Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Statistikk

Startet av gss, fredag 31. oktober 2014, klokken 15:50

« forrige - neste »

gss

Mange spør om hva folk flest har bestilt, hvilke farger det mest av osv. Har laget et skjema, hvor man kan fylle ut info om sin bil. Når et visst antall (ca 5)  har lagt inn legger jeg ut en enkel statistikk som viser hva slags biler vi har i dette landet (eller på forumet...). Dette vil da leve etterhvert som nye legger inn bilen sin.

Såvidt meg bekjent skal det ikke være mulig å spore hvem som har lagt ut hva her, om man ikke har en helt særegen bil. Og det er ikke så lett med en Model S.

Det vil selvsagt være diskuterbart hvor presist dette er, da det kun er brukere av dette forumet, og de av disse igjen som velger å bruke ett minutt på dette, som danner grunnlaget.

Også kan man helt sikker også mene mye om hva som mangler osv i dette skjemaet, men det viktigste skal være med.

Registrer din bil her:
https://docs.google.com/forms/d/19pC_JvXfAh46q837FX5FtYDSPOxa5t-Pitf00aqFVRI/viewform?usp=send_form

Se statistikken her:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1IGe4C8NMakbGioCe27KQw4xX94UvKo0ivcBDZJU2BrQ/pubhtml?gid=1091401569&single=true
(Under "valgt utstyr" er det en graf, denne ser ikke ut til å ville vises i explorer. I andre nettlesere vises den.)

erikwg

Bra
Har svart. Hva er linken til resultatene?

RaBalder

Det blir altfor detaljert med nøyaktig dato for levering av bil.
År og måned burde holde i massevis.

....så jeg avbrøt "seansen"....

RE

På service-alternativer så mangler Ranger service... Jeg har Ranger, men krysset av for 5 år....
Tesla Model S85, Blå
E-golf med varmepumpe, Hvit

gss

Sitat fra: RaBalder på fredag 31. oktober 2014, klokken 17:06
Det blir altfor detaljert med nøyaktig dato for levering av bil.
År og måned burde holde i massevis.

....så jeg avbrøt "seansen"....

Da kan du prøve igjen nå.

Anew

Støtte på en "bug". Svarte "ja" på om Teslaen er min eneste bruksbil, men ble likevel ledet inn på spørsmål om den andre bilen (jeg ikke har).
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

gss

Sitat fra: Anew på fredag 31. oktober 2014, klokken 19:53
Støtte på en "bug". Svarte "ja" på om Teslaen er min eneste bruksbil, men ble likevel ledet inn på spørsmål om den andre bilen (jeg ikke har).
Takk, rettet nå. Skal legge ut noen diagrammer i morgen.

P85D+

Får ikke svart riktig når man har 2 stk Signature P85+ og best. 2 stik p85d
P85D og 85D

bull

Veldig bra! Har tenkt på hva som er "gjennomsnittlig" utstyrsvalg blant folk :) Greit å vite hvis man er interessert i en gjennomsnittlig bil som er lettsolgt en gang i fremtiden.

gss

Se link til statistikken i første posten. Så langt er 105  biler lagt inn. En del av disse er bestilte, men ikke leverte biler.

gss

122 biler registrert, en del av disse ikke levert ennå. Flere som allerede har bil som kan registrere sin bil for en mer presis statistikk?

sn0le

Registrerte min nå.
Følte jeg dro ned snittlønna betraktelig i statistikken nå, hehe.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

cairnz

Sitat
   Teslaeieren er i snitt 43 år gammel og tjener i snitt kr 803384 før skatt                     
Snittlønn
803384                  
Husstanden tjener i snitt kr 1353529 før skatt

Det er mye mer interessant med medianinntekten enn snittinntekten.
Hvis 9 personer tjener 1 krone og en person tjener 21 kroner, er snittet pr pers 3 kroner, noe som virker helt fjernt for ni av ti.
Elbilist

gss

Sitat fra: cairnz på lørdag 15. november 2014, klokken 15:17
Sitat
   Teslaeieren er i snitt 43 år gammel og tjener i snitt kr 803384 før skatt                     
Snittlønn
803384                  
Husstanden tjener i snitt kr 1353529 før skatt

Det er mye mer interessant med medianinntekten enn snittinntekten.
Hvis 9 personer tjener 1 krone og en person tjener 21 kroner, er snittet pr pers 3 kroner, noe som virker helt fjernt for ni av ti.

Godt poeng. Da er det blitt medianinntekt. Samme på alder også, da jeg ser noen har blitt umenneskelig gamle i registreringen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA