Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Test på VG

Startet av rsa, torsdag 30. oktober 2014, klokken 23:41

« forrige - neste »

Trond.m

#15
Jeg er enig i at det er noen ulemper med B-Klasse electric. Det ville vært en fordel med støtte for 22 kwh AC, og at vi ikke kan få full-integrert DAB radio sammen med Range pakken er merkelig. Det må jo være en enkel sak å fjerne oppvarmet frontrute fra pakken, hvis det er den som skaper problemet.
Når det er sagt må jeg si at etter å ha prøvekjørt facelift utgaven av B-klasse (220 CDI), så synes jeg det er en utrolig fin bil. 11 kw lading er jo dessuten langt bedre enn 3.6 kw med e-Golf. DC hurtigladerne er uansett så ustabile at det er et risikoprosjekt å være avhengig av de.  B-klasse electric er en tung bil, men med økonomisk kjøring og Range modus, så burde det være mulig å oppnå nærmere 20 mil på sommerføre. Og kanskje det er mulig å montere en dieselvarmer for å ivareta mest mulig rekkevidde også om vinteren?
Hørte forresten at den bare lader med 16A (3,7 kw)fra 32A 1-fas. Er det slik med Tesla også ? Det er jo en del 7.4 kW Type 2 ladepunkter, og det er litt dumt at de bare kan utnyttes 50 %.

bno

Det er jeg urolig for også, men den har da en stjerne der fremme, men den lyser det ikke das best odet nicht av....

dundun

Sitat fra: TM på lørdag 20. desember 2014, klokken 17:52
Hørte forresten at den bare lader med 16A (3,7 kw)fra 32A 1-fas. Er det slik med Tesla også ? Det er jo en del 7.4 kW Type 2 ladepunkter, og det er litt dumt at de bare kan utnyttes 50 %.

Tesla lader med 32A fra 32A 1-fas-kontakt.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

jkirkebo

Sitat fra: kvasbo på tirsdag 23. desember 2014, klokken 21:44
Sitat fra: TM på lørdag 20. desember 2014, klokken 17:52
Hørte forresten at den bare lader med 16A (3,7 kw)fra 32A 1-fas. Er det slik med Tesla også ? Det er jo en del 7.4 kW Type 2 ladepunkter, og det er litt dumt at de bare kan utnyttes 50 %.

Tesla lader med 32A fra 32A 1-fas-kontakt.

Fra en blå CEE kontakt ja. Men Tesla med enkeltlader får bare 16A fra en offentlig 1x32A Type 2 kontakt så lenge den ikke er lasket. Og det er nok de færreste.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

dundun

Aha. Da lærte man noe i dag også!
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA