Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Outlander PHEV SMS Remote tilgjengelig

Startet av geos, lørdag 10. januar 2015, klokken 09:29

« forrige - neste »

geos

Hei,

Ta nå en titt på www.autoapps.no: Der har jeg lagt ut en snik-titt på de nye godsakene som jeg håper å få ut neste uke!

Finfyr

Har lest meg gjennom hele denne tråden, men sitter likevel igjen med noen spørsmål. Det finnes en app som Mitsubishi har lansert, er dette en app for å erstatte den appen og i tillegg ha bedre funskjoner?
Ser at den må ha tvillingsim, så jeg antar da at en ikke er avhengig av å være tilkoblet wifi. I hvilke situasjoner og tilfeller vil denne appen være å foretrekke, ift. den originale?
(mulig det er svar på disse spørsmålene på nettsiden, men jeg har enda ikke funnet det..)

fstromsv

Hei.  All informasjonen ligger på nettsiden.  Bare les nøye :)

Geos' app er avhengig av Mitsubishis app for å fungere.  SMS app'en til geos simulerer finger-trykk på aktiv Mitsubishi app.  Dette fremgår også av informasjonen på http://autoapps.no

Du MÅ ikke ha tvilling-SIM.  Et rimelig kontantkort, eller hvilket som helst annet abonnement for telefonen som blir liggende i bilen, vil også fungere fint.  Tvilling-SIM vil imidlertid være det rimeligste og mest hensiktsmessige alternatviet for mange.  Selv benytter jeg kontant-kort.

geos

We have now released the documentation for the new Extended Features of the "Outlander PHEV SMS Remote" App, and the new Free "Outlander PHEV SMS Utility" App.

We hope publish the new Apps on Google Play tomorrow.

The new version of the "Outlander PHEV SMS Utility" App will be a Free Upgrade for existing customers.

The "Outlander PHEV SMS Utility" App is Free, and works in conjunction with the "Outlander PHEV SMS Utility" App.

See www.autoapps.no

geos

Vi har nå rundet 50 installasjoner av App-en, og ut fra fraværende spørsmål ser den ut til å fungere tilfredsstillende.

TS

Sitat fra: Gorm på mandag 23. mars 2015, klokken 22:01
Jeg bruker en gammel kassert iPad til å styre forvarming i min bil, og denne er blasert på veggen mot garasjen. Å ha appen på telefonen er jo helt verdiløst, i og med at man må befinne seg innenfor bilens wifi-nettverk for å kunne bruken den. Da er man jo tross alt nesten inne i bilen allerede, og forvarming er ikke så interessant når jeg allerede sitter i bilen ;-)

Hentet min nye PHEV i dag og skal sette i gang remote, men jeg må si at dette jeg leser her overrasker meg. 
Jeg tok det for gitt at det satt SIM kort i bilen som på min 2012 Leaf, og 2013 Model S.

Er det ingen andre muligheter for fjernstyring enn å være på bilens eget Wifi mot iOS?   
Da er jo halve poenget borte  >:(   
(utenom sms og en andorid tlf liggende i bilen...)

Hva med å sette inn inn en 3G router med wlan og VPN fra mobilen til den? Som wlan extender ? Noen nettverksskyndige her  ???
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

espennl

#21
To spm.:

Hvordan er batterikapasitet på Young 2 sammenliknet med andre modeller under 1000-lappen? Jeg har sett på Motorola Moto E som en evt. oppgradering. Den får klart bedre skussmål i tester, men det som betyr mest er batterikapasitet.

Noen som kan peke på noen klare fordeler/ulemper med kontantkort vs tvilling-SIM? Er det slik at SMS-appen sender mange bekreftelser per SMS slik at kostnadene da vil bli høyere gjennom bruk av kontantkort?

jokke

Sitat fra: espennl på onsdag 22. juli 2015, klokken 21:30
To spm.:

Hvordan er batterikapasitet på Young 2 sammenliknet med andre modeller under 1000-lappen? Jeg har sett på Motorola Moto E som en evt. oppgradering. Den får klart bedre skussmål i tester, men det som betyr mest er batterikapasitet.

Noen som kan peke på noen klare fordeler/ulemper med kontantkort vs tvilling-SIM? Er det slik at SMS-appen sender mange bekreftelser per SMS slik at kostnadene da vil bli høyere gjennom bruk av kontantkort?
Bruker young 2 plugget i usb kontakten, så batteri er ikke problem.
Videre har jeg Netcom kontant knyttet til trådløs familie slik at den kan sende bekreftelser til min iPhone kostnadsfritt

Astor

#23
Sitat fra: espennl på onsdag 22. juli 2015, klokken 21:30
To spm.:

Hvordan er batterikapasitet på Young 2 sammenliknet med andre modeller under 1000-lappen? Jeg har sett på Motorola Moto E som en evt. oppgradering. Den får klart bedre skussmål i tester, men det som betyr mest er batterikapasitet.



Noen som kan peke på noen klare fordeler/ulemper med kontantkort vs tvilling-SIM? Er det slik at SMS-appen sender mange bekreftelser per SMS slik at kostnadene da vil bli høyere gjennom bruk av kontantkort?


Lurte på det samme ang. tvillingsim vs. kontantkort. Har selv Netcom-abonnement og der koster tvillingsim kr. 30 pr. måned. Kontantkort fra Telenor koster kr. 0,69 pr. SMS. Da jeg kommer til å bruke styring av klimaanlegget på langt nær hver dag, også utenom sommerhalvåret, vil løsningen med kontantkort lønne seg best for meg. Jeg kjøpte en Samsung Galaxy Young2 hos Elkjøp i går til kr. 399 og med ladet kontantkort ble totalprisen kr. 599. Fungerer bra. Det sendes to SMSer for hver gang, en for å varsle at klimaanlegget har startet, og en når det er ferdig.

TB

Bruker Talkmore til OVMS i C-Zero.
Koster 0,34 og ingen faste kostnader.

https://www.talkmore.no/priser.html
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Niff123

#25
Opplegget med sms-appen synes utmerket, men jeg har slitt noen timer i dag med installering uten resultat.
For det første får jeg ikke registrert den nye telefonen i Mitsubishi-appen. Hva er sannsynlig årsak til dette? Mange av oss har første gang registrert f.eks. en iPhone og skal nå endre. Jeg har lukket og slettet, men uten å komme videre.
For det andre fremstår veiledningen på engelsk som uoversiktlig med flere separate elementer. De fleste av oss ville nok foretrekke en som tok alt fra fjerning av gammel kontakt til ferdig installasjon i en samlet fremstilling.
Jeg regner med at Geos har svarene

Astor

#26
Niff123: Har du husket å Disable screen lock? Default på telefonen jeg kjøpte var at en måtte "swipe" for å åpne skjermen. Det finnes en innstilling som gjør at skjermen åpnes med en gang du slår på telefonen.

WiFi må slås av for å spare strøm. Appene sørger for at det WiFi kobles inn når SMSen mottas.

koveraasen

Har brukt denne appen en måneds tid nå, og det har fungert strålende, men etterhvert som det begynner å bli kaldere, og behovet for å forvarme mer enn 10 min har blitt større, så har det dukket opp et lite praktisk problem.

På morgenen drar jeg hjemmefra mer eller mindre på samme tidspunkt hver dag, og dermed ønsker jeg å bruke den innebygde timeren for å starte forvarming automatisk. På vei hjem fra jobb, og andre aktivieter, ønsker jeg å bruke SMS-appen.

På vinteren vil ikke 10 min være nok på morgenen, så jeg må dermed sette timeren til å bruke 20 eller 30 min. Men hvis jeg gjør dette, så ødelegger jeg logikken i SMS-appen. Jeg regner med at det er mulig å sette 1200 eller 1800 sek som verdi for "10 min" i appen, men å ha 30 min som minimum formvarmingstid er litt kjipt på ettermiddagen når bilen ikke er koblet til lader og det vanligvis er litt varmere i luften.

Er det noen som har et godt forslag for hvordan dette kan løses?

aaa3

Dette kan du løse enkelt!
Geos skrev appen den gang det bare var 10 min forvarming tilgjengelig. Derfor ble den slik den ble. Men nå kan du sette forvarming til 20 el. 30 min i Mitsubishi-appen, og bare sende #Heat# 10 i remote-appen. Da starter varmen, og går til tiden er ute i Mitsubishi-appen, eller til du åpner en dør. Det funker fint, og du kan kombinere med programmert forvarming.

Niff123

#29
"Bruker young 2 plugget i usb kontakten, så batteri er ikke problem."

Jeg har prøvd dette, men fikk etter et par dager melding om at batteriet var i ferd med å gå tomt. Nå har jeg mobilen på kjøkkenet og må ta den med for den enkelte tur. Bilen kan stå ubrukt i inntil 8-12 dager. Noen som har løsningen - hvis det er noen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA