Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Car-net før bilen er overtatt

Startet av Råde, torsdag 22. januar 2015, klokken 12:53

« forrige - neste »

Kmellioli

Hadde få forventninger før tilkobling av Car-net. Ble da heller ikke så veldig overrasket over at kilometerlengden ikke ble akseptert. Bilen mener den står på 38 km. Prøvde 37-40 før jeg fikk 15 min. karantene. Hva gjør jeg nå? Starter jeg på 0 og går oppover?
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

Ove

Sitat fra: Kmellioli på fredag 13. mars 2015, klokken 20:58
Hadde få forventninger før tilkobling av Car-net. Ble da heller ikke så veldig overrasket over at kilometerlengden ikke ble akseptert. Bilen mener den står på 38 km. Prøvde 37-40 før jeg fikk 15 min. karantene. Hva gjør jeg nå? Starter jeg på 0 og går oppover?
Jeg hadde samme problem, men etter en lengre kjøretur, så tok car-net kilometerstanden i bilen.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Kmellioli

Takker! Fungerte fint etter en kjøretur på et par mil.
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

sap_2000

Får bilen i morgen og spurte selger om chassinummeret ifm med betalingsinfoen han skulle sende meg. Tenkte det sparer litt tid i morgen.

Begynte på 5 km og fikk registrert bilen på 7 km på 3. forsøk.
Når jeg kom inn så viste den merkelig nok 8 km, men det er vel en avrunding elns.
Første lokasjon var i søratlanteren på det jeg gjetter er 0N og 0E grader.

Nå står den og hos forhandler og venter på morgendagen :-)



Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

bno

#124
Har lest igjennom tråden og ser at det er frustrasjon den ene dagen og lutters glede den annen. Ikke så ulikt det vi erfarte med Nissan Leaf i starten. Har kjøpt en brukt 2015 E-Golf i Tyskland som blir levert om en 14 dagers tid. Denne ble registrert i Tyskland 2.7.2014 så det er noen måneder igjen av gratis perioden. Har chassis nr.og km stand, og jeg må anta (har ikke sjekket med selger enda) at denne ligger i carnet. Vil da egentlig trenge å få oppgitt brukernavn og passord fra VW firma som har solgt meg denne for deretter å endre profil data går jeg ut fra. Eller må jeg kontakte lokal forhandler først? Litt usikker her, ellers takk for informativ tråd.

Elmo

#125
Sitat fra: bno på lørdag 28. mars 2015, klokken 08:23
Har chassis nr.og km stand, og jeg må anta (har ikke sjekket med selger enda) at denne ligger i carnet. Vil da egentlig trenge å få oppgitt brukernavn og passord fra VW firma som har solgt meg denne for deretter å endre profil data går jeg ut fra.
Hvis den ikke ligger inne så kan du lage konto når du har chassis nr.og km stand. Bare å prøve det ;D
Og hvis det allerede finnes en konto så er det enkleste at den som har tilgang bare sletter den. Evt. sletter bilen fra sin konto, hvis de har flere biler på samme.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

bno

#126
Elmo,

Takk skal du ha. Jeg forsøkte og km stand ble bekreftet, men fikk "this car has no active subscription". Må registrere et abonnement. Får nok ordnet det neste uke tenker jeg. Takk det virket ganske greit og rett frem egentlig.

Råde

Sjekk første post. Du skal opprette bruker og passord selv. Det er slik du blir abbonement.
e-Golf | X75D

bno

Råde
Takk for det, men gjorde det i tillegg til pin. Formelt vil jeg eie bilen f.o.m. i morgen og det er vel det som er årsaken til at aktivering ikke går ?

Råde

Nei. Vi er flere som har aktivert Carnet før bilen er overtatt.
e-Golf | X75D

bno

No valid subscription melding som kommer opp kan være at bilen ikke har blitt registrert innenfor fristen på 90 dager for å få gratis året, men rart at jeg ikke kom inn på betalings websiden og aktivert et betalt abbonement. Time will show... Tak alle i et hvert fall.

Råde

Du er ikke på det amerikanske Carnet? Det får du opp hvis du googler. Hvis det er et så prøv å gå inn gjennom vw.no isteden.
e-Golf | X75D

bno


bno

#133
Fikk svar fra Møller at betalings-løsning for car-net ikke er på plass enda.

"Din henvendelse til Harald A. Møller AS er stengt SAK23009
Hei!

Din henvendelse angående:
Car net får ikke langt inn bil (går i loop)                                       
er nå besvart.

Informasjon fra Harald A. Møller AS:
Hei Bjørn!                                                                         
                                                                                     
Vedrørende din henvendelse.                                                         
                                                                                     
For at 12 mnd. fri bruk av Car-Net e-remote skal aktiveres er det en forutsetning at
brukeren registrerer bilen innen 90 dager. Dersom denne ikke er registrert innen 90 
dager vil en blir rutet til en betalingstjeneste. Denne betalingstjenesten er       
dessverre ikke klar ennå. Vi forventer at denne skal bli aktiv innen kort tid.     
                                                                                     
Vi takker for din henvendelse og ønsker deg velkommen tilbake på våre nettsider. 
                                                                                     
                                                                                     
Vennlig hilsen / Best regards                                                       
***  ******                                                                   
Customer Care/Kundehenvendelser"                                                     
_________________________________________________________________                   
Harald A. Møller AS                                                                 
Norway                                             

bno

Noen her som har etter hvert er kommet over det første gratis året og har opplevd samme problem. Noen som vet noe mer ift. betalingsløsningen nevnt ovenfor?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA