Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Softclose på bakluka virker ikke lenger

Startet av Muffinman, tirsdag 21. oktober 2014, klokken 08:18

« forrige - neste »

Trustno1

Jeg testet denne litt i dag.

Ser ut som det er ganske konsekvent at softclose funker når dørene er igjen, mens når man åpner en dør så fungerer den ikke. Tviler på dette har noe med mottrykk å gjøre, antageligvis er det nok en softwarebug

bb

Jeg har også merket at min bakdør slår igjen hardere enn før. Dette skjedde ikke etter 6.0, men etter den siste hotfixen. At flere opplever det samme tyder på at det ikke er Placebo ute og går.

Anyways, say no to vertical video. Jeg skal lage en separat video som belyser det problemet :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Tuxedo

Sitat fra: ToreS på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 10:14
Dette skjer på min hvis side-dører er åpene, hvis dørene er lukket fungerer Softclose fint.
Du har jaggu rett. Testet dette i dag, og med en dør åpen klasker bakluken skikkelig til.  Heldigvis ikke så hardt at det høres skadelig ut.

cra

Testet det jeg og. Åpne dører smekker bakluka igjen, og den vanlige siste zzzzuuupp'en som "suger" luka på plass uteblir. Det ser imidlertid ut til å være langt unna så kraftig at det skulle være noe problem. Med manuell lukking er jeg nokså sikker på at lukkinga ofte ville være mye kraftigere enn dette. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

fonberg

Sitat fra: cra på onsdag 22. oktober 2014, klokken 09:39
Med manuell lukking er jeg nokså sikker på at lukkinga ofte ville være mye kraftigere enn dette. :)

Tell me about it. Jeg klaska bakluka til en Skoda stv litt hardt igjen for snart ti år siden, og eieren sa det ble skader i bakluka som kosta han ca 10.000,- å reparere. Mulig jeg hadde tatt litt mye Møllers tran, men hvis den utgiften var reell så tilsvarer jo den halve tech-pakka til TMS :)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

eDooku

Istemmer koret her. Softclose har blitt hardere etter siste hotfiks, uten at det gir noen grunn til bekymring.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Olauten

Samme her, testet med dør åpen - ingen softclose. Testet med vindu åpent - ingen softclose. Alt lukket gir fortsatt soft close..
Må nesten være mottrykk vel? Men sånn her var det da ikke før siste update?! Mye rart med den bilen her.
Bærum/Høvik.
P21375 - Solgt
Levert 18. Nov. 2013

sn0le

Hos meg så funker ikke softclose selv om alt er lukket.  >:(
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Tesla P85D

Litt off topic, men hadde det ikke vært kjekt med automatisk lukking av panseret...på den demobilen jeg prøvde i fjord så var det ikke akkurat imponerende utførelse på lukking av panser/frunk/trunk el hva dere nå vil kalle det:)
Solgt Juli 2021
Ny Model 3 Performance Juni 2021
Model Y Performance bestilt 2020
Solgt Feb 2020
Ny Model X 100D Des 2018
Ny Inventory Model S 90D Juli 2017
Solgt Mai 2016
Ny P85D Juni 2015
Solgt Mai 2015
Bestilt 11.10.2014: P85D

tho

Jeg har også testa dette nå. Å ja når noe er åpent smeller den igjen uten softclose. Utrolig merkelig at dette kan være i software!
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

teslaz

Sitat fra: tho på fredag 24. oktober 2014, klokken 17:53
Jeg har også testa dette nå. Å ja når noe er åpent smeller den igjen uten softclose. Utrolig merkelig at dette kan være i software!
Samme her også.
Er rimelig sikker på at det ikke var slik før.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Høgis

Smeller hardere igjen, men har fremdeles softclose på min.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

ellholt

Softclose virker ikke når et vindu eller en dør er oppe hos meg. Da detter luken ned de siste 20 cm.
Jeg har også fått en annen merkelig oppførsel. Når jeg setter bilen i park, så har førerdøren gått opp en 2-3 ganger. Dette har også skjedd når jeg åpner passasjer døra samt når jeg nærmer meg bilen. Da går dørhåndtakene ut ( normalt) og fører døra opp....lololol. Må være en ny funskjon, eller så er bilen veldig glad for å se meg :-)
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017. Tesla solgt mai 2022. Kia EV6 AWD Exclusive, Forrest Green , bestilt

Alfa Bergen

Sitat fra: ellholt på lørdag 25. oktober 2014, klokken 18:28
...
Jeg har også fått en annen merkelig oppførsel. Når jeg setter bilen i park, så har førerdøren gått opp en 2-3 ganger. Dette har også skjedd når jeg åpner passasjer døra samt når jeg nærmer meg bilen. Da går dørhåndtakene ut ( normalt) og fører døra opp....lololol. Må være en ny funskjon, eller så er bilen veldig glad for å se meg :-)

Dette opplevde jeg også på høyre bakdør etter bare en måneds tid med bilen. Tesla byttet hele håndtaket. Det var visst en bryter som regulerer hvor langt ut dørhåndtaket skal gå som var feiljustert. Billigere å skifte ut hele greia...
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Tuxedo

Sitat fra: ellholt på lørdag 25. oktober 2014, klokken 18:28
Jeg har også fått en annen merkelig oppførsel. Når jeg setter bilen i park, så har førerdøren gått opp en 2-3 ganger. Dette har også skjedd når jeg åpner passasjer døra samt når jeg nærmer meg bilen. Da går dørhåndtakene ut ( normalt) og fører døra opp....lololol. Må være en ny funskjon, eller så er bilen veldig glad for å se meg :-)
Samme her. Det begynte i dag, men jeg trodde det hadde noe å gjøre med servicebesøket på onsdag der det ble innstallert innfellbare speil. Tenkte at mekanikeren uforvarende hadde tukla med noe.

www.youtube.com/watch?v=nfqEcG7EZMo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA