Tesla Likbil

Startet av tlauri, fredag 28. november 2014, klokken 12:10

« forrige - neste »

tlauri

Var i begravelse igår og likbilen var en flunke ny Volvo med dieselmotor.... For det første så lurer jeg på hvordan en bilselger kan anbefale dieselmotor på en bil med partikkelfilter som blir daukjørt hele tiden, samt at det som var mest ille var lukta når man gikk bak bilen.
Tenkte at Tesla må jo være den perfekte likbilen, den er lydløs og luktfri.
Noen som vet om en slik er produsert?
Hadde vært bra hvis norge var av de første :-)

Muffinman

Må innrømme at jeg reagerte litt når jeg leste innlegget ditt, koblingen elbil og døde mennesker kom litt brått på :)

Men ser absolutt poengene dine, og er enig i det meste. Innlasting kan muligens være problematisk i Model S?

bb

Sitat fra: tlauri på fredag 28. november 2014, klokken 12:10
For det første så lurer jeg på hvordan en bilselger kan anbefale dieselmotor på en bil med partikkelfilter som blir daukjørt hele tiden
Daukjørt? Det er jo tross alt en likbil :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Tai

Hahaha. Dagens kommentar Bjørn, takk skal du ha!:-)

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

drinden

Sitat fra: Muffinman på fredag 28. november 2014, klokken 12:21
Må innrømme at jeg reagerte litt når jeg leste innlegget ditt, koblingen elbil og døde mennesker kom litt brått på :)

Men ser absolutt poengene dine, og er enig i det meste. Innlasting kan muligens være problematisk i Model S?

Må bli en X da...

TS

Sitat fra: drinden på fredag 28. november 2014, klokken 13:16
Sitat fra: Muffinman på fredag 28. november 2014, klokken 12:21

Må bli en X da...

Passer bedre med "Angel wings" også ...
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

jazzwheel

Med autopilot så trenger man ikke likbilsjåfør engang, om bilen treffer et tre så er jo passasjeren død fra før...

cra

Det må vel spesielbygges i likhet (no pun intended) med andre bårebiler. Skulle være genialt å slippe å gå i eksosen ja, spesielt på kalde dager!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sven erik

er vel da enklere med en e.nv200

tlauri

Er jo gjerne litt flottere biler som brukes som likbil så tror nok Tesla hadde passet best  :)

Amoss

Sitat fra: sven erik på fredag 28. november 2014, klokken 22:14

Tradisjonelt har man jo brukt de største og fineste bilene til dette bruket. Eks, Cadillac, Mercedes og til nød de største Volvoene. Joda, også mange andre typer, men altså helst litt store og "fine".

Skal man først velge en "enkel" løsning stemmer jeg heller for en Buddy med båre-tillhenger bak - trekker da mer parallellen bakover til gode gamle dager med hest og kjerre ;)

... på den annen side kan det være det ikke vil være like passende for en "die-hard petrolhead" ;)
Model S 85D

Mr.Zero

Denne går i hvert fall på bensin... ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Chlangum

Sitat fra: sven erik på fredag 28. november 2014, klokken 22:14

Hadde gjerne tatt min siste reis i en Tesla.
Men hadde de kommet med e.nv200 hadde jeg ombestemt meg på flekken og gått hjem igjen  :P
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

snurrehue

Sitat fra: Mr.Zero på fredag 28. november 2014, klokken 23:03
Denne går i hvert fall på bensin... ;D

Aiaiai! Nesten som om jeg vurderer å stryke med for å få en reis i denne. Men noe sier meg at jeg da ikke vil kunne nyte opplevelsen i særlig grad.

sven erik

dem byner  nå å bruke vare biler   nå skal det snart bli flere på en gang +++ for å spare penger

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA