Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisøkning pga valuta er et faktum. Hva gjør dere med X reservasjon?

Startet av olabt, torsdag 18. desember 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

Norx


sigurdi

Ja denne utviklingen på grafen liker jeg.
Fem dager med samme trend hadde vært supert for oss.
Ned 0,20 på den dag må jo være greit. :-)

http://www.norges-bank.no/Statistikk/Valutakurser/valuta/USD/
Horten
Model X90D (18.03.17)

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

sigurdi

Eneste posetive for oss er vel å håpe på at X blir lansert samtidig som de da gjør endringer i Design Studio.

Håper elektrisk bakluke blit tatt ut som egen option og ikke ligger sammen med interiørlys og Alcantera.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Kristian O

Design studio for X må vere like rundt hjørnet. Hadde eg hatt reservasjon på X (som eg ikkje har), hadde eg fått på plass bestillinga mi så snart som mulig etter at design studio er tilgjengelig.

Tipper Design studio er tilgjengelig i løpet av 6 dager. Andre tips?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Øyvind.h

Sitat fra: sigurdi på onsdag 29. juli 2015, klokken 11:35

Håper elektrisk bakluke blit tatt ut som egen option og ikke ligger sammen med interiørlys og Alcantera.
+ 1
El bakluke vil jeg absolutt ha. Betalingsvilje for alcantara tak=0
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. juli 2015, klokken 14:13
Sitat fra: sigurdi på onsdag 29. juli 2015, klokken 11:35

Håper elektrisk bakluke blit tatt ut som egen option og ikke ligger sammen med interiørlys og Alcantera.
+ 1
El bakluke vil jeg absolutt ha. Betalingsvilje for alcantara tak=0

Alcantara er vel standard på Model S nå, så kan vel forvente det på X og? Bare sort som må betales for.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Kristian O på onsdag 29. juli 2015, klokken 11:39
Design studio for X må vere like rundt hjørnet. Hadde eg hatt reservasjon på X (som eg ikkje har), hadde eg fått på plass bestillinga mi så snart som mulig etter at design studio er tilgjengelig.

Tipper Design studio er tilgjengelig i løpet av 6 dager. Andre tips?
Jeg tipper 2-3 uker. Da bør initiell produksjon være i gang, og Tesla vil trenge informasjon om hvilke biler de skal sette i gang med å bygge.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

samotholt

Om prisene på Model X blir 15 % høyere enn dagens Model S (10% på dollarkurs og 5% på Model X tillegg) så må jeg si at mine reservasjoner henger i en veldig tynn tråd. Da snakker vi om 850k og det er mye.

Åpenbart skal man kjøre lenge for å spare inn slike beløp. Miljøaspekt er selvsagt en viktig vurdering, men når det blir slike summer kan man jo f.eks. vurdere å installere bergvarme i huset i stedet for.

Jeg er også spent på Audi Q7 Hybrid som kommer med batteri på 17 kwh, noe som holder for å kjøre elektrisk rundt 90-95% av kjøringen for oss. Det er heller ikke å stikke under en stol at de store Audiene er vesentlig bedre enn Model S (X har vi ikke sett/prøvd ennå) når det gjelder det meste bortsett fra akselerasjon og miljøvennlighet - så om Q7'en kommer i samme prislege - da vet jeg sannelig ikke.

Et alternativ er å fortsette å kjøre 2006 modell A8. Forøvrig i mine øyne også en bedre bil en Model S bortsett fra overfornevte aspekter.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Espen Hugaas Andersen

Dette er nok den siste prisøkningen før man kan konfigurere Model X, og nå virker det som de bruker dollarkurs i området av 7,6-7,7. Om de bruker samme kurs på Model X er ikke det så galt. Da kan man få en helt grei 70D med vinterdekk til i området av 650-700.000 kroner
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Stikkkontakt

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 10. august 2015, klokken 11:49
Dette er nok den siste prisøkningen før man kan konfigurere Model X, og nå virker det som de bruker dollarkurs i området av 7,6-7,7. Om de bruker samme kurs på Model X er ikke det så galt. Da kan man få en helt grei 70D med vinterdekk til i området av 650-700.000 kroner

Jeg ble fortalt at det antydes en startpris like under startprisen på Volvo XC90. Og den blir derfor noe dyrere enn S. I praksis koster nå en moderat utstyrt S70D 700.000 kr inkl vinterdekk. (Ihvertfall det jeg anser som moderat utsyrsmengde)

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Espen Hugaas Andersen

#118
Dette utsagnet er tydeligvis fra januar 2013: http://blogs.windsorstar.com/business/electric-tesla-model-x-to-compete-with-premium-suvs-minivans

Siden da har Elon Musk sagt "low single digit percentage" mer enn Model S. Da snakker vi i hvert fall under 5%, kanskje 2-3%.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Stikkkontakt

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 11. august 2015, klokken 19:59
Dette utsagnet er tydeligvis fra januar 2013: http://blogs.windsorstar.com/business/electric-tesla-model-x-to-compete-with-premium-suvs-minivans

Siden da har Elon Musk sagt "low single digit percentage" mer enn Model S. Da snakker vi i hvert fall under 5%, kanskje 2-3%.

Man må vel være taktisk også og prise den slik at enkelte fortsatt velger S. Med  bare 3-4000 $/€ i differanse vil nok de aller fleste velge X og Tesla må da flytte hele produksjonskapasiteten fra "trygge og velkjente"  S og over på mer upløyd mark og X. Med de ulemper det kan få..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA