Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisøkning pga valuta er et faktum. Hva gjør dere med X reservasjon?

Startet av olabt, torsdag 18. desember 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

Dollaren er oppe i 8,38... Nå begynner det virkelig å spøke for min Model X reservasjon, i hvert fall.

Mulig jeg må vente på Model 3 crossover. (Men det kan bli bra det også - da har jeg sikkert råd til en P70D+ eller noe lignende. :))
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

KrW

Trolig (forhåpentligvis) får vi anledning til å bestille med dagens S konverteringskurs på ca. 7,75
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

ELTesla

Det blir meget spennende å se hvilken pris Model X ender opp på.

På tide å få fingeren ut av ræva nå Tesla!

Teslanewbie

#138

Elon skriver  på Twitter at X blir 5000$ dyrere enn tilsvarende Model S



................
Elon Musk
1h1 hour ago
Elon Musk ‏@elonmusk
With same options, Model X is $5k more than an S due to greater size & body complexity. Sig Series is fully loaded, hence high price.

https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/639170376186990592
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

El Electrico

USD på 9kroner innen vi skriver 2016 er mest sannsynlig,  regner faktisk med at den prøver seg på 10 også

teslade

Kjenner en som gjerne vil ha en Signature-reservasjon, er det mulig å stille seg i kø hos Tesla i tilfelle de får inn avbestillinger? Har prøvd å spørre dem, men ikke fått noe godt svar. Jeg beholder min Signature-reservasjon.

Havebigfun

Husker jeg rett var det opprinnelig 500 Eu-Sig plasser- det ble utvidet til 600 fordi man regnet med at en del avlyste.

SunSeeker

Sitat fra: Havebigfun på fredag 04. september 2015, klokken 16:22
Husker jeg rett var det opprinnelig 500 Eu-Sig plasser- det ble utvidet til 600 fordi man regnet med at en del avlyste.

Oppfordrer alle til å registrere seg her.
På sikt også info om de som avbestiller.
https://modelxtracker.com

Epleskreller

Sitat fra: teslademo.com på fredag 04. september 2015, klokken 16:07
Kjenner en som gjerne vil ha en Signature-reservasjon, er det mulig å stille seg i kø hos Tesla i tilfelle de får inn avbestillinger? Har prøvd å spørre dem, men ikke fått noe godt svar. Jeg beholder min Signature-reservasjon.

Det er bare å sette seg på signatur -venteliste. De har en sånn. Satte meg på den selv nylig :-)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Kimpala

Er nok desverre dårlig norsk krone som gjør at jeg kanselerer min X... (Snart) Ikke at det er noe nytt men blir nok diirt
X
3

sigurdi

Sitat fra: Kimpala på lørdag 05. september 2015, klokken 21:07
Er nok desverre dårlig norsk krone som gjør at jeg kanselerer min X... (Snart) Ikke at det er noe nytt men blir nok diirt
Er vel bare å sente pengene på en ventekonto og så sette de inn i reservasjon av Model 3 og vente i 2-3 år til når en først er kommet så godt igang.

Men slik det ser ut for norsk økonomi nå kan nok kronekursen bli værende høy og er redd den blir ennå høyere i tiden fremover.
Skulle bare ønske Tesla fikk ræva i gir slik at vi kunne konfigurert til nåværende dollarkurs og ikke at den blir ennå høyere.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Kimpala

Jepp Sigurdi, var det jeg tenkte og. Sette penga i Model 3...
Hadde jeg kunne konfigurert X for noen mnd siden hadde det hjulpet en del.
Men håper det kommer veldig snart for dere som holder ut
X
3

petersv

Hvis man tror kursen skal videre i dollars favør er det vel bare å sette pengene i dollar? :) Gitt man har cash å kjøpe bilen for da.

Luring

Da har eg for min reservasjon 687 sendt inn melding om kansellering.

So Long, and Thanks for All the Fish
(får ikkje håpe det går så gale da...)

KrW

Nytt rentekutt idag fører til svekkelse for krona. Kurs 8.46 akkurat nå. Om det fortsetter denne veien og vi må vente ytterligere måneder på konfigurering så er det ikke umulig med enda en prisøkning fra Tesla. Får håpe det ikke går slik.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA