Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lys til Zoe, Philips X-Treme Vision

Startet av torjen6, torsdag 30. oktober 2014, klokken 19:22

« forrige - neste »

torjen6

Er det nokon andre som synest at fjernlyset er litt dårlig, ser på både Leaf og BMW i3 klager på både nærlys og fjernlys, men nærlyset er ikkje så dårlig som til Leaf. Lyspærer i frontlysene (H7 pærer i et linse projektor montasje) var sørgelig. Vi har lang mørke dager i løpet av vinteren i Norge og kommer fra en full HID oppsett i forrige bilen min var eg sjokkert hvor dårlig frontlysene var. Men etter eg bytta pærene til Philips X-Treme Vision merke eg ein stor forbedring. Selvfølgelig, det er ikkje så gode som de fulle HID retnings Xenons eg var vant til, men det er nå helt akseptabelt med en god spredning av lys og anstendig rekkevidde. Og dei varer ikkje så lenge som standar H7 pærer, Philips X-Treme Vision vare ca 450 timer og standar pære ca 1000 timer, men eg synest det er verd pengene. Ein vesentlig og lett forbedring. Eg har også tenkt å sikfte fleire lyspærer til Led pærer.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

posan


ZOE

Jeg synes også det var tilnærmet telys på Zoe som jeg prøvde, lysene på Leaf (LED?) var
såvidt jeg kunne se mye bedre.

Forskjellen i forhold til min BMW 530 med adaptive xenon var direkte brutal.

Spennende om det er noe som faktisk forbedrer og er lovlig.



abc

For å si det som så  :)

Den ene testbilen som ruller i Bærum har fått Osram nightbreaker unlimited... Dette er lovlige pærer på linje med pærene nevnt i første post.

Jeg kunne ikke tro at lysene var så dårlig, så jeg byttet pærene på lånebilen for å se om det ble bedre. Hadde jeg ikke sett en markant forbedring hadde jeg ikke kjøpt bilen.

I dag har jeg en Zoe, så svaret gir seg selv...

torjen6

Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Trond.m

Sitat fra: abc på torsdag 30. oktober 2014, klokken 22:31
For å si det som så  :)

Den ene testbilen som ruller i Bærum har fått Osram nightbreaker unlimited... Dette er lovlige pærer på linje med pærene nevnt i første post.

Jeg kunne ikke tro at lysene var så dårlig, så jeg byttet pærene på lånebilen for å se om det ble bedre. Hadde jeg ikke sett en markant forbedring hadde jeg ikke kjøpt bilen.

I dag har jeg en Zoe, så svaret gir seg selv...
Det var godt å høre. Jeg kjøpte Nightbreaker unlimited som er på tilbud hos Mekonomen for kr 249 / par. Har ikke testet dem enda, for jeg skal ikke ha bilen før over nyttår. Har du byttet både nærlys og fjernlys ?

abc

Du trenger 2 stk H7 totalt. Det er samme pære som håndterer både nær- og fjernlys. Man kan høre at det klikker i lampen når man skifter mellom nær- og fjernlys. Det er lyden av en justering som gjøres i lampen.

hdh

Monterte Osram Night Breaker Unlimited i bilen i dag, og de kan anbefales på det varmeste. Vurderte X-Treme Vision også, men konsensusen ute på det store internettet blant folk som angivelig har prøvd begge deler er at Night Breaker er hakket vassere. Jeg kjøpte mine på ebay for nesten hundrelappen mindre enn hva de koster over disk her.
-Sort '14 Renault Zoe Intens

-Race Blue '24 Skoda Enyaq IV80X Sportline

torjen6

Har også handlet inn LED lys til ZOE, men er det nokon som kan seia om følgande liste er korrekt?

Hvilke pæreholdere har følgende ?

Blinklys frame:   Sokkel: PY21W Bau15s LED ?

Blinklys bak:   Sokkel: PY21W Bau15s LED ?

Kjørelys bak:   Sokkel: P21/5W Bay15d LED ?

Bremselys:      Sokkel: P21W Ba15s LED ?

Ryggelys:      Kraftig 10watts LED ryggelys pære 10watt  Passer biler med W21W pære LED ?   

Skiltlys:      C5W LED ?

Tåkelys:      Sokkel: P21W Ba15s LED ?

Kupelys:      T10 LED 3x 4300K eller Wattforbruk: 5 watt Sokkel: Pinol Festoon Banan Sofitten 30mm LED ?
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Flips

Fra manualen:

Front headlights

Main beam/dipped headlights
Bulb type: H7

Direction indicators
Bulb type: PY21W.

Daytime running lights
Please contact an authorised dealer.

Rear lights and side lights

Side light and brake light 5
Bulb type: PR21W

Direction indicator lights 6
Bulb type: PY21W

Fog light
Bulb type: PR21W.

Reversing light
Bulb type: P21W.

Number plate lights 9
Bulb type: W5W.

Side indicator lights 11
Bulb type: W5W.

torjen6

@ nime01

Ser at du har bestilte Røde bremselys: PHILIPS P21W RØD med Sokkel: P21W Ba15s.

Men bremselysa på Zoe har sokkel: PR21W ?
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

ZOE

Hva er egentlig poenget med å bytte til led i alle lysa?

Ser det bedre ut?
Strømforbruk er vel ikke stort på bremselys?

ZZooee

Noen som har prøvd seg på xenon?
Tåler computeren og elektronikken spenningsfallet ved oppstart?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA