Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvor langt har dere kjørt deres i3 ?

Startet av Kin2k3, mandag 20. oktober 2014, klokken 15:40

« forrige - neste »

Roman


rth

Vi har passert 10 000 siden august.  Ligger an til årlig kjørelengde på 35 000 ser det ut til.

Bilen går i hovedsak som pendlerbil med ca 90 km hver vei.

Gondron

Nærmer meg 7500km. Bilen var hentet 8.August og km/dag blir da 66 Km.

TAS

Sitat fra: Vind på mandag 20. oktober 2014, klokken 16:36

Greide 10 000 med 100 km rekkevidde og 10 km fart  8) - 100 km/t passet desverre ikke på Frogner.

Fantastisk bilde, og ikke minst planlegging!  :) Godt å se at det finnes flere "bilnerder"  ;D
BMW i3 Capparis/suite
Range Rover 4.4 V8 Vogue Arden
Porsche 944
mfl.

Sirka

... eller "tallnerder" ... Elsker dette bildet jeg også, har tenkt på det av og til når jeg FOR SENT oppdager at jeg har passert et magisk tall.  ::)
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

Real EoN

2000 km bare.. men så hentet jeg den 7 November også da :)

Lengste dagstur har vert 450 km, Molde-Trondheim tur/retur for juleshopping !
Jovist kan den brukes som nr 1 bil  8)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Snart-i3

#21
Har passert 10 000 km (3,5 mnd) og det ser ut til å bli 35 000 km i året. Planen var 25 000 km, mens de andre bilene blir bruk mindre enn planlagt. "Familiebilen" har kun blitt brukt en gang for å frakte familien siden jeg fikk i3'en, ellers blir den kun brukt til å dra henger.

Kommentar til innlegget under: Har bruk for hengerfeste til div oppussing hjemme + båt. Jeg har laget et komplett regnestykke med totale bilkostnader. i3en er tilnærmet selvfinansierende ved å kjøre 25000 mindre med A6en hvert år. En A6 som har gått 350 000 km har begrenset levetid når den i tillegg går langt hvert år.I tillegg ble levetidskostnadene for 2 eller 3 biler tilnærmet likt (lav km-kost av A2 finansierte kostnadene + avskrivning ved å eie bilen). Med utvidet bruk av i3en har salg av A2en allerede blitt diskutert, så får heller kona leve med å parkere en stor bil på trange plasser på jobben.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

moonbuggy

Du må dra henger titt og ofte, ellers blir det uforholdsmessig dyrt å ha egen bil bare for den oppgaven.

ali_ben

17300 km her siden 2. mai. Kommer til å ende opp rundt 30.000. i3 skulle i utgangspunktet brukes som pendlerbil, men brukes til alt. Tipper det blir mange i3'er i Norge med høy km etter hvert  :)
BMW i3 levert 2. mai 2014

moonbuggy

En tesla eier slengte ut en påstand på en annen topic at en el-bil som I3 trengte uforholdsmessig mye hurtiglading.
Nå er det flere som har kjørt en anseelig mengde kilometer med bilen, så det skulle være artig å finne ut hvor mye hurtiglading som har vært foretatt. Kanskje dere kunne angi et ca. antall hurtigladinger dere har foretatt parallellt med rapportering av kjørte kilometer ?

Trondbrandsen

He he, merker allerede tendenser selv til at det blir i3`en, fikk den i slutten av november og har kjørt 1000 km foreløpig. Den er jo fantastisk morsom å kjøre, og det er en nytelse hver gang bomringen passeres gratis  ;D Og superdeilig å komme 20 minutter tidligere hjem ved å kjøre kollektivfelt! Bilen gir meg fullverdig BMW følelse, har en 09`530 xdat M Sport, og solgte akkurat en 07`330 xdt, så har litt å sammenligne med  :) Blir nok mange km i mitt eie denne "Stormtrooperen"
BMW i3 Cappariswhite "Stormtrooper edition" bestilt 27/8 2014, med det meste av utstyr. Bil nr 2 e61 BMW 530 xdat M Sport :-)

LMOR

#26
Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 02. desember 2014, klokken 22:25
En tesla eier slengte ut en påstand på en annen topic at en el-bil som I3 trengte uforholdsmessig mye hurtiglading.
Nå er det flere som har kjørt en anseelig mengde kilometer med bilen, så det skulle være artig å finne ut hvor mye hurtiglading som har vært foretatt. Kanskje dere kunne angi et ca. antall hurtigladinger dere har foretatt parallellt med rapportering av kjørte kilometer ?
Det blir jo uansett feil regnestykke, fordi Telsa bruker vesentlig mer strøm enn en i3 gjør, så med samme bruksmønster vil nødvendigvis Telsa måtte lades mer....
Ellers har jeg snart kjørt 9 000km og brukt hurtiglader 3 ganger, men mest for å prøve. Kunne klart meg uten så langt.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

snakkis

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 02. desember 2014, klokken 22:25
En tesla eier slengte ut en påstand på en annen topic at en el-bil som I3 trengte uforholdsmessig mye hurtiglading.
Dette er jo en villt generell påstand som er vanskelig å ta seriøst.
Hvor mye er "uforholdsmessig" og hvilket grunnlag har han for å definere dette begrepet?
Antall hurtigladinger vil jo være fullstendig avhengig av bruksmønsteret til eier.

magmin

10000km i dag uten noen form for feil eller mangler!
BMW i3

Klykken

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 02. desember 2014, klokken 22:25
Kanskje dere kunne angi et ca. antall hurtigladinger dere har foretatt parallellt med rapportering av kjørte kilometer ?
9151km og ingen hurtigladinger, siden dette er ikkeeksisterende hvor jeg bor.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA