Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

har noen teste hvordan teslan vireker i -50 grader?

Startet av educk, lørdag 22. november 2014, klokken 05:11

« forrige - neste »

educk

S85 Multi-coat red

ajohanso

Regner med å få testa den ned i temperaturer under -35 i vinter i Finnmark. Tror det går helt greit. Bare å la den stå plugget inn når det er kaldt, men rekkevidden blir nok noe redusert.
s 85 Multicolor red.....

Hyperstress

Husk å lese manualen, det er noen begrensninger ved kaldere enn -30°. 
Var vel at den ikke skulle stå lenger enn ett døgn (uten tilkobling?).
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Olatho

Bellona kjørte vel til Murmansk sist vinter. Det gikk helt fint. Tror du finner noen reportasjer fra turen om du Googler.
Var vel kanskje ikke -50,men kaldt var det nok.

educk

ja det er det jeg tenker og att hvis man har den tilkoblet så holder batteripakken seg varm og når man legger ut på tur beholdes denne varme pga ladning å kyling av motor. og varmevekslern gjør att man drar nytte av denne energien. avkjøling av kupe må jo være ekstremt og ved sånn temperatur. hadde diskusjon med en som mente det ende som virket var diesel der oppe. er jp ikke så mye ladning der oppe ennå heller. ja diesel må jo dra arett mye strøm i sånn kulde da motoren ikke blir så varm i vært fall de små diesel motorene som er ute nå.
S85 Multi-coat red

D.O

Fungerte fint i -34'c men det gjorde ikke fosilbilene til dem i nabo hytta. De måtte forlate 1 bil og ha starthjelp fra meg på den andre. Men lading på 13A gav bare 8-10 A til bilen og resten på å varme batteri
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TRM

Sitat fra: D.O på lørdag 22. november 2014, klokken 14:36
Fungerte fint i -34'c men det gjorde ikke fosilbilene til dem i nabo hytta. De måtte forlate 1 bil og ha starthjelp fra meg på den andre. Men lading på 13A gav bare 8-10 A til bilen og resten på å varme batteri
Ga du starthjelp med Teslaen? Hvordan gjorde du isåfall det?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

D.O

Sitat fra: TRM på lørdag 22. november 2014, klokken 16:19
Sitat fra: D.O på lørdag 22. november 2014, klokken 14:36
Fungerte fint i -34'c men det gjorde ikke fosilbilene til dem i nabo hytta. De måtte forlate 1 bil og ha starthjelp fra meg på den andre. Men lading på 13A gav bare 8-10 A til bilen og resten på å varme batteri
Ga du starthjelp med Teslaen? Hvordan gjorde du isåfall det?
nei, hadde en sånn batteri starthjelp. Tok den med siden mange hadde 12V problemer i forbindelse med lading og IT på den tiden i fjor, og jeg ikke hadde prøvd lading i Sverige før denne turen. Men fikk aldri bruk for den selv.  :)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Tuxedo

Sitat fra: D.O på lørdag 22. november 2014, klokken 21:39
Sitat fra: TRM på lørdag 22. november 2014, klokken 16:19
Sitat fra: D.O på lørdag 22. november 2014, klokken 14:36
Fungerte fint i -34'c men det gjorde ikke fosilbilene til dem i nabo hytta. De måtte forlate 1 bil og ha starthjelp fra meg på den andre. Men lading på 13A gav bare 8-10 A til bilen og resten på å varme batteri
Ga du starthjelp med Teslaen? Hvordan gjorde du isåfall det?
nei, hadde en sånn batteri starthjelp. Tok den med siden mange hadde 12V problemer i forbindelse med lading og IT på den tiden i fjor, og jeg ikke hadde prøvd lading i Sverige før denne turen. Men fikk aldri bruk for den selv.  :)
Kjenner meg igjen her.  Kjøpte en selv, og endte med å gi den vekk siden jeg aldri fikk bruk for den.

pej

Man mister garantien i følge manualen når det kryper under 30 minus og bilen står i mer enn 48 timer mener jeg å huske...
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Tuxedo

Sitat fra: pej på mandag 24. november 2014, klokken 21:12
Man mister garantien i følge manualen når det kryper under 30 minus og bilen står i mer enn 48 timer mener jeg å huske...
Bare hvis den ikke er plugget i.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA