Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Trilling / rekkevidde

Startet av Bustad, onsdag 26. november 2014, klokken 21:46

« forrige - neste »

Bustad

Hva er rekkevidden på 2011/2012-modellene til trilling-familien?? Ser at for 2014-modellene så garanterer de for 150km.

pwb


OlavEmil

Garanterar dei 150km? Shit, eg har kjøpt feil bil!
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Bustad

Hehe... Hva er rekkevidden på din 2014-modell da..?

OlavEmil

No ventar eg rett nok på ein 2015-modell (Kia), så eg har ikkje testa.

Måtte berre tulle litt med deg når du skriv at dei garanterar 150km rekkevidde. Trur ikkje eingong Tesla vil gå med på å gje ein slik garanti. Antatt rekkevidde er noko heilt anna, derimot ;) .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

automat

Fruen hentet meg i byen nå i kveld, totalt 70km. Hadde 1 strek igjen når vi kom hjem. Ikke all kjøring var like øko (100km/t i Nordbytunellen f.eks.)
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Finnøy (Arne Johan Larsen)


erik e

Etter over 50 000 km i i-Miev vil jeg si 135 km om sommer,80 km om vinter. Hva er vinter? Hvilken hastighet kjøres det i ?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

edyrli

2011-2012 er det opp til 150 km på alle trillingene.
Fra midten av 2012 kom det er ny og mer effektiv motor.
Da reduserte Citroen og Peugeot batteristørrelsen til 14,5 kwh men klarte med den nye motoren å opprettholde rekkevidden på 150 km.
Mitsubishi beholdt batteriet på 16 kwh og rekkevidden gikk opp til 160 km.

Men som du ser på innleggene over å er rekkevidden høyst avhengig av kjørestil.
Rekkevidden min ligger på ca 110 km på sommer og 80 på vinter.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

svingen

du får en fin pekepinne her jurassictest.ch/GR/ på sommeren er min erfaring att den stemmer 100% (så lenge det ikke er tunneler da sliter den) på vinteren så er det nok 30-40% reduksjons
får og teste ut kan du legge til en bil og trykke "edit" så skriver du 11.5 KW på batteri da har du vinter rekke vide kan man si ;)

det virker som på meg att det ikke er nødvendighvis varmen som tar så mye strøm (ok det gjør den jo da man prøvde og kjøre uten)
men att batteriet er kaldt og få mindre rekkevide,blir vel som mobil tlf og andre ting uten på ski tur,er ikke lenge det varer hvis det er kaldt :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

sven erik

jeg har greit på en 2011 modell å kjøre 16 mil men regn 10 mil på sommern  og 7 -8 på vinter om en ikke ligger i 100 og 110 hele veien    det å mye stopp å start  trekker ned

Onkel Skrue

Sitat fra: edyrli på torsdag 27. november 2014, klokken 07:53
2011-2012 er det opp til 150 km på alle trillingene.
Fra midten av 2012 kom det er ny og mer effektiv motor.
Da reduserte Citroen og Peugeot batteristørrelsen til 14,5 kwh men klarte med den nye motoren å opprettholde rekkevidden på 150 km.
Mitsubishi beholdt batteriet på 16 kwh og rekkevidden gikk opp til 160 km.

Men som du ser på innleggene over å er rekkevidden høyst avhengig av kjørestil.
Rekkevidden min ligger på ca 110 km på sommer og 80 på vinter.

Hei

Vurderer også brukt tvilling og leser med stor interesse dette at i-miev fra midten av 2012 har litt bedre rekkevidde. Er det noen lett måte å finne ut om en aktuell bil på finn.no er oppdatert versjon med den mer effektive motoren?

Hilsen Peter
Hilsen Peter

edyrli

Hvis den har LED lys er jeg nokså sikker på det et den nye motoren. (det er 2 linser i lykta) Den nye har også 67 hk mot den gamle på 64.
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

arthur

En fordel med denne bilen er at man kan varme opp bilen, kupeen, før man kjører ved et lite trykk, eller tre, på fjernkontrollen (har også timer). Når man starter med varm kupe så trenger man jo ikke å kjøre varmeapparatet like hardt underveis, og det vil jo også øke rekkevidden.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

marnybak

Hva med vinter kombinert med postkjøring? Hyppig start/stopp, mye oppoverbakker (men dermed også like mye nedoverbakker), dårlige veier, etc. Uten varmeapparat gående, er det fremdeles mulig å greie 6 mil over 2-3 timer, tror dere?
Renault Zoe 240 Life

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA