Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kort rekkevidde og køkjøring

Startet av Holtemann, lørdag 22. november 2014, klokken 14:56

« forrige - neste »

Kjell Leaf

Sitat fra: NKF på torsdag 27. november 2014, klokken 22:35
Jeg har ikke fått min Leaf enda så er ikke en erfaren elbil sjåfør. Men så vidt jeg har forstått så drar vifta strøm fra 12V batteriet så du mister ikke noe rekkevidde på å skru opp vifta. Men du kan sikkert spare litt på å skru ned varmen 1-2 grader. Skru heller på setevarme og rattvarme - det går også fra 12V batteriet.

Ellers vil jeg si at det høres ut som veldig kort rekkevidde.
Vifta trekker kke så mye at det er nødvendig å la det dugge på vinduet, jeg tror faktisl man såarer strøm ved å blåse varmen litt forsiktig rundt i coupeen.
Ja, vifta går på 12V batteriet, men hvor tror du det får strøm fra ? Ja, ganske riktig, det lades fra de store batteriene.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Brorson

Hvorfor står det miles?
Jeg har 2 US biler og de er på km.

Holtemann

Det står miles i appen fordi jeg har mobilen på engelsk.
Utviklerne er ikke ålreite mot brukerne. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA