Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Belgia-import - Radio? Stemmegjenkjenning? Osv

Startet av nyfrelst, torsdag 23. oktober 2014, klokken 19:22

« forrige - neste »

nyfrelst

Henta hjem en 2014 Tekna fra importør i går, bilen er fra Belgia. Alt er vel og bra, men
1) jeg finner ingen radiokanaler.
2) stemmegjenkjenning (aner ikke hva en bruker det til, men...): står at det ikke er tilgjengelig på mitt språk
3) hver gang jeg starter bilen må jeg godkjenne eller avslå en eller annen beskjed om sending av brukerdata, på skjermen.

Noen som vet råd?

BE

1. Aner ikke
2. Brukes til telefon, støtter bare engelsk tror jeg
3. Slik er det på alle. Veldig irriterende og unødvendig, dessverre ingen annen løsning.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

TorC

3. Trodde "Decline" og "OK" bare var på USA modell?
1. Ingen radiokanaler? Søker den på tidelsfrekvenser, eller hopper den i halve frekvenser. Altså fra 90,5 til 91 istedenfor 90,5 til 90,6.

Er du sikker på at du ikke har fått en USA bil importert via Belgia? 

Tell-tell for USA modell er: røde reflekser på baklykten istedenfor blå. Gule reflekser på frontlyktene istedenfor blå. Og manglende lykt under bakskjerm, omtrendt der man kan forvente et hengerfeste.

Chassinummer forteller deg også hvilket marked bilen er produsert for.

2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Småfly

Er antennen på taket skrudd på? Min lå inni bilen

Tor med Leifen

Sitat fra: nyfrelst på torsdag 23. oktober 2014, klokken 19:22
Henta hjem en 2014 Tekna fra importør i går, bilen er fra Belgia. Alt er vel og bra, men
1) jeg finner ingen radiokanaler.
2) stemmegjenkjenning (aner ikke hva en bruker det til, men...): står at det ikke er tilgjengelig på mitt språk
3) hver gang jeg starter bilen må jeg godkjenne eller avslå en eller annen beskjed om sending av brukerdata, på skjermen.

Noen som vet råd?

1) Søk etter kanaler/ oppdater stasjonslisten
2) Fungerer ikke med norsk meny, du må velge engelsk for å bruke stemmegjenkjenning
3) Du kan la være å trykke OK, men da laster ikke bilen opp data for den turen (sier ryktene). Dobbelklikk på "kartknappen" på rattet fungerer som OK, men da får du opp kartbildet som viser hvor lang teoretisk rekkevidde som gjenstår.

Nummer tre fikk jeg fort rutine på, har jo plenty av tid til å trykke OK før bilen er klar til å settes i drive :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA