Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-up i slaps med og uten antispinn

Startet av el-i, fredag 16. januar 2015, klokken 18:13

« forrige - neste »

el-i

Testet bilen i dag på subbete gårdsvei/ gjennomslagsføre. Hadde fem stopp og dårlig framkommelighet med antispinn, fikk ikke opp fart. Deaktiverte antispinn og det var ikke problem. Men må være litt mer våken og bilen er tung i rumpa. Virker som ecopluss er å foretrekke både med og uten antispinn. Får håpe wv gir et lettvint brytervalg for å deaktivere antispinn på framtidige modeller. Ser lysere på at e-up nå kan funke bedre som vinterbil. Med hurtigkjetting, deaktivert antispinn og kanskje rygge noen kneiker bør den ikke være kleinere enn andre biler. Bm. 4 km privatvei og tidvis jævlig føre grunnet klimaendringer.

Terjer

Hvordan deaktiverte du antispinn, tok du sikringen?
VW e-up!
MG4

tlauri

Er litt spent på hvordan antispinn ble deaktiver?

hottentott33

Han har svart i annen tråd, det er etter sigende 30 amp sikring nærmest grillen i motorrommet.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

el-i

Jepp. Fremste i motorrommet. Legge krets inn bør være enkelt, men er vel ikke å anbefale på ny bil. Likevel greit å vite om denne sikringen hvis man får gjennomslagsføre på gardsvei.

mall_c0p

Var i kontakt med VW teknisk support om å deaktivere antispinn.
Ble sterkt frarådet dette, da man ved å ta ut sikringen, vil påvirke alle andre sikkerhetsfunksjoner tilknyttet kjøring.
"If your hate could be turned into electricity, it would light up the whole world."
― Nikola Tesla

Feinar

Jeg tok ut den sikringa sist vinter. Det ble julelys og uling i dashbordet da både ESP (Antispinn og stabiliseringssystemet) og ABS koblet ut... Fikk da selvsagt melding om "bremsefeil, kontakt verksted". Men fremkommeligheten ble jo mye bedre. I år legger jeg opp en krets med bryter inne i kupeen slik at jeg kan koble ut ved behov. Må bruke et rele her da sikringa er på 30amp.

Supermann

Hei! Er helt fersking på min E-up, men er litt spent på dette med manglende mulighet til å skru av antispinn/esp nå til vinteren da bilen oppleves som ganske baktung til liten forhjulstrekker å være.

@ Feinar: Om du legger opp egen bryter til å skru av og på antispinn - legger du uten en liten veilledning her da?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA