange/Cherry Black Kia E-Soul 64kwh Exclusive 14.10.21

jensjacob

Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA