Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Car-net før bilen er overtatt

Startet av Råde, torsdag 22. januar 2015, klokken 12:53

« forrige - neste »

hottentott33

Sitat fra: bno på onsdag 01. juli 2015, klokken 21:34
Kommer ikke i kontakt med bilen får melding om " internet forbindelse avbrutt". Andre enn meg som har problem med car net i dag?

Det er sånn for meg også. Har vært sånn i hele dag, men jeg har bare prøvd 3-4 ganger siden i formiddag.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

DagS

Samme feil her også, både med PC og mobil.
VW eGolf u/VP fra 25.04.15

bno

Ok, prøde nå da kom jeg inn. Ellers takk for input

KristofferStrange

Hentet ut ny eGolf i går, men Car-Net godtok ikke kmstand etter noen få km ned til jobb. Håpet det skulle ordne seg etter turen hjem etter jobb (ca 100km), da jeg så flere måtte kjøre en stund før kmstand i bil og Car-Net var i synk, men dengang ei...

Er det andre som har opplevd at man må kjøre flere hundre km før bilen kan registreres?

FreMen

Car-net portalen er helt umulig nå til dags, jeg tror heller det er årsaken til dine problemer Kristoffer... Appen fungerer sjelden, og nettsiden er like ustabil.

hstad

Sitat fra: FreMen på fredag 03. juli 2015, klokken 09:14
Appen fungerer sjelden, og nettsiden er like ustabil.
Appen min har stort sett fungert smertefritt inntil for 2 dager siden, da vart det plutselig påloggingsproblemer. men den fungerer fortsatt innimellom
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015, solgt Desember 2022 etter 127 000 problemfrie kilometer
Hvit Tesla Model 3 SR, ny 27.12.2022, EF19xxx

KristofferStrange

#186
Sitat fra: FreMen på fredag 03. juli 2015, klokken 09:14
Car-net portalen er helt umulig nå til dags, jeg tror heller det er årsaken til dine problemer Kristoffer... Appen fungerer sjelden, og nettsiden er like ustabil.

Takk for svar FreMen, da får jeg bare prøve igjen med jevne mellomrom...  ::)

Oppdatering fra Kundestøtte hos Møller:

Sitat fra: Informasjon fra Harald A. Møller AS
Hei Kristoffer.

Vedrørende din henvendelse.

Det er for tiden serverproblemer i car-net.
Vi har ingen offisiell rettetid enda og vi må derfor be deg forsøke registreringen
på nytt etter helgen.

Vi takker for din henvendelse og ønsker deg velkommen tilbake på våre nettsider.

Vennlig hilsen / Best regards
Customer Care/Kundehenvendelser

Morti_s

Noen som ikke har mottatt bilen ennå som har greid å treffe på riktig kilometer og fått lagt til bilen i car-net i det siste? Nå vet jeg 100% at bilen er i Norge, mest sannsynlig på kaia bare.. men prøvd fra 5-56 ennå uten treff :/ Mulig det ikke er mulig å få det til før bilen er på klargjøring på Bekkelaget da..
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

KristofferStrange

Hvis du ser i posten min rett over din Morti_s ser du svar fra kundestøtte hos Møller som informerer om feil i Car-Net infrastrukturen om dagen. Nå virker det vel ikke som at dette er så uvanlig hvis du leser igjennom postene i denne tråden, men jeg velger å håpe på at Møller har rett, og at det er rettet opp i til uka. ::)

Morti_s

Sitat fra: KristofferStrange på fredag 03. juli 2015, klokken 23:53
Hvis du ser i posten min rett over din Morti_s ser du svar fra kundestøtte hos Møller som informerer om feil i Car-Net infrastrukturen om dagen. Nå virker det vel ikke som at dette er så uvanlig hvis du leser igjennom postene i denne tråden, men jeg velger å håpe på at Møller har rett, og at det er rettet opp i til uka. ::)

leste den bedre så skjønner jeg det ;) jeg leste bare server problemer å da tenkte jeg det var ok siden sidene var oppe igjen.. har du mottatt bilen din eller som du forsøker registrere?
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

np

Min stod i Norge et par dager før jeg traff, på 6km. Møller har et klargjøringscrew på Bekkelaget, usikker på hva de faktisk gjør. Kanskje de bl.a. setter inn norsk sim-kort?
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

Morti_s

Sitat fra: np på lørdag 04. juli 2015, klokken 10:22
Min stod i Norge et par dager før jeg traff, på 6km. Møller har et klargjøringscrew på Bekkelaget, usikker på hva de faktisk gjør. Kanskje de bl.a. setter inn norsk sim-kort?

Ja de gjør vel hovedsakelig det som må gjøres for at det skal bli en "Norsk" bil.. å det innebærer nok kanskje sim kortet også.
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

KristofferStrange

Sitat fra: Morti_s på fredag 03. juli 2015, klokken 23:57
leste den bedre så skjønner jeg det ;) jeg leste bare server problemer å da tenkte jeg det var ok siden sidene var oppe igjen.. har du mottatt bilen din eller som du forsøker registrere?

Jeg hentet min bil på torsdag, så den skal være så klar for registrering som den kan bli.

Morti_s

Hvilken kilometerstand har bilen stått på når folket har mottatt den?
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

KristofferStrange

Sitat fra: Morti_s på mandag 06. juli 2015, klokken 19:53
Hvilken kilometerstand har bilen stått på når folket har mottatt den?

Min bil sto på 8km når jeg hentet den. Fikk registrert den i Car-Net i går kveld, på 339km, så da kan det se ut som helgens problemer er løst :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA