Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bilen lader ikke alltid

Startet av kasmir, torsdag 11. desember 2014, klokken 12:45

« forrige - neste »

cmniels

Sitat fra: cmniels på tirsdag 16. desember 2014, klokken 14:12
Hvis du tenker på valget under INSTILLINGER under e-Styring så har jeg satt denne til JA, så det burde ikke være problemet..

Fint om noen andre kunne teste om dette fungerer hos dem, slik at jeg finner ut om dette kun gjelder min bil!

Gus1

Funker men blir ikke nevneverdig varm. Med eller uten plugg tilkoblet
Gus1

2017 Mercedes 250e Electric Drive 
2014 Volkswagen e-Up!
2005 LandCruiser GX
1981 Toyota Crown SuperSaloon

Hyperstress


Sitat fra: Gus1 på fredag 19. desember 2014, klokken 00:22
Funker men blir ikke nevneverdig varm. Med eller uten plugg tilkoblet

Men varmt nok til å avise bilen?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Sitat fra: cmniels på mandag 15. desember 2014, klokken 09:57
Er det noen av dere som har testet tidsstyrt oppvarming (start av bare klima), UTEN ladekabel plugget inn?? Jeg har problemer med at denne tidsstyringen ikke settes i gang, selv om batterinivå er godt opp i 80%

Samme problem her. Funker ikke. Irriterende!

Og programert lading funker ofte bare opp til minimumsgrense (default 30%) og så fortsetter den ikke videre til innstillt øvre grense.  Også irriterende! Har for såvidt løst det midlertidig ved å sette nedre grense til 90%, men er tydligvis et problem på flere biler dette.

Noen som har fått fikset disse tingrene enda?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

cmniels

Har ikke fått fikset dette (men har ikke rukket å ta det med Møller enda). Har også forsøkt oppdatering av Garmin, men her hadde jeg allerede siste tilgjengelige versjon, så da er det ikke det som er feilen. Dette er en veldig irriterende feil, og er åpenbart en software feil siden det går an å starte klima via App'en.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA