Er du fornøyd med navigeringen i Teslaen?

Startet av tklev, søndag 16. november 2014, klokken 05:52

« forrige - neste »

petersv

tklev

Joda. Var bare en frustrasjonstråd tidlig på morgenen.. Orket ikke å formulere så mye mer - kan for all del slette denne og lage en ny tråd/ oppdatere en eksisterende. Er skuffende at Tesla ikke har klart å legge inn enkle ting som
Waypoints
Valg av hva en skal unngå (ferger/bompenger etc)
Direktevalg ved å trykke PÅ kartet. Jeg skal -dit- (trykker febrilsk).

petersv

Det siste der, kom ikke det i 6.0? Trykke på noe, så trykke navigate to? Mener jeg har gjort det ved et par anledninger.

tklev

Hmmm... Jeg fikk 6.0 ganske seint, kan hende du har rett. Mangler "bare" Waypoints da så er vi i mål :)

Teslaeier

Har navigeringen blitt bedre etter at vi fikk oppdaterte kart?
Var ikke veldig imponert når jeg brukte navigering tidligere, men har ikke prøvd etter at jeg kartene ble oppdatert.

Alfa Bergen

Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019 (solgt)
Model YP levert 1.3.2023
Nissan Leaf 2018

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Muffinman

Ikke fornøyd i det hele tatt. Etter siste oppdatering kan jeg bare konstantere at nye tunneler og rundkjøringer som kom på plass for 1-3 år siden fremdeles ikke er med. Og så fikk jeg for første gang testet denne nye funksjonen med å endre rute basert på trafikkinfo. Skulle ta Molde-Vestnes ferga og hadde lite tid, og brukte navigasjonen for å få et anslag over hvor langt som gjensto å kjøre. Det burde gå med 2-3 minutters margin. Når jeg nærmet meg Molde ble ruten endret til å gå opp i byen i snirkler og omveier mens skjermen skrytte av "tid spart: 4 minutter". Jeg visste heldigvis bedre og kjørte ruta jeg alltid pleier, mens navigasjonen skulle ha meg til å ta av og kjøre omvei i øvre deler av byen ved hvert eneste kryss. Kjørte rett på ferga med 2 minutter til gode. Hadde jeg fulgt rådet til navien ville det garantert tatt 5-6 minutter lengre, og jeg ville mistet ferga.

Ellers konstanterer jeg at rutevalget er noe tilfeldig.

De som mente at navien burde inngå i en underholdningspakke har kanskje rett. Denne greia er en nødløsning som har prøvd å sende meg på omveier som lett ville kostet et par timer ekstra.

Teslaeier

Liker også TomTom bedre. Har brukt tomtoms app på telefonen, men sliter ofte med dårlig GPS signal når jeg bruker den i Tesla'n.

Frodebo

Nei. Er svært langt fra premium. Som med radio virker det ikke som Tesla har lagt særlig mye energi i å få til noe bra her.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

El-boy

Navigeringen er helt topp !!! om du vil kjøre tilfeldigvis lange omveier og andre sightseeing turer på ville veier. Om du er avhengig av korteste rute eller korteste tid finnes det bedre alternativer, f.eks Garmin, som jeg måtte bruke i Danmark i sommer for i hele tatt finne fram...

tklev

Har opplevd det med merkelig beregning på tid til fergen selv.. Er heldigvis såpass kjent at jeg stort vet hva slags snittfart jeg kan holde for å rekke, men den burde klare å regne ut tilnærmet riktig ankomst iallefall.. Noen områder er den helt håpløs og jeg må ligger over fartsgrensen dersom jeg skal rekke fergen, mens andre tydeligvis har fått estimert at det skal være snittfart på 30 km/t.. Irriterende..

Cobos

Jeg opplever den som rimelig god her i Oslo. Den lager generelt korteste ruten ikke nødvendigvis den raskeste, men håndteringen av trafikk ser ut til å være god i Oslo.
Ja jeg skulle gjerne hatt waypoints og kunne velge en preferanse for raske veier, men ellers fungerer den godt. Rask til å endre ruten, veldig kjekt å kunne søke på POI navn og stor nok skjerm til at jeg får oversikt.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA