Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av Martinius, torsdag 15. januar 2015, klokken 15:56

« forrige - neste »

GeirHM

Jeg fikk beskjed om at estimert overlevering blir i påsken, mandag 30 mars. Og jeg fikk final invoice. Blir kortere påskeferie altså. Om estimatet holder. Det gjør det. Bestemt. PS. Jeg ringte først.

runwatt

S85, Alt utstyr, svart, solgt...
85D, Alt utstyr, grå, mars 2015

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: btsvennes på tirsdag 03. mars 2015, klokken 15:14
Sitat fra: Finnøy på tirsdag 03. mars 2015, klokken 13:29
Final invoice I My Tesla I dag. Estimert utlevering 27.mars i Sandnes.

Når gikk bilen din i transit? Venter fortsatt på "Final invoice".
Gikk i transit 11.februar (står i profilen:-))

btsvennes

Sitat fra: Finnøy på tirsdag 03. mars 2015, klokken 17:19
Gikk i transit 11.februar (står i profilen:-))

Ja, så sannelig :-) Gikk litt fort. Men da lurer jeg på hvor det blir av min...
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

snappy

Sitat fra: GeirHM på tirsdag 03. mars 2015, klokken 16:37
. PS. Jeg ringte først.

Noen forklaring på fra DS hvorfor du ikke var kontaktet/fått faktura?
( vet egentlig ikke hvorfor jeg spør - ingen downside med å telefonmase en smule. De har tross alt solgt en bil til 700k basert på tre Mail og en telefonsamtale - litt mer enn det kan de jo jobbe)
2014 e-UP
2015 85D

christian1986

Du satt det egentlig greit i perspektiv. Føler jeg maser når jeg ukentlig sender mail for å høre om DS vet noe mer :P.

Fikk i dag tilbake det samme som sist, rundt påsketider. 30. og 31. har blitt nevnt.

GeirHM

Når jeg kjøper en dingsboms fra komplett får jeg et tracking nummer jeg kan følge forsendelsen gjennom. Hos tesla får jeg ikke noe slikt. I stedet får jeg det vi alle kaller "en DS" og denne, har jeg oppdaget, må man snakke til og ikke eposte. Det har opp igjennom vært spennende samtaler. Jeg har tidligere sammenlignet opplevelsen med det å tolke orakelet i antikkens delfi. Samtalene må tolkes i etterkant. Og som kjent er ingen slik tolkning endelig og konklusiv. Bilen kan ha kommer på båten som den skulle. Hvorfor kom den ikke på den forrige? Den som gjør at snefall og moso får sine biler i midten av mars? Og vet jeg sikkert at den kommer med båten slik at jeg får den når jeg burde ha dratt på påskeferie? Nei! Jeg kan oppleve det samme som erikwg forteller at har skjedd med hans bil. Og vet han helt sikkert at den ikke kom med? Nei! Og vet moso og snefall at de får bilene i midten av mars? Nei! Alt er gjenstand for tolkning og refortolkning. Vi vet absolutt ingen ting før vi sitter i den hersens bilen og har fått utlevert nøkkelen. Selv da vil jeg skynde meg og ta bilen hjem. Og dobbeltsjekke i garasjen et par ganger etterpå. Hvorfor i milde svarte natta kan de ikke bare gjøre som komplett og gi oss et tracking nummer??????????????

snappy

Nokså opplagt at Tesla hentet logistikk ansvarlig fra Dealextreme og ikke Komplett. Det er derfra de har fått usporbar kontainer trikset fra.
2014 e-UP
2015 85D

HåkonE

Usikker på hva som er "bransjestandard", men alt jeg fikk hos BMW var en dato. Og da først når det nærmest seg overlevering.

Noe innlogging på en personlig side hadde jeg ikke.

christian1986

Det som er litt sært er at det ikke finnes spor av forbedring fra sist gang jeg ventet på bil. Det er faktisk blitt verre! I midten av oktober 2013 fikk jeg vite faktisk utleveringsdato i slutten av november. Dette var altså seks uker i forkant...

Tipper de er redde for å ta seg vann over hodet mtp hvor mange biler som kommer mot Norge ifm tall til Q1.

Martinius

Nå var jeg sikker på at jeg ikke fikk bilen i påska, men i kveld kom final invoice gitt =) estimert levering 30. mars... OOOOWEEEEE! Nå lurer jeg fælt på hvilke dekk bilen kommer med. Jeg har kun bestilt standard hjulsett, hvis jeg kan få de levert med vinterdekk så er jo det optimalt.

skyfawn

Slik jeg forstod det på min ds så blir de levert med standard helårsdekkene ved mindre du har bestilt vintersett i tillegg  :-\

Elbil fundamentalist

Fikk telefon i dag om antatt leveringsdag 30 mars. Fikk fakturaen, og der står det antatt leveringsdag 25 mars. :-D  Ikke lenge igjen!! Bestilte den med sommerdekkene på..
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

alr

Hvor er det man finner Final Invoice? Og hvor lang tid er det da til levering?
Rød S85D
Love it to pieces!!

Martinius

Final invoice kommer på Mytesla siden under Dokumenter og Mine dokumenter.

Standard helårsdekk hørtes rimelig sugent ut. Jeg får prøve å slite dem ut så mye som mulig ila. sommeren og legge vinterdekk på standardfelgene på senhøsten, og kjøpe komplette sommerfelger i 2016.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA