Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Komplett Citroen Berlingo electrique LifePo4 selges (solgt)

Startet av Rabies, onsdag 03. desember 2014, klokken 21:18

« forrige - neste »

Rabies

Da har den triste dagen kommet hvor jeg ser meg nødt til å kvitte meg med min Citroen Berlingo electrique. Jeg kjøpte bilen i 2009 og bilen hadde kun hatt en eier før meg. Som fersking og uerfaren elbileier klarte jeg dessverre ikke å identifisere at batteriene i bilen egentlig var slitne og sannsynligvis var flere av de defekt, så etter å hatt bilen stående i lang tid uten å kunne bruke den bestilte jeg en ombygging til LifePo4 fra elbilshop.no og bilen var i drift igjen i løpet av 2010 og har vært i daglig bruk siden.
Årsaken til at jeg velger å kvitte meg med bilen nå er først og fremst at jeg straks blir tobarnsfar og har behov for mer plass og at fokuset har dreid seg litt i retning av behov for sikkerhet med små barn i bilen. I tillegg har jeg akkurat hatt den på EU kontroll og bremser (skiver og klosser) foran må byttes, en fjær må byttes, bremsene bak må smøres opp og et endeledd må byttes. Har fått et tilbud fra snapdrive i Ski på 14 000 for å få utført dette.

Bilen har gått ca 68 000 km, hvorav ca 40 000 av disse er med LifePo4 pakken. Bilen har komplett BMS med individuell overvåkning av spenning på alle 56 battericellene og total størrelse på batteriet er 160 Ah. Sommertid har jeg kjørt opp mot 150 km, men realitisk rekkevidde ved normal kjøring er nok ca 120 km. Nå vinterstid reduseres rekkevidden ganske betraktelig, men 80 km skal gå fint.
Jeg har også installert et GSM relè i bilen som styrer webastoen, noe som er kjekt nå vinterstid. Har sommer- og vinterdekk på lettmetallfelger, og det er fortsatt god spordybde på dekkene.

Jeg håper at noen kan være interessert i å ta over bilen, enten for å fikse den og ha den på veien eller å ha den som delebil. Hvis jeg ikke får interesse fra noen så kommer jeg til å ta ut batteri og andre deler av verdi for deretter å levere selve bilen for skroting på nyåret.

Selges til høystbydende, så ta kontakt hvis bilen kan være av interesse.

Edit: Jeg har fått noen spørsmål angående batterier og BMS. Jeg er ikke helt stødig på alle detaljer, men bilen har som nevnt 56 celler med komplett BMS som måler individuell cellespenning og samlet størrelse er 160 Ah. Arnstein Bugge som driver elbilshop.no og som har gjennomført ombyggingen har gitt seg denne type arbeid og nå er det elbilmek på Fornebu som tar nødvendig vedlikehold. De har diagnoseutstyr for BMS og batterier. Av feil som jeg har hatt så er det bytte av enkelte BMS kort, i den store kassa midt under bilen. Jeg har ikke noen form for tilstandsrapport på batteriene, men har inntil nylig brukt den til pendling fra Vinterbro til Oslo og litt småkjøring om kvelden. Av kjente mangler så hender det at bilen skrur seg av hvis bilen står stille og man gir fullt rattutslag, vet ikke hvorfor det skjer.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016


Rabies

Har ingen tilgjengelig her, men jeg kan få tatt noen bilder i morgen og legge ut i tråden.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

Mateusz

Leaf 30 og Evalia 24, Ryobi batterigressklipper :)
Før:Partner Teppe El, I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, Honda H-rv

Rabies

Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

Lynvingen

Er bilen kjørbar? Jeg bor på Kolbotn, kan ta den for vrakpanten.
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Rabies

Bilen er kjørbar og jeg bruker den fortsatt til/fra jobb, men må EU godkjennes innen utløpet av desember. Jeg forventer litt mer enn vrakpant for bilen og hvis ingen skulle være interessert vil jeg ta ut batterier og andre deler som kan være av verdi og skrote bilen selv.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

Lynvingen

Kan gi deg 5000,- forutsatt at du bestemmer deg raskt.
Jeg har i utgangspunktet kjøpt en annen Berlingo, men er enklere å hente din (den andre er i Drammen, krever mellomlading etc).
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Rabies

Jeg har nok fortsatt forhåpninger om noe mer, så hvis det haster veldig ville jeg nok gått for den bilen du i utgangspunktet allerede har kjøpt.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

Lynvingen

Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Rabies

Jeg er egentlig litt usikker. Det er fullt mulig å sette bilen i stand og sannsynligvis ha et relativt problemfritt bilhold frem til neste EU kontroll og sammenligner man den med de enkleste moderne elbilene på markedet har den rekkevidde som biler som idag koster brukt rundt 100k.

Jeg får se litt videre på åssen responsen er, men jeg hadde nok sett for meg rundt 15K.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

Trygve B

Citroen Saxo 2002 mod  
Nissan Leaf 2015 mod

Karmøy

Rabies

#12
Jeg har nå et gjeldende bud på 10 000 fra Sulemann.
Citroen Berlingo 1998 LifePo4 (solgt 2014)
Rocky Mountain Slayer SXC m/Bafang BBS02 750W og 14S9P 20Ah Sony V3 18650
Tesla Model S Grå 85 kwh 2013 (Solgt 2015)
Nissan Leaf Tekna Grå 2014
Tesla Model S Sort 85 kwh 2015
Zero DSR 2016

Trygve B

Citroen Saxo 2002 mod  
Nissan Leaf 2015 mod

Karmøy

Lynvingen

Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA