Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Framskjøvet leveringsdato for S85D

Startet av Sprucemoose, lørdag 25. oktober 2014, klokken 20:57

« forrige - neste »

Sprucemoose

Så nettopp på My Tesla at leveringsdatoen på min S85D er framskjøvet fra april til "late March, 2015". Det har skjedd en eller annen gang i løpet av siste døgnet. Jeg bekreftet bilen 13. oktober, altså mandagen etter D-day. Det er jo ikke det største hoppet, men gledelig likevel  ;D. Flere som ser det samme?
S85D: Steel Grey - 19" standardfelger - Svart skinn - Panoramatak - Dobbeltlader - Luftfjæring - Tech-pakke - Lydpakke - Vinterpakke - Barneseter

NegativeElectrode

Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

snappy

Samme her - fellesnevner : grå metallic ..som sikkert ikke betyr noe.
2014 e-UP
2015 85D

darthy001

Min P85D-reservasjon står nå bare som Mars. Stod tidligere "late Mars". Så noe skjer. Om det er reellt eller bare web-gutta til Tesla som vaser litt i helgen er ikke lett å si.

Jeg forbereder meg enda mentalt på ca april ???

Kim L


darthy001

Sitat fra: Kim L på lørdag 25. oktober 2014, klokken 22:36
Fortsatt late Mars  :'( :'( P85D
Kanskje farge er en faktor? jeg har som de første i tråden her også bestilt Steel Grey...

christian1986

Har samme farge og bekreftet mandagen etter at bilen ble lagt ut. Fremdeles april som estimert levering.

NegativeElectrode

Enkelt detaljer som farge kan kanskje spille inn. De vil nok planlegge batcher med ulike konfigurasjoner på produksjonslinjene. Men mulig estimatene blir sikrere ettersom tiden går etter lansering.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

darthy001

Sitat fra: christian1986 på lørdag 25. oktober 2014, klokken 22:48
Har samme farge og bekreftet mandagen etter at bilen ble lagt ut. Fremdeles april som estimert levering.
Det er jo "lenge" etter en del andre her ;) Jeg bekreftet, første gangen, tidlig på morgenen lørdag 11.okt. Var vel bare noen få timer etter design studio var online med priser.

Edit: var også bare en time eller to i slakk for andre gangs bekreftelse.

christian1986

Sant nok. La inn bestilling lørdag morgen jeg også, og i følge Tesla var det det tidspunktet de brukte.. Men hvem vet :P

Finnøy (Arne Johan Larsen)

I mars i år samlet Tesla opp en haug med biler for å kunne sette ny salgsrekord, samt at de hadde gode nyheter for kvartalsresultatet. Tipper de vil gjenta denne suksessen og prøve å slå sin egen månedsrekord.
Og- det er ikke bare grå biler av dual drive som er estimert for leveranse seint i mars, andre farger som rød er i alle fall med ;)

darthy001

@Finnøy hos meg er ordet "late" nå borte som nevnt over i tråden her. Så det står kun "Mars". Men teorien din høres jo plausibel ut. Hadde ikke klagd om jeg fikk min litt før rushet i slutten av måneden ;D

Amoss

Sitat fra: Finnøy på lørdag 25. oktober 2014, klokken 23:35
I mars i år samlet Tesla opp en haug med biler for å kunne sette ny salgsrekord, samt at de hadde gode nyheter for kvartalsresultatet. Tipper de vil gjenta denne suksessen og prøve å slå sin egen månedsrekord.

Er nok noe der ja - skjønt, tviler på at de satser på å slå rekorden da, men ett godt kvartalsresultat vil de nok helt sikkert prøve på.
Model S 85D

christian1986

Det skjer jo hvert kvartal..

Lenge leve "blårussen" :P

Finnøy (Arne Johan Larsen)

@author=darthy001: kan tenke meg at P85D modellene prioriteres slik at de kommer litegrann tidligere enn S85D, men at de prøver å prioritere Norge for et godt mars salg.

Jeg håper det blir slik i alle fall; gleder meg veldig selv om det var TMX jeg egentlig ville ha. Kanskje vi blir så godt fornøyd med S85D at vi skipper TMX'en ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA