Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forbedringer etter første prototype?

Startet av KrW, onsdag 29. oktober 2014, klokken 10:54

« forrige - neste »

KrW

Kjenner jeg begynner å bli veldig spent på hvilke forbedringer de gjør med Model X nå etter de prototypene vi har sett. Ryktene sier faktisk vesentlige styling endringer. Vi vet jo allerede om autopilot og at de sikkert har gjort slik at falkevingedørene fungerer veldig bra.

Hva tror dere vi får se?
Leser at noen ikke er helt fornøyd med utseendet på bilen og sier at den er som en oppblåst S. Jeg selv liker designet godt men ser også at det sikkert kan bli enda bedre. Bare en uke igjen til 5.nov og ny kvartalsrapport  ;D

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Norx

Design er vel ofte en modningssak.
Det som ofte ser helt håpløst ut, blir bare bedre og bedre jo mere du ser på det..

KrW

Vi vet allerede at dual motor gir lengre rekkevidde. Kan vel også være andre forbedringer som ikke går på ytre design. Kan tenkes gode løsninger for ski er funnet f.eks. Svingradiusen skulle vel bli veldig bra også.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Kallagtunet

#3
Jeg håper på bakdører som ikke er en fordyrende upraktisk gimmick. Og at de heller bruker ingeniørene til robustgjøre basis design og produksjonslinje med tanke på kvalitet i alle Model X som forlater fabrikken. En slik omprioritering ville være en meget god grunn til at en forsinker lansering i mine øyne...

sigurdi

Er bare å glede seg, ser utrolig mye bedre ut live en på bilder.
Ser faktisk mindre ut en den er, helt til du kommer nesten helt bort.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Leif1

Konvertitt fra S til X

SimenT


Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 29. oktober 2014, klokken 20:41
Jeg håper på bakdører som ikke er en fordyrende upraktisk gimmick. Og at de heller bruker ingeniørene til robustgjøre basis design og produksjonslinje med tanke på kvalitet i alle Model X som forlater fabrikken. En slik omprioritering ville være en meget god grunn til at en forsinker lansering i mine øyne...

Håndtering av unger i barneseter i den lave modell s i trange parkeringsforhold hvor du ikke helt får opp døra, men må skvise kroppen over barnesetet for å treffe riktig er VELDIG praktisk. Ser frem til vingedørene. Kan være en revolusjon mtp praktiske dører for småbarnsfamilier 
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

sigurdi

Dette blir en bil for de som trenger en praktisk bil med smarte løsninger som vi kommer til å tenke: hvorfor er ikke dette gjort før.
Barnefamilier med små barn, blir spesielt glad i den.
Jeg er ganske sikker på at Elon får rett, vurderes S eller X kommer mor i huset til å trumfe gjennom X.
Men samtidig blir det en herlig kjøremaskin for far i huset, helt super i normal versjoner og rå utgave for de som ønsker å betale for dette.
Gleder meg.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Kallagtunet

Sitat fra: SimenT på lørdag 01. november 2014, klokken 01:00

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 29. oktober 2014, klokken 20:41
Jeg håper på bakdører som ikke er en fordyrende upraktisk gimmick. Og at de heller bruker ingeniørene til robustgjøre basis design og produksjonslinje med tanke på kvalitet i alle Model X som forlater fabrikken. En slik omprioritering ville være en meget god grunn til at en forsinker lansering i mine øyne...

Håndtering av unger i barneseter i den lave modell s i trange parkeringsforhold hvor du ikke helt får opp døra, men må skvise kroppen over barnesetet for å treffe riktig er VELDIG praktisk. Ser frem til vingedørene. Kan være en revolusjon mtp praktiske dører for småbarnsfamilier

Tar en god gammeldags skyvedør anytime i stedet for flaksedørene...

sigurdi

@Kallagtunet
Prøv å tegne en aerodynamisk bil (dråpeformen) med skyvedør. :-)
Dersom du får det til, og det ser pent ut er det bare å selge til høystbydende.
Så er nok her designerene har hatt problemer, bil som både er praktisk og bruker lite energi for å forflytte seg og er penest mulig. :-)
Så vil tiden vise om løsningen blir, praktisk og fungsjonell, eller problematisk og/eller disfungsjonell.
Horten
Model X90D (18.03.17)

Vind

#10
Jeg synes X designen er litt som ett stort såpestykke - så jeg håper de gjør noen enkle trekk som gjør den litt mere "tydelig". S synes jeg har flott design  - bortsett fra noe i fronten / grillen som jeg synes kunne vært litt "tydligere"

Jeg kan leve med Falcon doors - selv om ulempene for min del er større en fordelene (Skiboks og høyde i garasje). Håper de kommer med sensorer alle veier - slik at de stopper før de krasjer inn i noe.  Ser man på tegningen/ videoen der de heves ved siden av en annen bil - så går det bra med en Modell S ved siden av - men ikke med en Transit / Caravelle med rette sider.

Håper også på egne kontroller for varme og varmeseter i baksetet - i MS må føreren justere dette.

Gleder meg til mere informasjon!
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

sigurdi

Bilder og live kan ikke sammenlignes, merkelig hvordan vi danner oss et 3D bilde ut fra 2D video og bilder.
Men med bilen forran seg blir bildet annerledes, merkelig i grunn at å kunne gå rundt gjenstandene, måle mot kjente referansepunkter osv gir oss mye mer data på kort tid.
Ble nesten kastet ut, når de ansatte ønsket å gå for kvelden, etter en laaaang dag, mens jeg bare ville se mer og lagre bildet i 3D. He he he
Horten
Model X90D (18.03.17)

schweitzeren

Jeg gru-gleder meg.... akkurat nå syns jeg den likner lidt på en stygg hval... og jeg liker heller ikke dørene så veldig... men har nu likevel bestilt i håp om at den vil erstatte mine andre biler....???

Syns der er alt for lite rykter og spion bilder på nettet... savner lidt paparazzi bilder også  8)

God kveld
/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

KrW

Sitat fra: schweitzeren på søndag 02. november 2014, klokken 23:58
Jeg gru-gleder meg.... akkurat nå syns jeg den likner lidt på en stygg hval... og jeg liker heller ikke dørene så veldig... men har nu likevel bestilt i håp om at den vil erstatte mine andre biler....???

Syns der er alt for lite rykter og spion bilder på nettet... savner lidt paparazzi bilder også  8)

God kveld
/Jesper

Noen postet dette bildet på Teslamotorsclub. De spekulerer på om det kan være en X.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Fush

Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA