Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Jeg liker

Startet av sølv-pilen, mandag 19. januar 2015, klokken 18:43

« forrige - neste »

Electric

Jeg liker å kjøre forbi bensinstasjonen samt akselerasjon mot BMW XX3000 i lyskryss.  ;D

sølv-pilen

Jeg liker når man skal reise langt; Med mer fokus på mindre forbruk når man kjører, minker tiden det tar for å komme frem til dit man skal
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Bekkenes

fjernstyringen av varme via mobilen er vel det jeg liker mest.
Ellers så bringer den meg frem og tilbake fra jobb.

Jeg pleide å være veldig opphengt i bil og har nok svidd at nok penger på dyre nye biler til at folk flest ville begynt å grine, men nå er det bare et transportmiddel som man sitter behagelig i.

Et annet pluss er forøvrig god takplass. Jeg er bare 192 men veldig lang i ryggen. Er ikke mange biler jeg ikke dunker i taket på, Leaf er en av de :)
Tesla Model Y LR FSD - venter mottak
BMW i3 94ah FC 11.03.2019 > 14.01.2022 (60500 km)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017 > 23.01.2019 (35,000 km)
BMW i3 94Ah FC 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000 km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016 (58535 km) 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

olabt

Er mye jeg liker og noen få ting jeg ikke liker så derfor mye mer naturlig og poengtere de tingene jeg mener kan forbedres.. men skal styre meg her.

Et par ting jeg spesielt liker:

*varme i ratt
*kjørekomfort. God stabilitet i svinger samtidig som fjæringen er relativt myk og behangelig. God gassrespons.
*oversiktlig og fint utsyn, med untak av bakover, men har kamera til det..
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

fredsjo

Liker spesielt godt at Bluetooth-streaming av musikk, samt handsfreen fungerer så bra som den gjør. Nydelig lyd i bose-anlegget! Tommel opp!
2021 Tesla Model Y
2018 Tesla Model X
(S) 2014 Nissan Leaf Tekna
Innehaver av https://skadedyr.net og https://sprengkiler.no

harruz

liker at helhetsinntrykket og kvalitets-opplevelsen av det meste på bilen.

Ser at ingen så langt har nevnt 360 parkeringskamera. Ikke alle har dette, men jeg er så heldig at min har det. Og det kan være ganske praktisk .-)

Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

kodalse

Utover alt som er nevnt tidligere liker jeg at astmatikere får det bedre enn når jeg kjørte omveier med dieseldyret for å kjøre gjennom de billigste bomstasjonene.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

streken

Jeg liker at den fungerer, hver eneste dag (ett unntak på halvannet år teller ikke ;) ). Trykk på knappen og kjør i vei.

Jeg liker at kjøreegenskaper og akselerasjon er akkurat passe morsomme til at jeg smiler, uten å risikere førerkortet nevneverdig.

Jeg liker at det koster nada å kjøre den kontra en fossilbil.

Jeg liker at jeg kan kjøre med god samvittighet for omgivelsene. Ingen utslipp, knapt noe lyd.

Jeg liker blåtannfunksjonaliteten. Fungerer helt strålende bra!

Og de vennene som har fått prøvekjøre den, har endt opp med å kjøpe Leaf selv. Jeg liker at også de liker den  :)
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

emil

Synes at mitt innlegg nummer 3000 (hjelp) her på forumet burde være av den positive typen, og selv om jeg har postet i denne tråden tidligere kan jeg jo skrive litt mer om hva jeg liker med bilen:

Jeg liker førersetet. Hadde en dag i fjor høst der jeg totalt kjørte 75 mil og kropp og rygg føltes helt fine etterpå. Ble jo noen ladepauser på turen, men oppholdet meg mye av tiden i førersetet. Varme i sete og ratt er fantastisk og nødvendig her i landet.

Jeg liker bakseteplassen. Jeg er 186 høy og i øvre sjiktet av normalvektig på BMI-tullet og når førersetet er satt sånn jeg liker det sitter jeg behagelig i baksetet bak meg selv. Ingen problemer med å kjøre 4 tenåringer på lengre strekninger eller til og med 5 normale voksne innenfor normal rekkevidde.

Jeg liker bagasjeplassen. Utformingen er kanskje ikke den beste, men vi har plass til bikkja i bur og det er fortsatt plass til bagasje.

Jeg liker ladingen. Selv om 6.6kW (eller 11-22kW) lading hadde vært fint enkelte ganger holder 16A lading til det aller meste og tar den fra 0 til 100% iløpet av en normal arbeidsdag. CHAdeMO hurtiglading begynner å få god dekning og til sommeren frister det med en tur rundt sør-norge.

Jeg liker motoren. Kører fra det meste som ikke koster flerfoldige ganger mer på vei ut av lyskryssene og rundkjøringene. Gøy å se eiere av dyre Audier og BMWer bli mer og mer irriterte av at jeg kjører fra dem.

Jeg liker lyden, eller fraværet av lyd når jeg kjører.

Mange klager over navigasjon, kvalitet på skjerm og muligheter på enheten, men når jeg kjører har jeg fokus på veien så det plager meg ikke på noen som helst måte. Underholding på ladepauser har jeg på nettbrett eller laptop eller ute i naturen med bikkja.

Knapper, spaker osv er logisk plassert for en som har kjørt japanske biler i snart 20 år og sittet på i japanske biler i 30+ år. Det meste er naturlig plassert der jeg forventer å finne det.

Jeg liker LeafSpy som gir meg detaljer om forbruk, ladenivå og temperaturer få andre elbiler har muligheter for.

Jeg liker forhandleren (SørImport) som leverte bil mer eller mindre på dagen og har ordnet opp i reklamasjonssak uten noe som helst krangling. Dette var en kjent feil på 1.gen Leaf (DC-DC converter/styring for varmeelement) og ellers har det ikke vært noen problemer med bilen.

Jeg liker at bilen egentlig ikke trenger service og at man med litt egeninnsats og fornuftig planlegging kommer ut med servicekostnad på noen hundrelapper i året.


Storfornøyd med bilen og har den som eneste bil bortsett fra en 40-år gammel slektning og om to timer er det ut på helgens tur som vil gi noe rundt 60-70 mil til på telleverket.


Mippen

Nå har jeg solgt min da, men kan si hva jeg liker med leaf. Jeg liker at bilen er så genialt enkel. Det er derfor minimalt med vedlikehold. Jeg liker stillheten -at jeg kunne kjøre på jobb grytidlig uten å vekke alle naboene. At jeg kunne få varsel på mobile når den var ferdig ladet eller noen plugget ut kabelen. At jeg slapp å kjøre på bensinstasjonen. At jeg vet bilen bidrar til renere luft.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA