Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Cargo fly

Startet av steinidar, torsdag 27. november 2014, klokken 09:07

« forrige - neste »

Leif1

En kan vel knappest si at de ikke gjør noe når de først får ut fingeren...
Konvertitt fra S til X

Brede

Jammen ikke bare enkelt å være Tesla heller, først maser vi om å få ordnet opp i DU-problematikken og de reagerer lynraskt (når de først reagerer..) og da begynner vi jammen å bekymre oss for utslippet fra flytransporten.  ;D

Philippo10

Er jo større utslipp på båten enn på fly, over sjøen.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Brede

#18
Nja....

Air plane (air cargo), average Cargo B747
   500 g
Modern lorry or truck
   60 to 150 g
Modern train
   30 to 100 g
Modern ship (sea freight)
   10 to 40 g

Edit: per tonn, per kilometer

cairnz

Så kan et fly frakte cirka en tusendel av det en båt kan? Så selv om flyet i seg selv slipper ut mer pr tonn last per km, så har nok båten et større utslipp per km, men siden den frakter så evig mye mer blir det "billigere co2-utslipp per lastet container".
Elbilist

Havebigfun

Flytransportstrekningen fra Fremont til Oslo er sikkert vesentlig kortere en båtstrekningen, (evt+tog) faktoren er nok vesentlig lavere enn 1000 men allikevel av en annen dimensjon :o

frankofobia

De som er så fanatisk opptatt av dette med CO2 anbefaler jeg å selge bilen og kjøpe seg en sykkel og ett månedskort. Samt for all del IKKE få barn, de representerer jo en ny generasjon forbrukere ;-)

Get a grip people :-)
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

Dennis

#22
Hund må man også droppe. Var jo en rapport på at å ha en hund slapp ut mer Co2 enn å ha en Land Cruiser V8 og da var også produksjon av bilen tatt med.

http://www.telegraph.co.uk/earth/environment/climatechange/6416683/Pet-dogs-as-bad-for-planet-as-driving-4x4s-book-claims.html

bb

Et fraktskip bruker 2-3 uker på å krysse Atlanteren. Jeg tror folk fort glemmer CO2-utslippene hvis Tesla ringer dem og sier at byttet av DU blir utsatt med 2-3 uker.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

Sitat fra: bb på fredag 28. november 2014, klokken 13:52
Et fraktskip bruker 2-3 uker på å krysse Atlanteren. Jeg tror folk fort glemmer CO2-utslippene hvis Tesla ringer dem og sier at byttet av DU blir utsatt med 2-3 uker.
Her berører du nok sakens kjerne ganske så greit. Folk flest synes det er greit å være miljøvennlige så lenge det ikke medfører noen ulempe :)

Kjell Leaf

Sitat fra: Dennis på fredag 28. november 2014, klokken 13:42
Hund må man også droppe. Var jo en rapport på at å ha en hund slapp ut mer Co2 enn å ha en Land Cruiser V8 og da var også produksjon av bilen tatt med.

http://www.telegraph.co.uk/earth/environment/climatechange/6416683/Pet-dogs-as-bad-for-planet-as-driving-4x4s-book-claims.html
Nei å nei, neste gang AP kommer til makten må jeg betale co2 avgift for 2 stk små V8 hunder ;D ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Sjøhyene

Hvem er det egentlig som lager DU`ene våre?
Regner med at det er et amerikansk selskap..
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Leif1

Altså... Jeg har kjøpt meg en bil. Den skal virke. Ikke stå på verksted i halvannen måned og vente på deler.
De av dere som har eksepsjonelt god tid, evt er alvorlig miljøbevisste får heller sende en mail til Tesla og be de sende det med seilskip om dere vil.
Konvertitt fra S til X

Dennis

Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 28. november 2014, klokken 14:07
Sitat fra: Dennis på fredag 28. november 2014, klokken 13:42
Hund må man også droppe. Var jo en rapport på at å ha en hund slapp ut mer Co2 enn å ha en Land Cruiser V8 og da var også produksjon av bilen tatt med.

http://www.telegraph.co.uk/earth/environment/climatechange/6416683/Pet-dogs-as-bad-for-planet-as-driving-4x4s-book-claims.html
Nei å nei, neste gang AP kommer til makten må jeg betale co2 avgift for 2 stk små V8 hunder ;D ;D

Skal ikke se bort fra det nei  ;D

btsvennes

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 28. november 2014, klokken 14:10
Hvem er det egentlig som lager DU`ene våre?
Regner med at det er et amerikansk selskap..

Så vidt jeg vet så er det Tesla selv som lager disse nå, jfr. denne bloggen (videoen): http://www.teslamotors.com/blog/factory-upgrade
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA